Fallout 1 – niedoszła ofiara Diablo. 7 wielkich hitów, których omal nie skasowano
Spis treści
Fallout 1 – niedoszła ofiara Diablo
- Data premiery: 30 września 1997
- Producent: Interplay Entertainment
- Gatunek: RPG z widokiem izometrycznym
„Wojna, wojna nigdy się nie zmienia” – mało brakowało, byśmy w ogóle nie znali jednego z najsłynniejszych cytatów w historii gier. Kultowe postapo powstawało bowiem długo i było na samym końcu listy priorytetów, a decydenci z Interplaya parokrotnie chcieli raz na zawsze oddelegować jego twórców do innych, „ważniejszych”, projektów.
Fallout, a raczej początkowo koncepcja tego typu gry, był wynikiem pracy jednego człowieka – Timothy’ego Caina z Interplaya (później Obsidian Entertainment). Dłubiąc po godzinach, Cain samodzielnie, bez żadnego wynagrodzenia, stworzył silnik gry i jej główne założenia, korzystając z popularnej wtedy mechaniki GURPS – wymyślonej przez Steve’a Jacksona i używanej w tradycyjnych sesjach RPG.
Dopiero po pół roku dobrał sobie scenarzystę i grafika, a w ciągu kolejnych trzech lat 30-osobowy zespół. Wszyscy pracowali głównie po godzinach, bo w ciągu dnia zajęci byli innymi produkcjami Interplaya. Już na samym początku szefowie studia ostrzegali Caina, że gra opowiadająca o postapokaliptycznych losach resztek ludzkości będzie zbyt ponura i dołująca, by ktoś chciał w nią grać. I autor rzeczywiście brał to poważnie pod uwagę. Na początku chciał wykorzystać swój silnik do stworzenia dzieła w tradycyjnym uniwersum fantasy, a potem rozważał pomysł bohatera podróżującego w czasie do ery dinozaurów i w kosmos, by uratować swoją „księżniczkę”.
Zostało jeszcze 54% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie