Demon’s Souls – fabularny prequel Dark Souls i Bloodborne’a. 14 szalonych teorii, które wymyślili fani gier
Spis treści
Demon’s Souls – fabularny prequel Dark Souls i Bloodborne’a
- Tytuły gier: Demon’s Souls / Dark Souls (seria) / Bloodborne
- Gatunek: RPG akcji (soulslike)
- Rok pierwszego wydania: 2009 / 2011–2016 / 2015
- Producent: FromSoftware
W podobny sposób popularny youtuber VaatiVidya połączył uniwersa Demon’s Souls, Dark Souls oraz Bloodborne’a – a właściwie umieścił te gry na jednej osi czasu. Wprawdzie teoria ta wymaga nagięcia kilku faktów i powstała na tyle dawno, że nie uwzględnia ani Sekiro: Shadows Die Twice, ani tym bardziej Elden Ringa, ale trudno nie przyznać, iż jest w niej wiele sensu. Co więcej, najnowsze dzieło studia FromSoftware da się do niej wpleść – i to całkiem zgrabnie.
Opowieść zaczyna się chronologicznie w Demon’s Souls. Po przybyciu Pradawnego – tudzież przebudzeniu go przez króla Allanta – na świecie pojawiła się mgła, a w niej demony, żądne dusz i powiązanej z nimi wielkiej mocy. Gracz musi je pokonać, a na koniec może pozwolić, by Dama w Czerni ponownie uśpiła Pradawnego, lub zabić ją, jednocześnie umożliwiając owej istocie pokrycie wspomnianą mgłą całego świata.
Brzmi znajomo, prawda? W końcu w intrze pierwszego Dark Souls słyszymy, że w Erze Starożytnych świat był pokryty mgłą. Dopiero później pojawił się ogień, który przyniósł zróżnicowanie – ciepło i chłód, życie i śmierć, światło i mrok. To właśnie przy owym ogniu Gwyn, Wiedźma z Izalithu, Nito oraz tajemny karzeł znaleźli dusze lordów. Dzięki nim udało im się pozbyć okrywającej świat mgły, gdyż – zgodnie z tym, co wyjawia Niezłomny w Demon’s Souls – są one esencją, która umożliwia żywym istotom pojmowanie otaczającej je rzeczywistości.
Zostało jeszcze 68% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie