Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM

Publicystyka

Publicystyka 19 lutego 2021, 17:42

Serge – Chrono Cross. Słynne postaci z gier, które nic nie mówią!

Spis treści

Serge – Chrono Cross

Serge rozwija skrzydła, gdy staje się Lynxem – w pewnym sensie. - Charyzmatyczne postaci w grach, które... nie wypowiedziały ani słowa - dokument - 2021-02-19
Serge rozwija skrzydła, gdy staje się Lynxem – w pewnym sensie.

Postaci Serge’a daleko do charyzmy Doomguya i rozpoznawalności Gordona Freemana, zwłaszcza w naszym kraju, gdzie jRPG cieszą się umiarkowaną popularnością. Z paru względów warto jednak o niej wspomnieć. Po pierwsze Chrono Cross studia Square to jedno z najlepszych jRPG w historii. A po drugie bardzo ciekawie podchodzi do mechaniki niemego bohatera – Serge’a. Tutaj także chodziło w pewnej mierze o to, by gracz bardziej wczuł się w tę postać, by mógł przelać w nią nieco siebie.

Serge jest młodym chłopakiem, który może przenosić się do alternatywnej rzeczywistości. W grze nic nie mówi, a jako bohater RPG jest nawet podpisany w interfejsie hasłem „niemy protagonista”. W toku fabuły zamienia się ciałami z głównym antagonistą Chrono Crossa – Lynxem. Ten jest z kolei niezwykle rozgadany, również w ciele Serge’a. Nagła zmiana u bohatera zostaje od razu zauważona przez inne postacie NPC, które ze zdziwieniem komentują jego nagłą gadatliwość. Square stworzyło tu coś naprawdę pomysłowego i zapadającego w pamięć.

Prey (2017) – bohater mówi, ale nie mówi

Ciekawy zabieg zastosowano w grze Prey z 2017 roku. Główny bohater – Morgan – generalnie umie mówić, bo jego głos słychać w znajdowanych audiologach. Sam jednak bezpośrednio nie odzywa się przez całą rozgrywkę. Dlaczego? Twórcy wyjaśniają to w scenie po napisach końcowych i nie warto tutaj nic spoilować, biorąc pod uwagę, że to nie taka stara produkcja.

  1. Więcej o grze Chrono Cross

Dariusz Matusiak

Dariusz Matusiak

Absolwent Wydziału Nauk Społecznych i Dziennikarstwa. Pisanie o grach rozpoczął w 2013 roku od swojego bloga na gameplay.pl, skąd szybko trafił do działu Recenzji i Publicystki GRYOnline.pl. Czasem pisze też o filmach i technologii. Gracz od czasów świetności Amigi. Od zawsze fan wyścigów, realistycznych symulatorów i strzelanin militarnych oraz gier z wciągającą fabułą lub wyjątkowym stylem artystycznym. W wolnych chwilach uczy latać w symulatorach nowoczesnych myśliwców bojowych na prowadzonej przez siebie stronie Szkoła Latania. Poza tym wielki miłośnik urządzania swojego stanowiska w stylu „minimal desk setup”, sprzętowych nowinek i kotów.

więcej

TWOIM ZDANIEM

Ma dla Ciebie znaczenie, czy bohater gry mówi?

Tak, wolę jak mówi
78,2%
Tak, wolę jak nie mówi
2,9%
Nie, nie ma to dla mnie znaczenia
18,9%
Zobacz inne ankiety
15 lokacji z gier, które znamy na pamięć
15 lokacji z gier, które znamy na pamięć

Są w grach takie miejsca, które po prostu zapadają na zawsze w pamięć. Jedne błyskawicznie, inne dopiero po czasie. Najpewniej każdy z Was ma choć jedną taką miejscówkę. Być może znajdziecie ją wśród piętnastu naszych propozycji.

Niemy protagonista zepsuł mi kolejną świetną grę
Niemy protagonista zepsuł mi kolejną świetną grę

Istnieją mechaniki i środki narracyjne, których nie lubi niemal nikt, a mimo to twórcy bardzo chętnie z nich korzystają. Jednymi z nich są zabójcy dobrych fabuł, niemi protagoniści.

Najciekawsze postacie snajperów w grach wideo
Najciekawsze postacie snajperów w grach wideo

Jest coś w rzemiośle snajpera, co działa na wyobraźnię. Opanowanie, precyzja, pewna ręka - kto grał kiedyś w Battlefielda, ten wie, że nie jest to lekki kawałek chleba. Przyglądamy się tym strzelcom z gier, którzy są prawdziwym strzałem w dziesiątkę.