single vs multi - newsy i ciekawostki
„Gry AAA nie są dla nas”. Twórca Palworld nie widzi sensu we współczesnych grach bez funkcji sieciowych
Jakub Błażewicz, 15 marca 2024, 12:10
Twórcy Palworld nie planują tworzenia wysokobudżetowych gier. Studio Pocketpair stawia raczej na mniejsze produkcje i nie widzi też sensu w tytułach bez funkcji wieloosobowych.
Gdybyście mieli wątpliwości, twórcy Dragon's Dogma 2 definitywnie zaprzeczają, że w grze pojawią się rozbudowane funkcje sieciowe
Adrian Werner, 13 marca 2024, 12:46
Twórcy Dragon's Dogma 2 definitywnie przekreślili nadzieje graczy na jakikolwiek rozbudowany tryb sieciowy w grze. Oczkiem w głowie jest dla nich tryb jednoosobowy.
„Strzelanka AAA dla jednego gracza to okropny pomysł”. Twórcy Immortals of Aveum o porażce gry i zwolnieniach
Jakub Błażewicz, 13 lutego 2024, 13:44
Immortals of Aveum pokazało, że niezła gra może okazać się całkowitą porażką. A także, jak twierdzi jeden z byłych twórców, że wydanie strzelanki AAA dla jednego gracza jako debiut Ascendant Studios było pomyłką.
GTA Online stawia na granie solo mimo bycia turbopopularnym multi
Michał Ciężadlik, 6 marca 2023, 14:35
Rockstar Games zmieniło swoje podejście do GTA Online – tak przynajmniej wynika z wywiadu przeprowadzonego z jednym z deweloperów. Nowa zawartość tworzona jest przede wszystkim z myślą o pojedynczym graczu.
Niefortunny żarcik EA o grach singleplayer rozpętał burzę na Zachodzie
Michał Zegar, 2 lipca 2022, 18:45
Zamieszczony na Twitterze Electronic Arts żart z graczy preferujących produkcje singleplayerowe wywołał burzę w sieci. Do jego bojkotu przyłączyli się nawet pracownicy EA.
Gry single player górują nad wieloosobowymi, przynajmniej w Japonii
Hubert Śledziewski, 13 grudnia 2021, 09:52
Granie dla fabuły, preferowanie produkcji single player, uwielbienie dla gatunku RPG, posiadanie Switcha – wiecie, co łączy te cechy? Można nimi opisać przeciętnego japońskiego gracza.
Back 4 Blood nie będzie zapisywał postępów dla grających solo
Adrian Werner, 9 października 2021, 09:03
Okazuje się, że w kampanii solo w grze Back 4 Blood nie będą zapisywane postępy graczy, pomimo faktu, że ten tryb i tak wymagać ma połączenia z Internetem.
The Cayo Perico Heist w GTA Online to wg CEO Take-Two dowód na to, że single-player nie umarł
Miłosz Szubert, 10 lutego 2021, 15:30
Ponad 50% graczy, którzy ukończyli The Cayo Perico Heist, czyli napad dodany do GTA Online w grudniu ubiegłego roku, zrobiło to samotnie. Prezes Take-Two Interactive nie kryje zadowolenia z takiego obrotu sprawy i podkreśla, że on i jego ekipa nigdy nie wierzyli w śmierć produkcji singlowych.
Gry single player popularne jak nigdy; tak wskazują badania Sony
Paweł Musiolik, 1 grudnia 2020, 12:51
Aktywności w PS5 to jedno z największych zaskoczeń systemu konsoli. Rozwiązanie to jest bezpośrednią reakcją na ciągle rosnącą popularność gier dla jednego gracza i rozwiązaniem ich najczęstszych problemów.
Gabe Newell: gry single player będą popularniejsze od multiplayer
Bartosz Świątek, 2 kwietnia 2020, 10:47
Gabe Newell – szef Valve Corporation – stwierdził w wywiadzie prasowym, że jego zdaniem za dziesięć lat gry single player będą znacznie bardziej popularne i opłacalne od tytułów wieloosobowych. Wszystko dzięki rozwojowi AI.
Microsoft pójdzie śladami Sony i mocniej postawi na gry single player
Adrian Werner, 10 sierpnia 2019, 11:13
Phil Spencer z firmy Microsoft stwierdził, że firma w przyszłości położy większy nacisk na gry dla pojedynczego gracza. Możliwe to będzie dzięki niedawnym przejęciom wielu specjalizujących się w tym zespołów.
Skasowane dodatki fabularne do GTA 5: Trevor i... apokalipsa zombie
Bartosz Świątek, 24 lipca 2019, 11:29
GTA V miało otrzymać trzy dodatki fabularne, przedstawiające m.in. dalsze losy Trevora oraz opowieść o apokalipsie zombie w Los Santos. Rozszerzenia zostały skasowane w związku z sukcesem GTA Online, a zawartość stworzoną na ich potrzeby wykorzystano w aktualizacjach do wspomnianego trybu sieciowego.
Twórcy The Division 2 podoba się pomysł spin-offa single player
Bartosz Świątek, 15 lipca 2019, 09:52
Julian Gerighty – dyrektor kreatywny marki The Division w firmie Ubisoft – zareagował przychylnie na pomysł spin-offa skupiającego się na kampanii fabularnej, który został przedstawiony na Twitterze przez innego dewelopera. Twórca zapytał o zdanie fanów i doczekał się entuzjastycznej odpowiedzi.
Ekskluzywne gry single player będą przyszłością Sony
Grzegorz Rosa, 6 czerwca 2019, 13:47
Wyśmienita sprzedaż ekskluzywnych gier single player na PlayStation 4 ukazuje aktualne potrzeby graczy. W związku z tym Jim Ryan, szef Sony Interactive Entertainment, zadeklarował, że firma „nigdy nie przestanie” tworzyć wielkich produkcji z angażującym scenariuszem.
Polish Gamers Research 2019: jak często sięgamy po pada?
Bartosz Świątek, 28 maja 2019, 15:53
Prezentujemy drugi fragment wyników 5. edycji badania Polish Gamers Research. Tym razem skupiamy się na statystykach dotyczących częstotliwości grania, motywacji, a także innych nawyków gamingowych Polaków. Zwracamy również uwagę na popularność gier single- i multiplayer.
Sekiro Shadows Die Twice bez trybu multiplayer
Krystian Pieniążek, 9 stycznia 2019, 10:07
W Sekiro: Shadows Die Twice, czyli najnowszym dziele studia From Software (autorów serii Souls oraz gry Bloodborne) nie znajdziemy trybu multiplayer. Poza tym rozwój postaci będzie różnił się od tego, do czego przyzwyczaiły graczy wcześniejsze gry Hidetaki Miyazakiego i jego świty.
Beyond Good & Evil 2 będzie wymagało stałego połączenia z Internetem
Konrad Serafiński, 23 grudnia 2018, 12:15
Kolejne doniesienia z obozu Ubisoftu. Tym razem studio podzieliło się ciekawymi informacjami dotyczącymi Beyond Good & Evil 2. Produkcja będzie wymagała stałego połączenia z Internetem, a jej głównym założeniem będzie kooperacja - chociaż gra solo też zostanie udostępniona.
Sony nie przestanie inwestować w tytuły single player
Bartosz Krawcewicz, 11 grudnia 2018, 13:30
Przedstawiciel Sony zapewnia, że firma nie zapomina o graczach preferujących rozgrywkę jednoosobową. Twierdzi, że duża część użytkowników PlayStation woli gry narracyjne od tytułów multiplayerowych, nawet tak popularnych jak np. Fortnite.
Black Ops 4 bije rekordy na platformach cyfrowych
Bartosz Świątek, 15 października 2018, 10:17
Call of Duty: Black Ops 4 sprzedaje się doskonale, bijąc rekordy popularności w sprzedaży cyfrowej zarówno na PlayStation 4, Xboksie One, jak i komputerach PC. Równocześnie dużo słabsza jest sprzedaż wydań pudełkowych w Wielkiej Brytanii.
Kolejna gra Arkane Studios może zawierać tryb multiplayer. Seria Dishonored idzie w odstawkę
Krystian Pieniążek, 14 sierpnia 2018, 19:20
Ricardo Bare, czyli główny projektant w Arkane Studios, zdradził, że kolejna gra tej ekipy może zawierać jakąś formę trybu multiplayer. Poza tym ujawnił, że seria Dishonored znajduje się obecnie „w stanie spoczynku”.
Todd Howard: Bethesda wciąż stawia na gry dla pojedynczego gracza
Konrad Serafiński, 5 lipca 2018, 18:35
Todd Howard, główny producent Fallouta 76, podczas konferencji Gamelab w Barcelonie zadeklarował, że Bethesda wciąż skupia się na produkcjach dla pojedynczego gracza. Dodał również, że Fallout 76 nie wyznaczy nowego kierunku tworzenia gier przez studio.
Prezes Take-Two Interactive broni gier single player
Bartosz Świątek, 20 czerwca 2018, 09:47
W rozmowie z serwisem GamesBeat prezes Take-Two Interactive – Strauss Zelnick – stanął w obronie kampanii dla pojedynczego gracza. Jego zdaniem nie ma podstaw, by twierdzić, że gry single player umierają.
Reżyser God of War: „Gry single player to feniks”
Jakub Błażewicz, 8 maja 2018, 12:00
Serwis IGN przeprowadził rozmowę z Corym Barlogiem, reżyserem nowego God of War. Oprócz informacji dotyczących samej gry twórca poruszył kwestię zaniku tytułów single player. Jego zdaniem nie ma mowy o czymś takim, a produkcje jednoosobowe mają się i będą mieć dobrze.
Remedy Entertainment odchodzi od gier czysto singleplayer - powodem rosnące koszta produkcji
Jakub Mirowski, 16 stycznia 2018, 09:40
W rozmowie z serwisem GamesIndustry.biz Thomas Puha z fińskiego studia Remedy Entertainment wyjaśnił, że branża przeszła w ostatnim czasie ogromne zmiany, które sprawiły, że tworzenie gier singleplayer staje się coraz mniej opłacalne.
Eidos Montreal nie rezygnuje z fabularnych gier singleplayer
Kamil Zwijacz, 18 grudnia 2017, 09:46
Ostatnio studio Eidos Montreal poinformowało, że w ich kolejnych projektach położony będzie większy nacisk na elementy sieciowe. Firma wyjaśniła jednak, że nie oznacza to rezygnacji z fabularnych gier singleplayer.
Bethesda jako bastion gier dla jednego gracza - promocja i prztyczek w nos konkurencji
Jakub Błażewicz, 8 grudnia 2017, 12:15
W trakcie gali The Game Awards 2017 pojawił się zabawny materiał firmy Bethesda poświęcony produkcjom single player. Wydawca zapewnił o swojej chęci dostarczania kolejnych tytułów dla jednego gracza, a tym samym o niepoddaniu się obecnym trendom branży gier. Ponadto na czas weekendu koncern obniżył cenę swoich najnowszych gier o połowę na wszystkich platformach.