autor: Bartosz Świątek
Skasowane dodatki fabularne do GTA 5: Trevor i... apokalipsa zombie
GTA V miało otrzymać trzy dodatki fabularne, przedstawiające m.in. dalsze losy Trevora oraz opowieść o apokalipsie zombie w Los Santos. Rozszerzenia zostały skasowane w związku z sukcesem GTA Online, a zawartość stworzoną na ich potrzeby wykorzystano w aktualizacjach do wspomnianego trybu sieciowego.
W SKRÓCIE:
- Rockstar planował trzy DLC do trybu single player GTA V;
- dodatki zostały skasowane w wyniku sukcesu GTA Online;
- jedno z rozszerzeń miało przedstawić dalszą historię Trevora, zaś drugie zaoferować nam Los Santos w trakcie apokalipsy zombie.
Grand Theft Auto Online - tryb sieciowy gry GTA V od studia Rockstar Games - otrzymało wczoraj kolejną aktualizację. Wraz z jej premierą działalność w wirtualnym świecie rozpoczęło kasyno Diamond Casino & Resort. Warto odnotować, że sam budynek znajduje się w grze od 2013 roku. Redaktorzy serwisu Eurogamer donoszą, że był częścią jednego z dodatków do trybu single player, które zostały skasowane w związku z gigantycznym sukcesem GTA Online.
Oryginalnym źródłem informacji są wzmianki w kodzie, do których dotarli członkowie społeczności GTA o ksywach Tez2 i Yan2295. Sugerują one, że mieliśmy otrzymać trzy pakiety DLC, oznaczone nazwami kodowymi „Trevor”, „Dead i „GTA”. Pierwsze dwa dodatki miały się skupić na losach Trevora po zakończeniu GTA V (miał współpracować z IAA - Internal Affairs Agency) oraz... apokalipsie zombie. Detale na temat trzeciego rozszerzenia nie są znane. Warto przy tym odnotować, że deweloperzy planowali podejść do omawianych DLC z ambicją charakterystyczną dla Rockstar Games.
To, co Rockstar planował zrobić z DLC do trybu single player, można porównać z rozszerzeniem oferującym zupełnie nową mapę. Planowali przeprojektować 80 lub 90 procent lokacji tak, by pasowała do konkretnego motywu - jeden z odcinków miał opowiadać o apokalipsie zombie - powiedział Eurogamerowi Tez2.
Dlaczego jednak uruchomienie obecnego już w grze kasyna zajęło tak dużo czasu? Przyczyną są problemy natury prawnej - z powodu obecności w grze mikrotransakcji obawiano się, że wirtualny hazard może stać w sprzeczności z prawem istniejącym w wielu krajach. Dopiero przy okazji pracy nad aktualizacją do Red Dead Online udało się wypracować właściwe rozwiązanie, które niedługo potem trafiło także do GTA Online. Implementacja nie jest jednak idealna - w Polsce wspomniana zawartość w obydwu grach jest objęta sporymi ograniczeniami, w związku z zapisami rodzimej ustawy hazardowej.
W przypadku Red Dead Online, używasz gotówki do gier hazardowych i możesz kupić sztabki złota w systemie mikropłatności. Dodatkowa waluta zapewnia zabezpieczenie dla Rockstar w przypadku problemów prawnych, ale nie dotyczy to wszystkich regionów lub krajów, ponieważ w niektórych z nich problemem może być samo istnienie hazardu, a nie sposób pozyskiwania gotówki - stwierdził Tez2.
- GTA Online – strona oficjalna
- GTA Online – poradnik
- Recenzja gry Grand Theft Auto Online - multiplayer z potencjałem