pay-to-win - newsy i ciekawostki
Fani kosmicznego symulatora narzekają na nowy statek. Oskarżają twórców Elite: Dangerous o praktyki pay-to-win
Jakub Błażewicz, 8 maja 2024, 11:55
Studio Frontier Developments wprowadziło do gry nowy statek, pierwszy od wielu lat. Tyle że na razie można go zakupić tylko za walutę premium, co zirytowało część fanów.
Twórcy Helldivers 2 komentują zarzuty o pay to win. „Trzeba zasłużyć na prawo do monetyzacji”
Jakub Błażewicz, 13 lutego 2024, 15:08
Prezes studia Arrowhead Games odniósł się do komentarzy na temat przepustki premium Helldivers 2. Twórca zapewnił, że zespół nigdy nie zmusi graczy do płacenia za mikrotransakcje.
Duże kontrowersje w EVE Online, sytuację uratowała błyskawiczna reakcja fanów MMO
Adrian Werner, 6 sierpnia 2023, 07:30
Społeczność EVE Online rozpaliła do czerwoności afera związana z dodaniem do gry płatnego boostera, zwiększającego możliwości statku. Reakcja fanów była tak zła, że twórcy błyskawicznie wycofali się z tego pomysłu.
Call of Duty robi krok w stronę pay-2-win, gracze są pełni obaw
Marcin Przała, 14 kwietnia 2023, 11:59
Wraz ze startem 3. sezonu Modern Warfare II w sklepie gry pojawił się płatny zestaw, który oprócz skórek oferuje także unikalne bonusy do jednego z modułów gry. Spora część fanów Call of Duty jest przerażona widząc, że gra zmierza w kierunku pay-to-win.
Overwatch 2 znów złości graczy, Ramattra wzbudza obawy
Jakub Błażewicz, 7 listopada 2022, 19:50
Mikropłatności w Overwatch 2 frustrują graczy nawet miesiąc po premierze. Tym razem fani obawiają się o dostęp do nowego bohatera.
Chcą z nas wycisnąć pieniądze, i nie tylko Diablo Immortal jest tu winne
Patryk Manelski, 12 sierpnia 2022, 14:45
Kiedyś łatwo było wskazać grę pay-to-win. Dzisiaj sytuacja nie wydaje się już taka oczywista, bo deweloperzy skutecznie odwracają kota ogonem, oferując szeroki asortyment różnorodnych ułatwiaczy. Czy każdy z nich daje nieuczciwą przewagę? Odpowiedź wcale nie jest prosta!
Diablo Immortal wzięte w obronę przez szefa Blizzarda
Kamil Kleszyk, 7 lipca 2022, 09:53
Prezes firmy Blizzard Entertainment, Mike Ybarra, broni kontrowersyjnych mikrotransakcji w Diablo Immortal, twierdząc, iż bez wkładu pieniężnego można przejść grę w 99,5%.
Diablo Immortal zbyt drapieżne; eksperci mają dość i nie chcą wspierać gry
Miriam Moszczyńska, 30 czerwca 2022, 12:17
Serwis opracowujący poradniki m.in. do Diablo Immortal przestał wspierać grę. Stało się to ze względu na charakter rozgrywki, która skoncentrowana jest na płatnościach.
Blizzard stał się parodią samego siebie, kiedyś wyśmiewał pay-to-win
Miriam Moszczyńska, 7 czerwca 2022, 11:39
Blizzard niegdyś żartował z pay-to-win, by teraz bez ogródek wypchać Diablo Immortal właśnie taką zawartością. Gracze odkopali jedną z reklam StarCrafta.
Mikropłatności w Diablo Immortal doprowadziły do review bombingu
Przemysław Dygas, 6 czerwca 2022, 16:50
Diablo Immortal zbiera masę negatywnych opinii na Metacriticu. To jedna z najniżej ocenianych gier w historii Blizzarda.
„Wymaksowanie” postaci w Diablo Immortal kosztuje ponad 100 tys. dolarów
Kamil Kleszyk, 5 czerwca 2022, 11:12
Diablo Immortal firmy Activision Blizzard, którego premiera odbyła się przed kilkoma dniami, wciąż jest na ustach wielu graczy na całym świecie, głównie za sprawą modelu mikrotransakcji.
Diablo Immortal wkurza ludzi; z tego powodu usuwają grę
Miriam Moszczyńska, 3 czerwca 2022, 11:50
Coraz więcej graczy zauważa, jak bardzo Diablo Immortal przesadziło z mikropłatnościami. Część z nich powoli odwraca się od tytułu, który jest książkową definicją pay-to-win.
Szef Blizzarda zaprasza na „sales run” i wywołuje burzę w społeczności WoW-a
Jakub Błażewicz, 21 października 2021, 11:47
Fani WoW-a znów prowadzą gorące dyskusje na temat tzw. raid boostingu. Wszystko przez jednego z szefów Blizzarda, zapraszającego graczy na tzw. sales run.
WoT - czołg premium 9. poziomu w ramach darmowego wydarzenia wywołał gniew graczy
Jakub Błażewicz, 26 sierpnia 2021, 13:48
Studio Wargaming.net wkrótce udostępni pierwszy w historii World of Tanks czołg premium IX poziomu. Choć jednak będzie opcja zdobycia go za darmo, zapowiedź bynajmniej nie zachwyciła graczy.
Pay2Win w CoD: Warzone? Afera wokół skórki do broni
Miłosz Szubert, 6 kwietnia 2020, 12:45
Kolejne kontrowersje w społeczności Call of Duty: Warzone. Gracze zauważyli, że jedna z broni jest skuteczniejsza, gdy ma na sobie skórkę, którą można zdobyć jedynie poprzez kupno Karnetu Bojowego.
Senator USA chce uderzyć w gry wyciągające pieniądze od dzieci
Jakub Błażewicz, 8 maja 2019, 20:25
Amerykański senator Josh Hawley zapowiedział przedstawienie projektu regulacji mikropłatności w grach. Ustawa zakazałaby obecności lootboksów oraz elementów pay-to-win w produkcjach przeznaczonych dla osób poniżej 18. roku życia.
Koniec pay-to-win w Paladins – Hi-Rez rezygnuje z kontrowersyjnego systemu kart
Jakub Błażewicz, 23 lutego 2018, 11:00
Chris Larons ze studia Hi-Rez poinformował o planowanych zmianach w Paladins. W najbliższym czasie twórcy zrezygnują z kontrowersyjnego systemu Cards Unbound, który zdaniem wielu promował graczy skłonnych wydać pieniądze na skrzynki z kartami. Poznaliśmy też plany rozwoju gry w dalszej perspektywie, w tym zamiar usamodzielnienia trybu battle royale - Paladins: Battlegrounds.
Sea of Thieves bez lootboksów i elementów pay-to-win
Krystian Pieniążek, 13 lutego 2018, 19:04
Elementy pay-to-win zaczynają nieśmiało wkradać się do produkcji z segmentu AAA. Na szczęście ominą Sea of Thieves, podobnie jak lootboksy – o ile w grze pojawią się mikrotransakcje, o tyle za prawdziwe pieniądze kupimy wyłącznie elementy kosmetyczne.
Twórca Plants vs. Zombies zwolniony przez EA za sprzeciw wobec pay-to-win?
Jakub Mirowski, 21 listopada 2017, 09:46
Podczas programu Roundtable Live w serwisie YouTube deweloper Edmund McMillen podzielił się historią dotyczącą kolegi z branży - George'a Fana. Twórca Plants vs. Zombies został podobno zwolniony przez EA za to, że nie chciał tworzyć gry pay-to-win.
Star Wars: Battlefront II - 7500 zł lub pół roku grania, aby odblokować (prawie) wszystko
Kamil Zwijacz, 16 listopada 2017, 10:35
Doczekaliśmy się kolejnych wyliczeń związanych ze skrzynkami w grze Star Wars: Battlefront II. Jeżeli będziecie chcieli odblokować niemal całą zawartość, to przyszykujcie sporo pieniędzy albo zarezerwujcie sobie mnóstwo czasu.
Star Wars: Battlefront II - 40 godzin na odblokowanie jednego bohatera, bo EA troszczy się o graczy [aktualizacja]
Kamil Zwijacz, 13 listopada 2017, 16:49
Kontrowersji związanych z mikropłatnościami w Star Wars: Battlefront II ciąg dalszy. Tym razem na jaw wyszło, że bez płacenia potrzeba około 40 godzin na odblokowanie jednego bohatera. Electronic Arts twierdzi, że to dlatego, by gracze mieli satysfakcję z rozgrywki.
Mikropłatności w Star Wars: Battlefront II - to nadal pay-to-win
Jakub Błażewicz, 10 listopada 2017, 12:15
Znamy już szczegóły dotyczące skrzynek przedmiotów w Star Wars: Battlefront II. Posiadacze abonamentów EA Access oraz Origin Acess podzielili się informacjami na temat zmian, jakie studio DICE wprowadziło do kontrowersyjnego systemu łupów.
Skandalu w Black Desert ciąg dalszy – Wieści MMO (08/08/2016)
Michał Marian, 8 sierpnia 2016, 11:28
Dzisiaj piszemy więcej o skandalu w Black Desert, związanym z wprowadzeniem elementów pay-to-win. Wspominamy także o aktualizacji Marvel Heroes ze skalowaniem poziomów, nadchodzących nowościach w grze TERA oraz o graczu, który zdobył wreszcie 1000. poziom w Tibii.
H1Z1 - problemów ciąg dalszy, Sony fałszywie reklamowało grę
Jakub Mirowski, 18 stycznia 2015, 12:50
Jak wynika z dawnych wpisów twórców H1Z1, studio Sony Online Entertainment już dziewięć miesięcy temu zapowiadało, że w grze nie będzie możliwości zakupu broni czy amunicji za prawdziwe przedmioty. Wraz z premierą te zapewnienia okazały się być fałszywe.
H1Z1 – Sony zwraca pieniądze niezadowolonym graczom
Krzysztof Mysiak, 17 stycznia 2015, 14:25
John Smedley w imieniu Sony Online Entertainment poinformował, że gracze niezadowoleni z tego, co otrzymali, kupując H1Z1 w usłudze Steam Early Access (dotyczy to głównie elementów pay-to-win), będą mogli otrzymać zwrot pieniędzy. Możliwość ta jest dostępna tylko do poniedziałku.
H1Z1 – start testów w cieniu problemów ze stabilnością serwerów oraz elementów „pay to win”
Luc, 16 stycznia 2015, 11:02
W kilka godzin od początku wczesnego dostępu, gracze H1Z1 zaczęli zgłaszać pierwsze uchybienia produkcji. Oprócz błędów podczas logowania, najwięcej kontrowersji wzbudza możliwość kupienia przedmiotów dających przewagę podczas rozgrywki.