narzędzia deweloperskie - newsy i ciekawostki
Nvidia RTX Remix to kompletne narzędzie do remasterowania leciwych gier, dzięki ray tracingowi i DLSS
Arkadiusz Strzała, 23 stycznia 2024, 13:35
Nvidia udostępniła platformę do tworzenia remasterów starych gier – RTX Remix osiągnął status bety w wersji o numerze 0.4. Dzięki temu zestawowi narzędzi możliwe jest dodanie do klasyków obsługi ray tracingu, DLSS i innych nowoczesnych technologii.
Unity 6 to wsparcie AI i więcej funkcji sieciowych; zobacz demo technologiczne
Jakub Błażewicz, 17 listopada 2023, 14:22
Lepsza optymalizacja, łatwiejsze tworzenie gier multiplayer oraz wsparcie AI – te i inne nowości trafią do rąk twórców wraz z premierą Unity 6.
„Narodowy” silnik gier okazał się za drogi dla rządu Rosji
Hubert Śledziewski, 6 października 2022, 19:25
Rosyjski rząd uznał stworzenie „narodowego” silnika do gier przedsięwzięciem bardzo nieopłacalnym. Pojawił się jednak prywatny inwestor, który ma przynajmniej utrzymać projekt przy życiu.
Epic oferuje twórcom gier nowe darmowe usługi; czat głosowy i Easy Anti-Cheat dla wszystkich
Przemysław Dygas, 23 czerwca 2021, 12:46
Epic właśnie zaoferował twórcom gier dwie nowe usługi sieciowe za darmo. Mowa tu o autorskim komunikatorze głosowym Voice oraz popularnym systemie zwalczającym cheaterów Easy Anti-Cheat.
Nadciąga rewolucja w wyglądzie postaci w grach; MetaHuman Creator trafił do wczesnego dostępu
Jakub Błażewicz, 16 kwietnia 2021, 11:35
Epic Games dotrzymało słowa i udostępniło wczesną wersję MetaHuman Creator. Imponujące narzędzie do tworzenia niewiarygodnie realistycznych modeli postaci mogą sprawdzić wszyscy zainteresowani.
DLSS trafi do Unity; będzie więcej gier z opcją zwiększającą wydajność
Jakub Błażewicz, 15 kwietnia 2021, 12:15
Nvidia potwierdziła wprowadzenie natywnej obsługi DLSS 2.0 dla silnika Unity. Deweloperzy korzystający tej technologii będą mogli zapewnić wsparcie tej przydatnej funkcji jeszcze w tym roku.
Proste tworzenie map z pomocą sieci neuronowych. Nowy patent Electronic Arts
Miłosz Szubert, 23 lutego 2021, 16:10
Firma EA uzyskała patent na nową technologię generowania wirtualnego terenu. Dzięki wykorzystaniu sieci neuronowych tworzenie powierzchni i biomów ma być szybsze niż kiedykolwiek.
Nvidia udostępnia plugin DLSS do Unreal Engine 4
Paweł Musiolik, 13 lutego 2021, 11:21
Firma Nvidia postanowiła udostępnić technologię DLSS 2.0 szerszemu gronu twórców. Oficjalny plugin do silnika Unreal Engine 4 dostępny jest za darmo.
Star Citizen - zaprezentowano losowo generowane jaskinie
Bartosz Świątek, 28 maja 2019, 16:39
W czasie niedawnego streamu twórcy ze studia Cloud Imperium Games opowiedzieli o technologii, która pozwala im losowo generować jaskinie na potrzeby gry Star Citizen. Deweloperzy zarzekają się, że dzięki zaawansowanym narzędziom w produkcji znajdziemy tysiące odmiennych lokacji.
Valve ogłasza Steam Link Anywhere oraz sieciowe API dla deweloperów
Konrad Hazi, 15 marca 2019, 13:05
Valve jeszcze przed rozpoczęciem konferencji GDC postanowiło udowodnić, że nie próżnuje, i zaprezentowało usługę Steam Link Anywhere, pozwalającą na korzystanie ze Steam Link przez Internet, oraz udostępniło za darmo swoją technologię sieciową wszystkim zainteresowanym deweloperom.
Epic Games udostępni deweloperom narzędzia sieciowe użyte w Fortnite
Bartosz Świątek, 13 grudnia 2018, 13:45
W przyszłym roku firma Epic Games udostępni zainteresowanym deweloperom narzędzia sieciowe użyte przy produkcji Fortnite. Z technologii będzie można korzystać nieodpłatnie – podobnie jak z silnika Unreal Engine 4.
Debiut Operacji Wind Bastion w R6 Siege, PhysX oprogramowaniem open source i inne wieści
Miłosz Szubert, 4 grudnia 2018, 15:35
Dziś piszemy o darmowym udostępnieniu przez firmę Nvidia silnika fizycznego PhysX, nowej wersji sterowników GeForce oraz premierze Operacji Wind Bastion w grze Tom Clancy's Rainbow Six: Siege. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
EA zapowiada Projekt Atlas – platformę dla deweloperów opartą na chmurze
Bartosz Świątek, 30 października 2018, 12:29
Firma Electronic Arts przedstawiła w obszernej notce blogowej swoją nową inicjatywę. Tzw. Projekt Atlas będzie platformą dla deweloperów, działającą w oparciu o chmurę i ułatwiającą integrowanie technologii wykorzystywanych przy tworzeniu gier.
Paragon - Epic Games rozdaje assety warte 12 mln dolarów
Kamil Zwijacz, 19 marca 2018, 17:46
Serwery gry Paragon zostaną wyłączone pod koniec kwietnia. W związku z tym firma Epic Games postanowiła, że będzie za darmo rozdawać innym deweloperom materiały graficzne o wartości 12 milionów dolarów przygotowane na potrzeby tej produkcji.
Wieści ze świata (Games Farm, Super Meat Boy, StarCraft II, Battlefield 1) 10/8/2017
Krzysztof Sobiepan, 10 sierpnia 2017, 12:08
Dziś piszemy o zagadkowym zwiastunie kolejnej gry studia Games Farm, platformówce Super Meat Boy na Switchu, udostępnieniu API StarCrafta II, patchu 2.2.2 do Rainbow Six: Siege i o dodaniu Battlefielda 1 do Origin/EA Access. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wieści ze świata (Injustice 2, Unity) 12/7/2017
Krzysztof Sobiepan, 12 lipca 2017, 11:46
Dziś piszemy o dołączeniu Sub-Zero do puli wojowników w bijatyce Injustice 2 za pośrednictwem DLC i o nowej wersji silnika Unity. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Wieści ze świata (Project Scorpio, Gears of War 4, The Long Dark) 13/4/2017
Krzysztof Mysiak, 13 kwietnia 2017, 16:13
Dziś piszemy o wyglądzie i specyfikacji wersji deweloperskiej konsoli Project Scorpio (dev kit), wspólnych rozgrywkach rankingowych użytkowników PC i XOne w Gears of War 4 (cross-platform) oraz o tajemniczym odliczaniu na stronie gry The Long Dark (prawdopodobnie do wypuszczenia kampanii fabularnej i/lub premiery). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Microsoft pozwala używać konsolę Xbox One jako zestaw deweloperski
Jakub Błażewicz, 31 marca 2016, 13:25
Firma Microsoft udostępniła próbną wersję trybu Dev Mode, pozwalającą wykorzystać dowolną konsolę Xbox One jako zestaw deweloperski. Pełna wersja oprogramowania zadebiutuje wraz z letnią aktualizacją Anniversary Update.
Lumberyard – Amazon wypuścił darmowy silnik oparty na CryEngine
Krzysztof Mysiak, 9 lutego 2016, 15:05
Firma Amazon udostępniła darmowy silnik Lumberyard, który bazuje na różnych technologiach (w tym CryEngine) i może być wykorzystany nawet do tworzenia sieciowych gier AAA na PC, PS4 i XOne. Z czasem narzędzia zaczną obsługiwać więcej platform sprzętowych.
GPUOpen - otwarta platforma deweloperska AMD debiutuje na rynku
Kamil Zwijacz, 27 stycznia 2016, 15:46
Firma AMD udostępniła platformę deweloperską GPUOpen, czyli open source’ową odpowiedź na GameWorks Nvidii, dającą twórcom gier darmowy dostęp do rozmaitych narzędzi, efektów i technik oraz umożliwiającą ingerowanie w ich kod źródłowy.
Nintendo NX w rękach deweloperów? Firma ponoć rozsyła już dev kity
Kamil Zwijacz, 16 października 2015, 18:13
Z informacji opublikowanych w The Wall Street Journal wynika, że firma Nintendo rozpoczęła wysyłkę deweloperskich wersji konsoli Nintendo NX. Wraz z nimi dostarczana jest tajemnicza "jednostka mobilna", służąca także jako konsola przenośna.
Microsoft udostępnił deweloperom siódmy rdzeń procesora Xboksa One
Kamil Zwijacz, 4 stycznia 2015, 12:16
Koncern Microsoft oddał do dyspozycji deweloperów siódmy rdzeń procesora konsoli Xbox One, dzięki czemu mogą oni korzystać z nieco większej mocy obliczeniowej. Dodatkowo do sieci wyciekły narzędzia deweloperskie i dokumentacja urządzenia.
Dying Light jeszcze płynniejszy dzięki aktualizacji narzędzi deweloperskich XONE
Krzysztof Nieradko, 31 grudnia 2014, 12:20
Polskie studio Techland poinformowało w jednym z wywiadów, że firma Microsoft udoskonaliła oprogramowanie narzędzi deweloperskich w konsoli Xbox One, pozwalając na bardziej efektywne wykorzystanie zaimplementowanej pamięci. Rodacy wykorzystali to przy okazji prac nad nadchodzącym hitem - grą Dying Light.
Source 2 w Dota 2 - czy Valve dyskretnie wypuściło nowy silnik?!
Łukasz Szliselman, 7 sierpnia 2014, 13:47
Dota 2 otrzymała nowy zestaw narzędzi modderskich, najwyraźniej oparty na silniku Source 2. Wiele wskazuje na to, że od ostatniej aktualizacji cały edytor został napisany przy użyciu długo wyczekiwanej technologii studia Valve.
Usługa Google Play game services została oficjalnie zapowiedziana
Adrian Werner, 16 maja 2013, 13:07
Potwierdziły się plotki sprzed kilku dni. Na konferencji prasowej zapowiedziano Google Play game services, czyli multiplatformową usługę dla graczy, która obejmie urządzenia mobilne z systemami iOS i Android oraz produkcje przeglądarkowe.
3 Step Studio – aplikacja do tworzenia gier na Kickstarterze
Łukasz Szliselman, 4 stycznia 2013, 12:41
Na Kickstarterze rozpoczęła się zbiórka funduszy na 3 Step Studio – nieskomplikowany zestaw narzędzi do tworzenia gier. Studio GarageGames obiecuje, że za pomocą ich aplikacji każdy będzie mógł powołać do istnienia własną produkcję w trzech prostych krokach.
Start beta testów Source Filmmaker - narzędzia do tworzenia filmików na silniku Source
Marcin Skierski, 28 czerwca 2012, 13:10
Source Filmmaker to specjalne narzędzie służące firmie Valve do tworzenia krótkich filmików na silniku Source. Teraz twórcy udostępniają ten program graczom - na razie jedynie w formie zamkniętej bety, ale z czasem wszyscy będą mogli sprawdzić jego możliwości.
Nowe możliwości CryEngine 3 SDK
Aleksander Kaczmarek, 14 kwietnia 2012, 14:19
Pakiet narzędzi deweloperskich CryEngine 3 SDK doczekał się kolejnej sporej aktualizacji. Wprowadzone przez programistów z firmy Crytek zmiany pozwalają twórcom gier m.in. na projektowanie jeszcze bardziej realistycznie wyglądających postaci i wykorzystanie zaawansowanych skryptów Sztucznej Inteligencji.