autor: Krzysztof Sobiepan
Wieści ze świata (Games Farm, Super Meat Boy, StarCraft II, Battlefield 1) 10/8/2017
Dziś piszemy o zagadkowym zwiastunie kolejnej gry studia Games Farm, platformówce Super Meat Boy na Switchu, udostępnieniu API StarCrafta II, patchu 2.2.2 do Rainbow Six: Siege i o dodaniu Battlefielda 1 do Origin/EA Access. Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Tajemnicza zapowiedź od Kalypso Media i Games Farm
Wczoraj wydawca Kalypso Media bez wielkich fanfar dodał na swoim oficjalnym kanale YouTube krótkie wideo. W trakcie 58 sekund tajemniczego teasera stary mędrzec wygłasza krótki monolog, który opatrzony jest ujęciami starożytnych ruin. Na koniec materiał radzi widzowi „przygotować się na Przebudzenie” w 2018 roku.
Choć informacji jest niewiele, można sądzić, że wspomniane w filmiku Games Farm przygotowuje dla graczy kolejnego hack'n'slasha. Prawdopodobnie będzie to kontynuacja Shadows: Heretic Kingdoms, a o projekcie dowiemy się więcej na targach gamescom 2017.
Super Meat Boy skacze na Nintendo Switch
Niektórzy deweloperzy starannie przygotowują swoje ogłoszenia medialne, a inni po prostu mówią, co mają powiedzieć. Team Meat zalicza się do tych ostatnich. Na swoim oficjalnym Twitterze podzielili się z fanami następującym obrazkiem z podpisem: „Oh, tak przy okazji…”
No i wszystko jasne. Port klasycznej hardkorowej platformówki nie powinien nikogo dziwić, bowiem na Switchu zagościło już The Binding of Isaac: Afterbirth+ (za którym stoi Edmund McMillen z „Mięsnej Drużyny”). Do premiery na japońskiej platformie przygotowywane jest też The End is Nigh tego samego designera, więc można sądzić, że to on zachęcił swoich dawnych współpracowników do przenosin przygód mięsnego chłopca na Switcha. Wedle dostępnych informacji za portem stoi uznana firma BlitWorks.
Na razie data premiery tej wersji Super Meat Boy nie jest znana.
StarCraft II otrzymał własny API
To informacja skierowana bardziej do tych z Was, którzy „widzą kod”. Programiści z zespołu Blizzard Entertainment wraz z firmą DeepMind udostępnili do powszechnego użytku interfejs programistyczny aplikacji (API) do Starcrafta II. W oficjalnym wpisie na blogu Battle.net zaznaczają, że owa funkcja pozwala naukowcom, graczom i innym hobbistom na „zajrzenie pod maskę” oraz być może odkrycie tego i owego w dziedzinie sztucznej inteligencji (oryginalny Starcraft także był wykorzystywany w tym celu). Dodatkowo platforma ma być swego rodzaju piaskownicą, pozwalającą na dowolne zabawy, fanowskie projekty, eksperymenty i naukę w tej dziedzinie.
API ma funkcjonować w chmurze, zapewniono też dostęp do skryptów SI, funkcji warstwowych, całej dokumentacji wraz z przykładowymi botami i wielu innych przydatnych narzędzi. Ciekawskich odsyłamy do oryginalnego wpisu i projektu na GitHubie.
Tom Clancy's Rainbow Six: Siege – do gry wprowadzono dedykowane serwery
Sieciowa strzelanka Tom Clancy's Rainbow Six: Siege doczekała się wczoraj aktualizacji 2.2.2. Jeśli nie śledzicie tej gry na bieżąco, to śpieszymy z wyjaśnieniem, że powoli dobiega końca operacja Zdrowie, czyli kwartał przeznaczony na poprawę jakości rozgrywki i likwidację problemów technicznych trapiących tytuł. Niedawna łatka, oprócz paru bonusów kosmetycznych i rozgniecenia kilku robaków dodaje też dużą zmianę – od wczoraj gracze cieszyć się bowiem mogą dedykowanymi serwerami w trybie Terrorist Hunt i grach niestandardowych. Choć opcja ta była dostępna od lutego 2016, to w najnowszym patchu znacząco obniżono dość wyśrubowane wymagania dla meczów custom (trzeba było w 10 minut zapełnić wszystkie miejsca w grze lub pogodzić się z połączeniem P2P). Migracja hosta odchodzi więc w końcu do lamusa!
Co więcej, na swoje własne serwery zostanie też w najbliższej przyszłości przeniesiony cały system komunikacji głosowej między graczami, który ma też zostać zintegrowany z platformą Vivox. Całość ma zapewnić oszczędności w przesyle danych oraz nieprzerwaną i w miarę bezstresową komunikację z własną drużyną (no chyba, że ktoś przypadkiem postrzeli Was przypadkową serią w tył głowy). Początkowo zmiana wejdzie w życie jedynie na PC, ale po drobnych poprawkach zostanie wprowadzona na wszystkich platformach docelowych.
Battlefield 1 w systemie Origin/EA Access
Na koniec mamy dla Was małe przypomnienie. Jeśli świerzbi Was palec od spustu i nie mieliście jeszcze okazji zaznajomić się z pierwszowojenną strzelanką Battlefield 1, to nadstawcie ucha. Od dziś bowiem produkcję można ogrywać za darmo w ramach uczestnictwa w programie Origin Access na PC i EA Access na konsoli Microsoftu. No dobrze, nie kompletnie za darmo, bo za subskrypcję trzeba zapłacić 14,99 zł za miesiąc lub 79,99 zł za cały rok. Niemniej jednak owa opłata daje nam dostęp do wielu gier wydawanych przez Electronic Arts, m.in. Titanfalla 2, serii FIFA czy Simsów 4.
Niedługo powinniśmy usłyszeć też więcej o kolejnych tytułach, które dołączą do pakietu Access w kolejnych miesiącach.
Galeria obrazków
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
- Grimoire: Heralds of the Winged Exemplar
- Severed
- Dissidia Final Fantasy NT
- Accel World vs. Sword Art Online
- Peregrin
- Overwatch
- XCOM 2: War of the Chosen
- Super Mario Odyssey
Galeria filmów
…jak również najnowsze filmy z gier:
- Overwatch Letnie Igrzyska 2017
- Overwatch Letnie Igrzyska 2017 (PL)
- Destiny 2 zwiastun trybu multiplayer (PL)
- LawBreakers zwiastun na premierę - Skilled AF
- NBA 2K18 Zawodnicy w NBA 2k18
- Mega Man Legacy Collection 2 zwiastun na premierę
- Rugby League Live 4 zwiastun na premierę
- Hell Let Loose zwiastun #1
- Don't Knock Twice zwiastun na premierę