autor: Aleksander Kaczmarek
Nowe możliwości CryEngine 3 SDK
Pakiet narzędzi deweloperskich CryEngine 3 SDK doczekał się kolejnej sporej aktualizacji. Wprowadzone przez programistów z firmy Crytek zmiany pozwalają twórcom gier m.in. na projektowanie jeszcze bardziej realistycznie wyglądających postaci i wykorzystanie zaawansowanych skryptów Sztucznej Inteligencji.
- producent: Crytek GmbH
- platformy: PC, Xbox 360, PlayStation 3
- pierwsza prezentacja: marzec 2009
- pierwsza gra: Crysis 2
- licencjobiorcy (studia deweloperskie): Polygon Games, XL Games, ESTsoft, Undead Labs, City Interactive, Panzar Studio, Xaviant, IllFonic, OnNet, Turtle Rock Studios, Piranha Games, Warhorse Studios, Input Games
O potencjale silnika CryEngine 3 przekonywani jesteśmy od 2009 roku. Ekipa firmy Crytek cały czas pracuje nad udoskonaleniami i przy każdej sposobności podkreśla, że silnik ten przeszedł długą drogę od czasu ubiegłorocznej premiery Crysisa 2. Wraz z oznaczoną numerem 3.4 aktualizacją narzędzi deweloperskich CryEngine SDK twórcy gier otrzymali bogaty zestaw funkcji, których wykorzystanie powinno zaowocować jeszcze bardziej spektakularną oprawą wizualną.
Lista zmian wprowadzonych wraz z CryEngine 3 3.4.0 SDK obejmuje kilkaset pozycji. Programiści z Cryteku podkreślają, że udało im się wyeliminować szereg dotychczas wykrytych błędów i wprowadzić nowe, wyczekiwane przez deweloperów narzędzia.
Wśród najważniejszych usprawnień wymienić można m.in. odświeżoną teselację DirectX11, poprawiony sposób renderowania skóry, zaawansowane odwzorowanie szkła oraz filmowe efekty mapowania tonalnego HDR zależnie od pór dnia. O tym, jak wszystkie te modyfikacje wyglądają w praktyce możecie przekonać się oglądając pokazowy filmik.
Warto przypomnieć, że zestaw narzędzi deweloperskich CryEngine 3 SDK udostępniany jest przez firmę Crytek za darmo do zastosowań niekomercyjnych. Jeśli więc czujecie się na siłach, by spróbować stworzyć własną grę, możecie pobrać odpowiednie oprogramowanie ze strony MyCryENGINE.