Wieści ze świata (Project Scorpio, Gears of War 4, The Long Dark) 13/4/2017
Dziś piszemy o wyglądzie i specyfikacji wersji deweloperskiej konsoli Project Scorpio (dev kit), wspólnych rozgrywkach rankingowych użytkowników PC i XOne w Gears of War 4 (cross-platform) oraz o tajemniczym odliczaniu na stronie gry The Long Dark (prawdopodobnie do wypuszczenia kampanii fabularnej i/lub premiery). Witajcie w wieściach ze świata – codziennej porcji krótkich wiadomości.
Project Scorpio – wygląd i specyfikacja wersji deweloperskiej
Tydzień temu Microsoft za pośrednictwem serwisu Eurogamer (a dokładniej Digital Foundry) ujawnił specyfikację techniczną konsoli Project Scorpio, a teraz Gigant z Redmond poprzez Gamasutrę dostarczył nowe informacje na temat ulepszonej wersji Xboksa One – a dokładniej na temat jej wersji deweloperskiej (dev kit). Przede wszystkim poznaliśmy wygląd urządzenia (na zdjęciach poniżej), a to daje nam jakieś pojęcie o tym, jak będzie prezentował się standardowy, sklepowy model. Co się zaś tyczy możliwości, to dev kit będzie nieco potężniejszy niż odmiana przeznaczona dla graczy – dzięki 44 jednostkom obliczeniowym (zamiast 40) i 24 GB RAM-u (zamiast 12) osiągnie moc 6,6 TFLOPS (zamiast 6). Wszystko po to, by twórcy gier nie musieli się przesadnie ograniczać. Poza tym wersja deweloperska zostanie wyposażona m.in. w wyświetlacz na przedniej ścianie obudowy, więcej gniazd USB i dodatkowe boczne wloty powietrza.
Gears of War 4 – wkrótce wspólne rankingowe mecze graczy PC i XOne
Coś, co przez minioną dekadę było swoistym tematem tabu – wspólne wieloosobowe rozgrywki użytkowników pecetów i konsol w strzelankach – wraca do łask. Od stycznia bieżącego roku w Gears of War 4 funkcja cross-play jest dostępna w szybkich spotkaniach, natomiast wkrótce posiadacze komputerów osobistych i Xboksa One będą mogli mierzyć się również w meczach rankingowych (nie wiadomo, kiedy dokładnie stosowna aktualizacja zostanie wypuszczona). Studiu The Coalition decyzję taką podyktowała spadająca liczba graczy w trybach Core i Competitive na PC. Co jednak ciekawe, konsolowi gracze będą mogli zablokować sobie dobieranie pecetowców do rozgrywek.
The Long Dark – kampania fabularna wyjdzie 4 maja?
Na oficjalnej stronie internetowej mroźnego survivalu The Long Dark rozpoczęto tajemnicze odliczanie, które dobiegnie końca za 21 dni – dokładnie 4 maja o godz. 19:00. Oczywiście nie wiemy, co się wydarzy tego dnia o tej godzinie – w ogłoszeniu towarzyszącym odsłonięciu zegara studio Hinterland napisało tylko, że przed premierą kampanii fabularnej ukaże się jeszcze jedna aktualizacja trybu sandboksowego. Więc za 21 dni wyjdzie ta aktualizacja? Czy może raczej – i to wydaje się bardziej prawdopodobną opcją – wtedy doczekamy się kampanii (pierwotnie jej pierwsza część miała ukazać się wiosną 2016 roku)? Niewykluczone, że równocześnie nastąpi wyjście The Long Dark z Wczesnego Dostępu, skoro na karcie gry na Steamie czytamy: „Chcemy pozostać w Early Access, dopóki nie wypuścimy pełnego trybu fabularnego”. Zatem jedno jest pewne – 4 maja wydarzy się coś dużego.
Galeria obrazków
Polecamy też Waszej uwadze najnowsze obrazki w naszej galerii…
Galeria filmów
…jak również najnowsze filmy z gier:
- Quake Champions – zwiastun czempiona Clutch
- Sine Mora EX – zwiastun wersji na Switch
- Namco Museum – zwiastun wersji na Switch
- Battle Chasers: Nightwar – zwiastun wersji na Switch