Najemnik w akcji na „strzelankowym” gameplayu z PoE2 i zapowiedź dodatku Affliction do PoE1
Dzisiejszy pokaz zorganizowany przez studio Grinding Gear Games przyniósł nam sporo informacji na temat Path of Exile 2 oraz zbliżającego się dodatku Affliction do oryginalnej gry. Oto szczegóły.
Zgodnie z zapowiedzią, podczas dzisiejszego pokazu na żywo deweloperzy ze studia Grinding Gear Games ujawnili garść informacji na temat nadchodzącego Path of Exile 2, prezentując w akcji m.in. klasę najemnika.
Ponadto dowiedzieliśmy się sporo o nowej zawartości zmierzającej do ciągle popularnej „jedynki” wraz z rozszerzeniem Affliction, które zadebiutuje 8 grudnia na komputerach osobistych oraz 13 grudnia na konsolach Xbox i PlayStation – oczywiście 8. i 9. generacji.
Długi gameplay z Path of Exile 2 i nowa mechanika ruchu
Twórcy z Grinding Gear Games podczas pokazu ujawnili przede wszystkim nową klasę, którą wypróbujemy podczas przyszłorocznej bety Path of Exile 2. Jest nią najemnik, czyli postać walcząca na dystans za pomocą kuszy.
Zaprezentowana na wyjątkowo długim gameplayu (poniżej) klasa zamienia Path of Exile 2 niejako w strzelankę – co podkreślają sami twórcy.
Korzystający „w locie” z różnego rodzaju amunicji – niejednokrotnie efektownej – najemnicy użyją swojej kuszy najpierw np. jako strzelby, następnym zaś razem jako karabinu maszynowego, siejąc terror pośród wrogów.
Deweloperzy w celu wzmocnienia strzelankowego „feelingu” omawianej postaci postanowili zaimplementować do Path of Exile 2 klawiaturowy system ruchu „WASD”, który pozwoli celować i wybierać kierunek ataku inny niż ten, w którym porusza się postać.
Co ważne, w dowolnym momencie będzie można przełączać się między standardowymi kliknięciami myszką a wspomnianym sterowaniem.
Przypomnę, że Path of Exile 2 zmierza na komputery osobiste oraz konsole Xbox Series X/S i PlayStation 5. Niestety nie jest jeszcze znana data premiery gry. Wiadomo jedynie, że 7 czerwca 2024 roku ruszą zamknięte beta-testy produkcji. Dzisiaj poznaliśmy jej pecetowe wymagania sprzętowe.
Szczegóły na temat rozszerzenia Affliction do Path of Exile
Podczas omawianej transmisji – w drugiej jej części – przekazana została także masa informacji na temat zbliżającego się dużego dodatku do Path of Exile zatytułowanego Affliction. Temu segmentowi pokazu towarzyszył krótki zwiastun, który znajdziecie poniżej.
Oto najważniejsze informacje o nadchodzącej zawartości do Path of Exile:
- Do gry trafi nowa liga wyzwań, a w jej ramach odwiedzimy Dziki Las Viridian, który padł ofiarą tajemniczego skażenia. Celem graczy będzie odkrycie jego źródła i położenie kresu panującemu w puszczy zepsuciu.
- W nadchodzącej lidze kluczowe okażą się ogniki i ich różne wersje, w tym te „uświęcone”. Oświetlą one drogę, wypalą mrok, a także będą służyły jako drogowskaz do odkrycia tajemnic rozszerzenia. Ich moc ulegać będzie jednak wyczerpaniu.
- Uratowane przez nas przed tytułowym schorzeniem ogniki rozproszone zostaną po świecie gry i zamieszkają ciała losowych potworów – w tym również bossów – wzmacniając ich, a jednocześnie oferując lepsze nagrody za ich pokonanie. Co ciekawe, maszkary mogą zostać ulepszone kilkoma rodzajami ogników jednocześnie, czyniąc oponentów niezwykle wymagającymi.
- Do gry zmierza 15 unikatowych przedmiotów, które pozyskamy m.in. poprzez pokonanie wzmocnionych potworów.
- Opracowano także system tzw. transfigurowalnych klejnotów, które pozwalają zupełnie zmienić styl rozgrywki. Przykładowo Mroźna Bomba Niestabilności pod wpływem tych alternatywnych klejnotów może zostać zmieniona z użytkowej mocniejszej umiejętności z czasem odnowienia na główną, stale zadającą obrażenia, tyle że mniejsze niż wcześniej.
- Podczas eksploracji Dzikiego Lasu wybierzemy, dla którego z Wędrowców Azmeri wykonamy zadania, aby odblokować jedną z trzech nowych klas Ascendencji, którą możemy mieć oprócz „zwykłej” ścieżki rozwoju tego typu.
- Powraca kultowa mechanika Ultimatum, czyli śmiertelnych wyzwań Vaala zlecanych przez sługę Chaosu, Trialmastera. Im większe podjęte ryzyko przez gracza podczas prób, tym potencjalnie lepsze nagrody, wśród których znajdziemy nowe „unikaty”.
To tylko część zawartości i zmian, jakie trafią do PoE wraz z dodatkiem Affliction. Po szczegóły na ten temat odsyłam Was na oficjalną stronę gry dostępną pod tym adresem.