Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 8 kwietnia 2025, 09:43

Mapy w PoE 2 przejdą większe i mniejsze zmiany. Tempo ulepszania gry robi wrażenie na graczach

Grinding Gear Games zapowiedziało zmiany w wielu mapach w Path of Exile 2. Ich eksploracja powinna stać się niedługo nieco szybsza i przyjemniejsza.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Wczoraj studio Grinding Gear Games uderzyło się w pierś i przyznało do sporej ilości problemów, z którymi boryka się nowa aktualizacja Dawn of the Hunt do Path of Exile 2. Zapowiedziano istotne zmiany, z których część została już wprowadzona. Odniesiono się również krótko do tematu zbyt dużych map, który teraz został omówiony znacznie szerzej.

Usprawnienia zbyt dużych lokacji

W najnowszym wpisie twórcy przekazali, że przyjrzeli się bliżej obszarom w 3. akcie, gdyż to właśnie w nim gracze spędzali więcej czasu, niż powinni. W związku z tym w ciągu najbliższych dni wiele z nich otrzyma zmiany, mające wyeliminować ten problem.

  1. The Drowned City – z lokacji usunięty zostanie duży ślepy zaułek, który miał prowadzić do innego obszaru, usuniętego z wersji Early Access.
  2. Utzaal – dokładnie ten sam problem i identycznie rozwiązanie, jak powyżej.
  3. The Apex of Filth – układ spirali był dopasowany do wersji mapy z przeszłości, ale teraz twórcy z niego zrezygnują, aby uczynić mapę mniejszą i wygodniejszą.
  4. The Azak Bog – mapa stanie się bardziej prostokątna z bossem zawsze na zlokalizowanym na końcu, co ułatwi jego szukanie.
  5. Infested Barrens – przejście do lokacji Waterways umieszczone zostanie na początku mapy, co ograniczy liczbę miejsc do eksploracji i skróci trasę.
  6. Jungle Ruins – ogólne zmniejszenie mapy i zwiększenie widoczności wyjścia.
  7. Chimeral Wetlands – przejścia do dwóch kolejnych lokacji będą umiejscowione bliżej siebie, co wyeliminuje potrzebę zbyt długiego cofania się.
  8. Jiquani’s Machinarium – dodany zostanie dodatkowy Soul Core, przez co znalezienie ich będzie nieco łatwiejsze.
  9. Jiquani’s Sanctum – identycznie, jak w lokacji powyżej.

Twórcy zauważyli również problem, w którym gracze czasami wracają z lokacji pobocznej i okazuje się, że główna mapa została zresetowana, przez co muszą czyścić ją od nowa. Docelowo chcą go wyeliminować na stałe, ale tymczasowo wydłużony zostanie czas potrzebny do resetu, aby takie sytuacje miały miejsce rzadziej.

Gracze zdają się być w większości zadowoleni z zapowiedzianych zmian oraz, przede wszystkim, bardzo szybkiego tempa pracy twórców PoE 2. Wszakże od startu Dawn of the Hunt minęły raptem nieco ponad 3 dni, a deweloperzy już zaadresowali najważniejsze problemy i podzielili się sposobami ich naprawienia.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej