PoE 2 przechodzi kolejne zmiany, a w przyszłości pozwoli na zmianę klasy Ascendancy. Będzie to jednak wymagać nieco wysiłku
PoE 2 otrzymało aktualizację, która m.in. usprawnia lokacje oraz zmniejsza prędkość części przeciwników. Twórcy zapowiedzieli również kolejne nowości, np. opcję zmiany klasy Ascendancy.

Grinding Gear Games rozpoczęło piątek wprowadzeniem nowej aktualizacji do Path of Exile 2, ogłoszeniem kolejnej listy zmian, które zawitają do gry w przyszłym tygodniu, oraz zaprezentowaniem nowych efektów umiejętności.
Aktualizacja 0.2.0e
Najnowsza aktualizacja, która już jest dostępna na serwerach, wprowadziła wszystkie zmiany, które opisywaliśmy wcześniej w tym tygodniu. Przypomnę tylko, że wśród najważniejszych znajdziemy:
- usprawnienia zbyt dużych lokacji w 3. akcie kampanii;
- poprawa balansu postaci;
- wyświetlanie rzadkich potworów na minimapie w endgamie od samego początku;
- nową zdolność, która zapobiega zużywaniu ładunków, ale zwiększa nasze obrażenia;
- spowolnienie zbyt szybkich przeciwników;
- runy przeznaczone dla klas rzucających zaklęcia.
To oczywiście tylko część zmian – szczegółową listę znajdziecie na stronie Path of Exile.
Co następne?
Jedną z częściej wspominanych przez graczy funkcji jest zmiana wybranej klasy Ascendancy. Twórcy zdecydowali się na jej wprowadzenie, ale będzie to wymagać od nas pewnego wysiłku.
- Gracze będą mogli zmienić klasę Ascendancy, jeżeli ukończą ponownie próbę – pod warunkiem, że jej poziom zapewnia tyle punktów, ile już posiadamy.
- Inaczej mówiąc, jeżeli w naszej klasie Ascendancy mamy już np. 6 punktów, to nie zmienimy jej poprzez ukończenie próby dającej jedynie pierwsze 2 punkty. Musimy ukończyć ją ponownie na poziomie dającym minimum 6 punktów.
- Należy pamiętać, że przy zmianie trzeba będzie mieć wyzerowane wszystkie punkty w obecnej klasie Ascendancy.
Ponadto Ultimatum składające się z 7 komnat będzie można robić już od poziomu 55., a z 10 komnat od poziomu 65.
Twórcy zajęli się także problemem z wieżami i kryjówkami, które nie generowały rzadkich potworów potrzebnych do ukończenia mapy. Dodana zostanie większa ich liczba, a także dodatkowy drop waystone’a po pokonaniu ostatniego rzadkiego przeciwnika.
Drobne, ale miłe zmiany zawitają także do systemu craftingu. Niskopoziomowe runy zostaną usunięte z puli przedmiotów do zdobycia, w miarę odblokowywania silniejszych wariantów. Ponadto wprowadzona zostanie opcja dodawania gniazd do przedmiotów typu Scepter.
Poza tym wzmocnione zostaną totemy, które w końcowym etapie gry były niszczone zbyt szybko, zdolność „Shard Scavenger” stanie się nieco bardziej użyteczna, a w oknie wybierania umiejętności dodana zostanie nowa zakładka, pokazująca wszystkie aktualnie używane klejnoty.
Nowe efekty umiejętności
Na koniec warto wspomnieć, że Grinding Gear Games dodało pierwsze zestawy efektów umiejętności do PoE 2. Dzięki nim niektóre nasze zdolności mogą wyglądać znacznie bardziej efektownie. Poza tym wprowadzono nowy zestaw zbroi, skórki dla włóczni oraz rozmaite gadżety.
Wszystkie te nowości znajdują się już w sklepie w grze. Ich prezentacje możecie obejrzeć bezpośrednio w PoE 2 lub na stronie twórców.