Newsroom Wiadomości Najciekawsze Komiksy Tematy RSS
Wiadomość gry 9 kwietnia 2025, 09:08

„Było kilka rażących wpadek, mówiąc wprost”. Twórcy PoE 2 posypują głowę popiołem i tłumaczą swoje decyzje

Twórcy Path of Exile 2 zapowiedzieli kolejne zmiany, uwzględniajace m.in. wzmocnienia postaci. Wzięli również udział w długim wywiadzie, w którym odnieśli się do licznych problemów.

Źródło fot. Grinding Gear Games
i

Grinding Gear Games nie zwalnia ani na moment i od chwili premiery aktualizacji Dawn of the Hunt stale usprawnia Path of Exile 2, aby odbudować nadszarpnięte zaufanie graczy. Zaczęło się od wskazania wielu istotnych problemów, a wczoraj studio zapowiedziało ulepszenia najbardziej irytujących obszarów gry. Dzisiaj z kolei opublikowano listę kolejnych zmian, które wdrożone zostaną w ciągu kilku najbliższych dni.

Dalsze usprawnienia PoE 2

Wraz z wprowadzeniem aktualizacji 0.2.0 osłabiono wiele buildów, co niekoniecznie spodobało się części graczy. Teraz, w ramach balansu, twórcy skupili się na wzmocnieniu rzeczy, które nie działają zbyt dobrze.

Usprawnione zostaną niektóre umiejętności postaci Sorceress, Huntress, Warrior oraz Ranger. Drobnych zmian doczeka się również działanie krwawienia oraz chaosu. Jeżeli jesteście ciekawi dokładnych wartości, odsyłam Was na stronę PoE 2.

Poza usprawnieniem balansu GGG doda do gry nową zdolność wspierającą o nazwie Inhibitor, która zapobiega zużywaniu ładunków, ale zwiększa obrażenia umiejętności o 4% za każdy rodzaj posiadanego ładunku. Twórcy zaznaczyli jednak, że mają problemy z wdrożeniem bonusu, więc początkowo zostanie on wydany bez niego.

Wśród pozostałych zapowiedzianych nowości znajdziemy:

  1. zmiany w craftingu – gwarantowane Artificer’s Orby w kampanii, nowe runy oraz dodanie ich wsparcia dla różdżek i kosturów;
  2. 2,5-krotne wydłużenie czasu trwania Delirium;
  3. zmniejszenie szansy na pominięcie rzadkich potworów w endgamie – będą się one wyświetlać na minimapie cały czas;
  4. zmniejszenie liczby dźwigni na mapie Matlan Waterways.

Deweloperzy przyglądają się również szybkości potworów, a szczegóły zmian poznamy jutro. Odniesiono się również do exploitu z mechaniką Ritual – otóż zbanowano 301 osób, które z niego korzystały i zaznaczono, że jego wpływ na gospodarkę gry był niewielki.

Wywiad z twórcami

Warto również wspomnieć, że wczoraj internetowy twórca Zizaran przeprowadził wywiad z Jonathanem Rogersem i Markiem Robertsem, reżyserami PoE 2. Możecie go obejrzeć poniżej, natomiast bardziej skrócone wersje wraz z komentarzami znajdziecie u innych twórców, np. Raxxanteraxa.

Rozmowa trwała ponad 2 godziny i była bardzo żywiołowa, a deweloperzy nie gryźli się w język. Przede wszystkim przyznali się do błędów i potwierdzili, że niektóre rzeczy nie wyszły tak, jak je zaplanowali, za przykład podając zbyt mocne osłabienie „minionów”.

Było kilka rażących wpadek, mówiąc wprost.

Twórcy odnieśli się do wielu różnych tematów, jak zbyt wolna kampania, za mała ilość zdobywanych przedmiotów i waluty, niesatysfakcjonująca prędkość ruchu postaci, czy problematyczny styl walki polegający na wykonywaniu kombinacji umiejętności.

Postarali się wytłumaczyć swój punkt widzenia oraz uargumentować decyzje projektowe. Nie oznacza to jednak, że są głusi na opinie graczy. Będą się cały czas przyglądać wszystkim elementom gry i wprowadzać odpowiednie zmiany, tak aby gra była jak najprzyjemniejsza.

Zaznaczono np. że usprawniona zostanie defensywa postaci, która obecnie jest zbyt słaba i powoduje, że potwory są w stanie zabić nas bardzo szybko. Również efekty kontroli tłumu staną się mniej śmiertelne, gdyż twórcy planują zwiększyć liczbę dostępnych miejsc na charmy.

Przy okazji wspomniano, że nowa liga do pierwszego PoE zaplanowana jest wstępnie na końcówkę maja.

Marcin Bukowski

Marcin Bukowski

Absolwent Elektroniki i Telekomunikacji na Politechnice Gdańskiej, który postanowił poświęcić swoje życie grom wideo. W czasach dzieciństwa gubił się w Górniczej Dolinie oraz „wbijał golda” w League of Legends. Dwadzieścia lat później gry nadal bawią go tak samo. Dziś za ulubione tytuły uważa Persony oraz produkcje typu soulslike od From Software. Stroni od konsol, a wyjątkowe miejsce w jego sercu zajmuje PC. Po godzinach hobbystycznie działa jako tłumacz, tworzy swoją pierwszą grę bądź spędza czas na oglądaniu filmów i seriali (głównie tych animowanych).

więcej