Najnowsze zarzuty względem PoE 2 padły na żyzny grunt. W obszernym poście twórcy wskazali główne obszary zmian
Aktualizacja Dawn of the Hunt do Path of Exile 2 zmaga się z wieloma problemami, na które zwracają uwagę gracze. Twórcy ustosunkowali się do nich i zapowiedzieli zmiany.

Pierwszy weekend z aktualizacją Dawn of the Hunt do Path of Exile 2 jest już za nami. Niestety nie przebiegł on tak, jak mogliby tego oczekiwać twórcy. Gracze zgłaszali wiele problemów, które poskutkowały spadkiem oceny gry na Steamie do „mieszanej”. Teraz Grinding Gear Games ustosunkowało się do zarzutów i zapowiedziało zmiany.
Kwestia klasy Huntress
Twórcy dostrzegli, że duża część mocy postaci znajduje się za mechaniką „Parry”, z której niektórzy gracze nie chcą korzystać. Z kolei zdobywanie ładunków „Frenzy” bez parowania dostępne jest dopiero na późniejszym etapie gry. Przez to klasa Huntress wydaje się słaba na początku.
W związku z tym deweloperzy dodadzą do gry nową umiejętność o nazwie „Cull the Weak”, która pozwoli szarżować na przeciwnika, a zabicie go zapewni ładunek „Frenzy”. Zdolność zawita do PoE 2 w ciągu kilku najbliższych dni.
Poza tym twórcy chcą ogólnie poprawić parowanie, aby korzystanie z niego było przyjemniejsze. Ponadto zwiększona zostanie prędkość rzucania włóczniami.
Obrażenia i zdrowie „minionów”
Aktualizacja 0.2.0 osłabiła wiele buildów, a wśród nich mocno oberwało się archetypowi „summonera”, za sprawą znacznego zmniejszenia zdrowia i obrażeń zadawanych przez sługi. Zamiarem twórców było osiągnięcie lepszego balansu w końcowym etapie gry, ale okazało się, że znacząco wpłynęło to również na kampanię.
Dlatego też, wprowadzona zostanie zmiana, która zwiększy ich zdrowie oraz zadawane obrażenia, aby były bardziej podobne do tych znanych nam z wcześniejszej wersji. Jednocześnie zachowane zostaną osłabienia skalowania.
Wysokie zdrowie potworów
Jeżeli graliście przez weekend w PoE 2, to z pewnością dostrzegliście ten problem, niezależnie od wybranej klasy postaci. Zdrowie przeciwników w kampanii, nawet tych zwyczajnych, było po prostu za wysokie, a walka z nimi potrafiła trwać wieczność. W związku z tym twórcy wprowadzili już korektę, zmniejszającą życie przeciwników o około 25%.
Drugim problemem był wysoki bonus do zdrowia „białych” wrogów, które towarzyszą tym rzadkim. Ten sprawiał, że były one nawet wytrzymalsze niż niebiescy przeciwnicy. Twórcy wprowadzili już zmianę, która powinna zmniejszyć ich życie o około 60%.
Ogromne mapy
Gracze zgłaszali również, że niektóre obszary wydają się zbyt duże. Deweloperzy zwrócili uwagę, że może to wynikać np. ze wspomnianego zawyżonego zdrowia potworów. Nie zapowiedzieli w tej kwestii zmian, ale zaznaczyli, że będą się przyglądać sytuacji.
Dodano jednak, że niektóre mapy otrzymają dodatkowe punkty kontrolne, gdyż w odczuciu twórców było ich za mało.
Awarie gry
Twórcy już rozwiązali jeden z poważniejszych problemów z dnia premiery, a obecnie liczba błędów klienta jest niższa niż w wersji 0.1.1. Niestety wskaźnik błędów po stronie serwera jest 6 razy wyższy, co powoduje rozłączenia z grą.
Zauważono jednak, że ten typ błędów jest łatwiejszy do naprawienia i w ciągu najbliższych kilku dni większość z nich powinna stać się przeszłością.
Zmiany typu Quality of Life
Twórcy zapowiedzieli również kilka zmian, które dodane zostaną do gry stosunkowo niedługo.
- Pierwsza to zakładki do lokalizacji na mapie Atlasu, które pozwolą nam szybciej znaleźć zapisane wcześniej miejsca.
- Druga to nowe rodzaje „Stash Tabów” przeznaczone dla tabletów oraz run. Ponadto skrytka dla mikstur uwzględni także „Charmy”.
- Ostatnia to możliwość ponownego wybrania sługi w zdolnościach „Raise Spectre” oraz „Tamed Beast”, dzięki czemu łatwiej będzie nam z nimi eksperymentować.
Jak więc widzicie, twórcy zapowiedzieli zmiany w wielu aspektach gry, które, miejmy nadzieję, poprawią jej odbiór, gdy już zostaną wprowadzone. W przeciwnym razie następna duża aktualizacja 0.3.0 może nie wywołać już tak dużego zainteresowania graczy.