Encyklopedia Gier Top Gry Premiery Beta testy Screeny Download Redakcja poleca Katalog firm Słownik PC PS5 XSX PS4 Xbox One Switch Andro iOS

Techland

Firma polski producent wydawca polski wydawca

Dział Pomocy Technicznej

Techland

https://pomoc.techland.pl/

[email protected]

Jeden z najstarszych i najważniejszych polskich producentów, wydawców oraz dystrybutorów gier wideo na komputery osobiste i konsole. Siedziba główna firmy mieści się we Wrocławiu (wcześniej w Ostrowie Wielkopolskim), jednak Techland posiada także studio deweloperskie w Warszawie. Od lipca 2023 roku Techland należy do chińskiej firmy Tencent. Założycielem, a później prezesem i wreszcie dyrektorem generalnym Techlandu jest Paweł Marchewka.

Techland jako producent gier

Działalność producenta gier firma Techland rozpoczęła w połowie lat 90., początkowo koncentrując się na prostych produkcjach, poświęconych brydżowi czy też szachom. Pierwsze „poważne” gry Techlandu ukazały się zaś dopiero na przełomie XX i XXI wieku. Najważniejszymi tytułami z tego okresu okazały się bazujące na autorskim silniku Chrome Engine serie strzelanin FPS Chrome oraz wyścigów samochodowych Xpand Rally. Na rodzimym rynku sporą popularnością cieszył się również autorski cykl symulatorów żużlowych, rozwijany po dziś dzień pod nazwą FIM Speedway Grand Prix. Mimo dobrego przyjęcia ww. tytułów, Techland nie zrezygnował jednak całkowicie z pozycji z niższego segmentu cenowego, przygotowując w latach 2001-2010 sporą liczbę gier familijnych oraz programów karaoke.

Pierwszym większym sukcesem Techlandu na arenie międzynarodowej okazała się zapoczątkowana w roku 2006 i wydawana na świecie przez koncern Ubisoft seria Call of Juarez, składająca się (za wyjątkiem Call of Juarez: The Cartel) z utrzymanych w klimacie westernu strzelanin FPS. Drugą ważną marką w historii firmy okazał się osadzony w otwartym świecie cykl gier akcji z popularnym motywem zombie, czyli Dead Island. Na skutek rozstania ze światowym wydawcą cyklu – firmą Deep Silver / Koch Media – w późniejszym okresie seria ta przejęta została jednak przez inne studia deweloperskie. Trzecią z kluczowych marek w dorobku Techlandu stanowi zrealizowana w stylistyce survival horroru, pierwszoosobowa gra akcji Dying Light, która wydana na świecie pod szyldem Warner Bros Interactive Entertainment, pod względem rozgrywki i rozwiązań technicznych stanowi swoiste podsumowanie wcześniejszych doświadczeń rodzimego producenta.

W skład grupy Techlandu wchodzą obecnie następujące studia deweloperskie:

  1. Studio główne w Warszawie,
  2. Studio główne we Wrocławiu,
  3. Shortbreak Studios z siedzibą w Ostrowie Wielkopolskim – zajmujące się produkcją oraz wydawaniem gier mobilnych,
  4. Digital Scapes Studios z siedzibą w Vancouver (Kanada) – utworzone z byłych pracowników takich firm, jak BioWare, Creative Assembly, Radical Entertainment czy Relic Entertainment; pełni rolę studia pomocniczego, odpowiadającego głównie za kwestie techniczne i niektóre aspekty rozgrywki (np. tryb Be the Zombie w grze Dying Light).

Techland jako wydawca gier

Wraz z rozpoczęciem samodzielnej działalności deweloperskiej, w drugiej połowie lat 90. ubiegłego wieku firma Techland weszła również na rynek wydawniczy, na którym do roku 2016 koncentrowała się głównie na wydawaniu produkcji własnych (jeśli nie liczyć największych hitów firmy, które znalazły uznanie w oczach wiodących światowych wydawców). Okazjonalnie, w portfolio wydawniczym firmy pojawiały się również produkcje, przygotowane przez deweloperów zewnętrznych, jednak ze względu na swój budżetowy charakter oraz specyfikę (np. koncentrujący się na rodzimych przebojach cykl gier karaoke), wiele gier wydanych przez Techland – choć uznać można je za światowe premiery – nigdy nie ukazała się poza granicami naszego kraju.

W czerwcu 2016 roku prezes Techlandu Paweł Marchewka ogłosił utworzenie zupełnie nowej marki wydawniczej firmy: Techland Publishing. W odróżnieniu od dotychczasowego profilu działalności spółki macierzystej, Techland Publishing działa jako tzw. third party publisher, czyli wydaje gry tworzone przez deweloperów zewnętrznych. W opublikowanym po jego utworzeniu komunikacie prasowym poinformowano zaś, że celem firmy jest wydawanie co najmniej dwóch dużych gier multiplatformowych oraz czterech produkcji cyfrowych rocznie.

Misją wiodącą Techland Publishing jest zaś wykorzystanie zdobytego przez Techland doświadczenia w dziedzinie tworzenia i wydawania gier, celem świadczenia szerokiej gamy usług – począwszy od wsparcia w procesie deweloperskim, poprzez promocję i marketing, aż po usługi związane z technologiami (np. motion capture) oraz lokalizacją wydawanych tytułów. Wszystko to zaś po to, aby współpracujący z Techland Publishing deweloperzy mogli skupić się na zadaniach dla nich najważniejszych, czyli samym tworzeniu gier. Pierwszą produkcją wprowadzoną na światowe rynki przez Techland Publishing była wydana na początku 2017 roku gra RPG Torment: Tides of Numenera studia inXile Entertainment. Kolejne to Pure Farming 2018 od ekipy Ice Flames, God’s Trigger przygotowany przez studio One More Level, a także Arise: A Simple Story od Piccolo Studio.

Techland jako polski wydawca gier

Praktycznie od początku działalności, Techland był jednym z najbardziej prężnych rodzimych dystrybutorów, zajmujących się sprowadzaniem na polski rynek oprogramowania użytkowego oraz gier tworzonych i wydawanych przez zachodnich producentów na komputery PC oraz konsole. Poza nielicznymi wyjątkami, w portfolio wydawniczym Techlandu próżno jednak szukać gier największych światowych wydawców – te z reguły dystrybuowane są w naszym kraju bądź to przez ich lokalne oddziały, bądź też przez konkurencyjnych rodzimych wydawców pokroju cdp.pl i Cenegi. Wśród najważniejszych partnerów Techlandu znajdują się dziś m.in. takie firmy, jak Deep Silver / Koch Media, Warner Bros Interactive Entertainment, 505 Games, Nacon/Bigben Interactive, Codemasters Software, Daedalic Entertainment, Devolver Digital, Focus Home Interactive, Iceberg Interactive, Konami, Rebellion, Koei Tecmo oraz Telltale Games. Jedną z najliczniejszych grup gier sprzedawanych w Polsce przez firmę Techland stanowią zaś szeroko pojęte symulatory takich wydawców, jak Excalibur Publishing, Rondomedia oraz UIG Entertainment, które bardzo często – pomimo swego budżetowego charakteru – cieszą się ogromnym zainteresowaniem polskich graczy.

Oprócz premierowych wersji gier, na przestrzeni lat w portfolio Techlandu znalazły się także liczne serie wydawnicze, oferujące największe hity firmy w atrakcyjnych cenach. Do najważniejszych z nich zaliczyć należy:

  1. Almanach Klasyki – reedycje największych hitów wydawniczych Techlandu,
  2. Dobra Gra – następczyni serii Almanach Klasyki, oferująca reedycje największych hitów wydawniczych Techlandu,
  3. Klasyka Symulatorów – reedycje największych hitów wydawniczych Techlandu z szeroko pojętego gatunku symulatorów,
  4. Niesamowite Maszyny – reedycje lub premierowe wersje gier z szeroko pojętego gatunku symulatorów,
  5. Stalowa Seria – reedycje lub premierowe wersje gier w ekskluzywnych, metalowych pudełkach, tzw. steelbookach.

Na przestrzeni lat w branży gier wideo zaszły jednak daleko idące zmiany, a wypierana przez dystrybucję cyfrową sprzedaż pudełkowa zaczęła coraz bardziej tracić na znaczeniu. Dlatego też pod koniec lutego 2019 Paweł Marchewka poinformował w oficjalnym oświadczeniu, że „po wielomiesięcznej analizie rynku” firma Techland rozpoczęła „proces wygaszania działalności polskiego wydawnictwa”, który miał potrwać do końca roku. Owe zmiany miały pozostać bez wpływu zarówno na „globalne plany wydawnicze” firmy, jak i „proces produkcji dwóch gier AAA z otwartym światem”, nad którymi wówczas pracowała firma. Jedną z nich był Dying Light 2, którego wydanie nad Wisłą powierzono firmie Cenega.

Historia

Początki działalności

Firma Techland została założona w 1991 roku przez Pawła Marchewkę i w początkowym okresie działalności skupiała się na lokalizacji zagranicznych programów i wydawaniu ich na polskim rynku. W stosunkowo skromnej ofercie gier znalazły się zaś takie tytuły, jak Puzzle, Koło Fortuny czy cieszące się w naszym kraju dość dużą popularnością Prawo Krwi (1995) na komputery PC oraz Amiga. W roku 1993 Techland rozpoczął produkcję własnego oprogramowania, na które złożyły się głównie różnego rodzaju słowniki, translatory, a także gry – wśród których na wyróżnienie zasługują liczne pozycje familijne oraz produkcje poświęcone szachom, brydżowi czy popularnemu w Polsce żużlowi. Pierwszą poważną produkcją Techlandu była wydana w roku 1999 strategia czasu rzeczywistego Exterminacja, która jednak – ze względu na swój budżetowy charakter – cieszyła się popularnością w zasadzie tylko w naszym kraju.

Na tzw. „szersze wody” Techlandowi udało się jednak wypłynąć już rok później, a to za sprawą futurystycznej gry akcji Crime Cities, wydanej na świecie przez uznaną firmę Strategy First. W latach 2001-2002 Techland stworzył kolejne gry familijne (np. Indiana Jack, Pet Soccer czy Pet Racer), a także następne odsłony swych autorskich serii brydżowych i żużlowych (która w międzyczasie zyskała cenną licencję międzynarodowej organizacji FIM). Ciepłe przyjęcie wspomnianego Crime Cities pozwoliło jednak firmie na konsolidację sił i skupienie się na tworzeniu kolejnych gier mających szansę osiągnąć sukces na światowych rynkach. Pierwszym krokiem do realizacji tych planów był opracowany połączonymi siłami wszystkich studiów Techlandu autorski silnik graficzny o nazwie Chrome Engine, który posłużyć miał jako baza dla przyszłych gier firmy.

„Chromowa” epoka

Pierwszą produkcją bazującą na wspomnianym silniku była wydana w roku 2003 i osadzona w klimatach science fiction strzelanina FPS o nazwie Chrome. Rok później ukazała się bazująca również na silniku Chrome gra wyścigowa Xpand Rally. Obu wymienionym produkcjom udało się odnieść spory (jak na polskie warunki) sukces komercyjny, co zmotywowało Techland do pracy nad kolejnymi wysokobudżetowymi tytułami. Jednocześnie jednak firma nie zrezygnowała z casualowych gier familijnych, czego dowodem mogą być chociażby takie produkcje, jak Crazy Soccer Mundial czy serie Kurka w Ogniu i Nikita. W latach 2005-2006 na rynku ukazały się kontynuacje serii Chrome oraz Xpand Rally, a także opracowana we współpracy ze studiem Prominence oraz firmą Volkswagen gra GTI Racing. Przede wszystkim jednak, ze sporym zainteresowaniem twórców zewnętrznych spotkał się ustawicznie rozwijany, autorski silnik Chrome, który w okresie 2006-2010 wykorzystany został do stworzenia wielu (z gruntu jednak budżetowych) produkcji.

Prawdziwym przełomem w działalności Techlandu okazał się rok 2006, kiedy to na rynku ukazała się wydana przez firmę Ubisoft i osadzona w klimacie westernu, pierwszoosobowa gra akcji Call of Juarez, bazująca na trzeciej generacji silnika Chrome Engine. Wspomniana produkcja była też pierwszą grą rodzimego dewelopera, jaka trafiła na konsole (w tym wypadku Xbox 360). Idąc niejako za ciosem, Techland postanowił rozwijać nowo zapoczątkowaną markę, prezentując w roku 2009 jej pełnoprawną kontynuację, bazującą na ulepszonej, czwartej generacji Chrome Engine i zatytułowaną Call of Juarez: Więzy Krwi. Gra, firmowana na świecie ponownie przez firmę Ubisoft, ukazała się już nie tylko na PC i Xboksie 360, ale także na PlayStation 3. W międzyczasie rodzimy deweloper postanowił zrobić sobie kolejną przerwę od poważnych produkcji, publikując w roku 2009 kilka odsłon casualowego cyklu Karaoke for Fun, zaś rok później utrzymaną w podobnym klimacie grę SingSing oraz kolejną część autorskiej serii poświęconej żużlowi.

Wielki sukces żywych trupów

Lata 2010-2011 przyniosły zwariowaną grę wyścigową nail’d, której udało się osiągnąć względny sukces komercyjny, oraz opartą na piątej generacji Chrome Engine trzecią część cyklu Call of Juarez, która, przeniesiona w czasy współczesne, okazała się najgorzej ocenianą z dotychczasowych odsłon serii. Aby odzyskać nieco nadwątlone zaufanie graczy, Techlandowi potrzebne było zupełnie nowe rozdanie. Grą, która stosunkowo szybko przywróciła blask firmie, okazała się zaś wydana we wrześniu 2011 pierwszoosobowa gra akcji o nazwie Dead Island, która doskonale wpisała się w przeżywający renesans motyw apokalipsy zombie. Ciepło przyjęta przez graczy produkcja dwa lata później doczekała się kontynuacji o nazwie Dead Island Riptide. Dalsze odcinanie kuponów od popularności marki uniemożliwił jednak rozbrat z wydawcą cyklu, firmą Deep Silver / Koch Media, która stworzenie następnych odsłon Dead Island powierzyła już całkiem innym deweloperom.

Przygotowując kolejne mocne uderzenie, w latach 2012-2014 Techland opracował poboczną odsłonę cyklu Call of Juarez, a także dalsze części zapoczątkowanych przez siebie serii poświęconych żużlowi oraz karaoke. W międzyczasie, w połowie 2013 roku w Vancouver (Kanada) utworzony został pierwszy zagraniczny oddział Techlandu. W skład studia, znanego powszechnie pod nazwą Digital Scapes, weszli zaś byli pracownicy takich firm, jak BioWare, Creative Assembly, Radical Entertainment czy Relic Entertainment. W styczniu 2015 roku na komputerach PC oraz konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One ukazała się pierwsza odsłona zupełnie nowej marki studia Techland, czyli utrzymana w konwencji survival horroru, pierwszoosobowa gra akcji Dying Light. Bazująca na szóstej generacji autorskiego silnika Chrome Engine gra miała również ukazać się na konsolach poprzedniej generacji, jednak prace finalnie wstrzymano ze względu na fakt, że platformy te nie radziły sobie z obsługą tak nowoczesnego engine’u graficznego.

Kolejna nowa marka w portfolio firmy Techland okazała się jednym z największych sukcesów komercyjnych firmy, co w następnym roku zaowocowało m.in. stworzeniem dużego dodatku DLC o nazwie The Following. W międzyczasie na zlecenie firmy Deep Silver / Koch Media studia Techlandu przygotowały też odświeżone wersje dwóch pierwszych gier z cyklu Dead Island, przeznaczone na konsole nowej generacji. W czerwcu 2016 roku szef Techlandu, Paweł Marchewka ogłosił utworzenie całkiem nowej marki wydawniczej o nazwie Techland Publishing, która miała koncentrować się na wydawaniu w formie tradycyjnej oraz cyfrowej gier segmentu AAA przygotowywanych przez deweloperów zewnętrznych.

10 czerwca 2018 roku firma Techland zapowiedziała kontynuację swojego najnowszego hitu. Gra Dying Light 2 została zaprezentowana światu podczas konferencji Microsoftu na targach E3. Jak wówczas ujawniono, nad warstwą fabularną projektu czuwał Chris Avellone, czyli prawdziwy ekspert, w którego portfolio można znaleźć między innymi takie tytuły, jak Planescape Torment, Fallout: New Vegas bądź Star Wars: Knights of the Old Republic II. Produkcja miała zadebiutować wiosną 2020 roku, jednak w styczniu jej premiera została przesunięta na późniejszy, niesprecyzowany wówczas termin. Co ciekawe, choć współpraca z Avellone’em układała się pomyślnie, po tym, jak w czerwcu 2020 roku został on oskarżony o molestowanie seksualne, podjęto decyzję o jej zakończeniu.

W międzyczasie, bo w lutym 2019 roku poinformowano natomiast o wygaszeniu działalności polskiego wydawnictwa i przekazaniu praw do dystrybucji gry Dying Light 2 na terenie Polski firmie Cenega. Latem 2020 roku Techland przypomniał graczom o porzuconym przed laty projekcie. Hellraid, bo takie miano nosiła ta ostatecznie niewydana produkcja, powrócił jako rozszerzenie do gry Dying Light. Dodatek został dosyć chłodno przyjęty przez graczy, jednak w czerwcu 2021 roku doczekał się znacznej rozbudowy – otrzymał między innymi tryb fabularny.

Co zaś tyczy się projektu Dying Light 2 – jeszcze w maju 2020 roku na łamach serwisu PolskiGamedev.pl pojawił się obszerny artykuł dotyczący licznych problemów, z jakimi mieli borykać się jego autorzy. Mowa w nim była między innymi o ciągłych zmianach koncepcji oraz konflikcie Chrisa Avellone'a z szefostwem studia. Więcej informacji na temat można znaleźć w naszej wiadomości. Na domiar złego w styczniu 2021 roku ze studia Techland odszedł dyrektor artystyczny i scenarzysta Dying Light 2, czyli Paweł Selinger. 17 marca doczekaliśmy się jednak potwierdzenia, że zadebiutuje ona jeszcze w 2021 roku, a także mogliśmy obejrzeć jej nowy zwiastun. W maju ujawniono, że doczekała się podtytułu – Stay Human – a także potwierdzono, że trafi do sprzedaży 7 grudnia 2021 roku. Niemniej, projekt doczekał się jeszcze jednej obsuwy i 4 lutego 2022 roku Dying Light 2 ostatecznie trafił na komputery osobiste oraz konsole ósmej i dziewiątej generacji. Produkcja doczekała się ciepłego przyjęcia ze strony recenzentów; według serwisu Metacritic średnia ocen przyznanych jej przez branżowe media oscylowała wokół 76-78/100 (w zależności od platformy). Gracze również dobrze ocenili dzieło Techlandu, o czym świadczyły „bardzo pozytywne” recenzje na platformie Steam. Na tej ostatniej już w dniu premiery jednocześnie bawiło się ponad 245 tysięcy osób, co było pięciokrotnie wyższym wynikiem niż rekord odnotowany przez pierwszą odsłonę cyklu. Na przestrzeni kolejnych miesięcy gra doczekała się zarówno szeregu aktualizacji, jak i rozmaitych pomniejszych dodatków. Ponadto w kwietniu 2022 roku dowiedzieliśmy się, że w ciągu miesiąca od premiery pozycja trafiła w ręce 5 milionów graczy, a co za tym idzie – zwróciły się jej koszty produkcji (według szacunków oscylujące wokół 100 milionów dolarów). W sierpniu 2022 roku firma zapowiedziała pierwsze fabularne DLC do swojego hitu. Rozszerzenie Bloody Ties trafiło do sprzedaży w listopadzie 2022 roku, aczkolwiek doczekało się dość chłodnego przyjęcia; gracze narzekali na nudę, przez co tytuł mógł pochwalić się jedynie „mieszanymi” recenzjami na platformie Steam. Studio nie zamierzało jednak składać broni i obiecywało, że kolejne fabularne rozszerzenie trafi na sklepowe półki pod koniec 2023 roku.

W międzyczasie, bo w lipcu 2022 roku, Techland osiągnął rekordową wartość. Zgodnie z wyliczeniami Pulsu Biznesu, wynosiła ona 10,6 mld złotych, co czyniło opisywaną firmę najbardziej wartościowym polskim producentem gier. W styczniu 2023 roku Techland miał kolejne powody do świętowania, bowiem cała seria Dying Light przekroczyła granicę 30 milionów sprzedanych egzemplarzy. W lutym szampana mógł natomiast otworzyć Paweł Marchewka, który znalazł się na 5 miejscu listy 100 najbogatszych Polaków, z majątkiem szacowanym na 8,345 mld złotych.

Przejście pod chińskie skrzydła

24 lipca 2023 roku gruchnęła wiadomość o tym, że większościowe udziały w Techlandzie znalazły się w rękach chińskiego molocha – firmy Tencent. Zmiana właściciela miała pozostać bez wpływu na funkcjonowanie studia, które miało utrzymać „swobodę artystyczną i twórczą”. Na czele zespołu nadal miał stać Paweł Marchewka, piastujący stanowisko dyrektora generalnego studia.

W momencie, w którym owa informacja ujrzała światło dzienne, Techland pracował nad co najmniej dwoma projektami. Pierwszym z nich był kolejny duży dodatek do gry Dying Light 2, natomiast drugim – gra RPG akcji, która zgodnie z oświadczeniem Marchewki miała „nabierać kształtów i zaczynać wyglądać naprawdę wyjątkowo”.

W połowie czerwca 2024 roku dowiedzieliśmy się natomiast, że przetaczająca się przez branżę gier wideo fala zwolnień nie ominęła również Techlandu. Na szczęście wiele wskazywało na to, że w przypadku omawianej firmy jej skala nie była największa. Jak wynikało z nieoficjalnych informacji, w jej wyniku z pracą w Techlandzie pożegnało się wówczas kilkanaście osób.

Niemniej w lipcu napłynęły kolejne nie najlepsze wieści z Techlandu, zgodnie z którymi wrocławska firma miała ponieść rekordową stratę operacyjną za 2023 rok, wynoszącą 90 milionów złotych. Winę za taki stan rzeczy producent zrzucał na inwestycje w nowe projekty. Nim przejdziemy do ich omówienia, należy jeszcze odnotować, że raptem kilka dni później studio poinformowało pracowników o planach odejścia od pracy zdalnej. Wątpliwości budził nie tylko sposób, w jaki zakomunikowano tę zmianę, lecz również fakt, iż biura Techlandu miały nie być najlepiej przygotowane na przyjęcie wszystkich pracowników (pracownicy donosili między innymi, że brakowało w nich przestrzeni roboczej).

Co zaś tyczy się wyżej wspomnianych projektów – podczas gamescom Opening Night Live 2024 Techland zapowiedział Dying Light: The Beast, czyli trzecią samodzielną grę spod szyldu Dying Light, która wyewoluowała z dodatku do Dying Light 2: Stay Human. Oprócz tego zespół pracował nad grą RPG fantasy, a także nad jeszcze jedną produkcją, która miała działać w oparciu o technologię Unreal Engine 5 i zaoferować tryb multiplayer.

Chrome Engine / C-Engine

Oprócz samych gier, firma Techland stworzyła autorską technologię Chrome Engine. Pierwsza wersja silnika zaprezentowana została w roku 2003, wraz z debiutem opartej na nim strzelaniny FPS Chrome. Od tego czasu Chrome Engine jest nieustannie rozwijany i wzbogacany o nowe możliwości oraz funkcjonalności, dostosowujące go do rozwoju technologicznego poszczególnych platform do gier. Na przestrzeni lat kolejne generacje silnika wykorzystywane były głównie w produkcjach własnych Techlandu, jednak okazjonalnie korzystali z nich także deweloperzy zewnętrzni. Najpopularniejszą wersją Chrome Engine była druga generacja, która w latach 2004-2010 wykorzystana została do produkcji ok. 20 gier. Większość z nich była jednak tytułami czysto budżetowymi, którym nie udało się osiągnąć spektakularnych sukcesów. W 2021 roku silnik Chrome Engine został przemianowany na C-Engine.

Kolejne generacje silnika Chrome Engine posłużyły m.in. do stworzenia takich gier, jak:

  1. Chrome Engine 1Chrome, Chrome: SpecForce, Crazy Soccer Mundial, FIM Speedway Grand Prix,
  2. Chrome Engine 2 4x4: Hummer, Classic Car Racing, Code of Honor: Francuska Legia Cudzoziemska, Expedition Trophy, FIM Speedway Grand Prix 2, GM Rally, GTI Racing, Mortyr III: Akcje Dywersyjne, Snajper: Sztuka Zwyciężania, Terrorist Takedown: Tajne Operacje, Terrorist Takedown: Wojna w Kolumbii, UAZ Racing 4x4, Xpand Rally, Xpand Rally Xtreme,
  3. Chrome Engine 3Call of Juarez, FIM Speedway Grand Prix 3, FIM Speedway Grand Prix 4, Speedway Liga,
  4. Chrome Engine 4Call of Juarez: Więzy Krwi, Mad Riders, nail’d, Sniper: Ghost Warrior,
  5. Chrome Engine 5Call of Juarez: The Cartel, Call of Juarez: Gunslinger, Dead Island, Dead Island Riptide,
  6. Chrome Engine 6Dead Island: Definitive Collection, Dying Light, Hellraid.
  7. C-Engine Dying Light 2, Dying Light: The Beast.

BoxOff Store

W roku 2013 firma Techland uruchomiła własny sklep dystrybucji cyfrowej o nazwie BoxOff Store. Podobnie jak inne sklepy internetowe konkurencyjnych dystrybutorów (np. cdp.pl czy Muve Digital), BoxOff Store posiada w ofercie nie tylko produkcje własne Techlandu, ale także gry innych światowych wydawców i deweloperów, w tym sporo tytułów niezależnych. 9 czerwca 2014 roku w kooperacji z firmą Oxycom, Techland uruchomił wersję beta internetowej usługi streamingu gier komputerowych BoxOff Play, umożliwiającej abonamentowy dostęp do gier uruchamianych w tzw. chmurze. W maju 2018 roku rozpoczął się proces wygaszania działalności BoxOff Store (a wraz z nim usługi BoxOff Play).


Najważniejsi światowi wydawcy współpracujący z Techland

Telltale Games

Serenity Forge

Wydane w Polsce gry

DiRT Rally 2.0 26 lutego 2019

Metro Exodus 15 lutego 2019

Beholder 2 12 grudnia 2018

Bendy and the Ink Machine 20 listopada 2018

Symulator pociągu 2019 31 października 2018

American Truck Simulator: Oregon 4 października 2018

Pathfinder: Kingmaker - Definitive Edition 25 września 2018

Dakar 18 25 września 2018

The Bard's Tale IV: Director's Cut 18 września 2018

Zone of the Enders: The 2nd Runner Mars 6 września 2018

Pro Evolution Soccer 2019 30 sierpnia 2018

F1 2018 24 sierpnia 2018

Super Bomberman R 14 czerwca 2018

OnRush 5 czerwca 2018

Agony 29 maja 2018

Conan Exiles 8 maja 2018

Don't Starve 20 kwietnia 2018

Pure Farming 2018 13 marca 2018

Hello Neighbor 8 grudnia 2017

American Truck Simulator: New Mexico 17 listopada 2017

Symulator Pociągu 2018 17 listopada 2017

Abzu 13 listopada 2017

Xenonauts 20 października 2017

Rising Storm 2: Vietnam 20 października 2017

Oriental Empires 5 października 2017

WRC 7 15 września 2017

Pro Evolution Soccer 2018 14 września 2017

F1 2017 25 sierpnia 2017

Agents of Mayhem 18 sierpnia 2017

Filary Ziemi 16 sierpnia 2017

Observer 15 sierpnia 2017

Wicher. Razem jesteśmy wolni 27 lipca 2017

Unbox: Newbie's Adventure 26 lipca 2017

Serial Cleaner 14 lipca 2017

Micro Machines: World Series 30 czerwca 2017

DiRT 4 9 czerwca 2017

The Long Journey Home 30 maja 2017

Everspace 26 maja 2017

Rime 26 maja 2017

Bounty Train 19 maja 2017

Zobacz wszystkie gry wydane w Polsce