Rebel Wolves
Firma polski producent
Polskie studio deweloperskie, założone przez Konrada Tomaszkiewicza i innych weteranów z CD Projektu RED. Siedziba Rebel Wolves mieści się na warszawskim Ursynowie, a jego debiutanckim projektem jest gra RPG pod tytułem The Blood of Dawnwalker. Zespół jest współfinansowany przez chiński koncern Tencent.
Historia studia Rebel Wolves
Zbieranie drużyny i początek działalności
Rebel Wolves rozpoczęło działalność w lutym 2022 roku. Firma została założona przez Konrada Tomaszkiewicza, czyli byłego pracownika studia CD Projekt RED i reżysera Wiedźmina 3: Dzikiego Gonu oraz szefa produkcji i reżysera dźwięku Cyberpunka 2077. Szeregi jego firmy zasilili również: Bartłomiej Gaweł (dyrektor artystyczny trzeciej przygody Geralta z Rivii), Daniel Sadowski (reżyser projektu pierwszego Wiedźmina), a także scenarzysta Jakub Marszałek (w którego portfolio były gry Cyberpunk 2077 oraz Wojna krwi: Wiedźmińskie opowieści.
Deweloperzy szybko podzielili się z graczami pierwszymi informacjami na temat swojego debiutanckiego projektu, którym miała być wysokobudżetowa gra RPG z segmentu AAA, działająca w oparciu o technologię Unreal Engine 5 i stanowiąca pierwszą część nowej sagi.
Następnie w listopadzie 2022 roku ogłoszono, że strategicznym inwestorem Revel Wolves został chiński Tencent; niemniej, Polacy mieli zachować niezależność. W styczniu 2024 roku do opisywanego studia dołączył natomiast Mateusz Tomaszkiewicz, który wcześniej pracował w CD Projekcie RED, a w nowym miejscu pracy objął stanowisko reżysera kreatywnego. Październik 2024 przyniósł zaś wieści o tym, że wydaniem debiutanckiego dzieła studia zajmie się Bandai Namco Entertainment.
Zapowiedź gry The Blood of Dawnwalker
Wreszcie w styczniu 2025 roku Rebel Wolves odsłoniło skrzętnie skrywane dotąd karty i oficjalnie zapowiedziało The Blood of Dawnwalker. Mowa o grze RPG z otwartym światem, osadzonej w XIV-wiecznych Karpatach, w której jako tytułowa hybryda człowieka i wampira mieliśmy otrzymać 30 dni i 30 nocy na uratowanie swojej rodziny z niewoli krwiopijców.
Najważniejszym elementem wyróżniającym ten tytuł na tle innych przedstawicieli gatunku był upływający czas, który miał czynić niemożliwym wykonanie wszystkich zadań i poznanie wszystkich wątków opowieści przy jednym podejściu.
Gra zmierzała na komputery osobiste, PlayStation 5 oraz Xboksy Series X/S.