autor: Cenega Press Release
Wywiad z twórcą „Championship Managera 5”
Wywiad z Davidem Rutterem z Beautiful Game Studios, producentem gry "Championship Manager 5".
Poniższy tekst został nadesłany przez naszego czytelnika i został opublikowany w oryginalnej formie.
Cenega: Czy poprawiliście ekran taktyczny?
DR: Chcieliśmy znacznie wzbogacić ten element gry – podzieliliśmy więc boisko na znacznie więcej obszarów – w sumie jest ich teraz 270. Oznacza to, że gracz może dowolnie zmieniać formacje. Dodaliśmy również specjalne markery, dzięki którym jeden gracz może być celem podań dla innych graczy. System jest bardzo prosty, szybki i łatwy w użyciu. Są też nowe komendy dla zespołu i poszczególnych graczy.
Cenega: Jakieś zmiany w ekranie meczowym?
DR: Jeśli chodzi o jego wygląd – mamy do czynienia z wieloma zmianami. Zmieniliśmy sposób spojrzenia na boisko, dzięki czemu wyraźnie zauważyć można na przykład wysokość lotu piłki. Tak naprawdę grafika jest opracowana w trzech wymiarach, ale zdecydowaliśmy się na zablokowanie możliwości obracania boiska, ponieważ w chwili obecnej komputery nie są jeszcze na tyle wydajne, aby jednocześnie przeliczać masę informacji i wyświetlać wszystko płynnie w trzech wymiarach.
Cenega: Czy możesz powiedzieć coś o przeszłości Mervyna Day’a i o tym, dlaczego wybraliście właśnie jego, a nie bardziej znanego trenera?
Wybraliśmy Mervyna, ponieważ jest on jednym z najlepiej wykwalifikowanych trenerów na świecie – i ponieważ drużyna dla której pracuje odniosła sukcesy bez wielkich pieniędzy, takich jakimi dysponuje na przykład Chelsea. Był również graczem i menadżerem, więc wie niemal wszystko o futbolu. Mervyn doskonale prowadził nas w czasie tworzenia gry i dawał rady na temat taktyki, roli poszczególnych zawodników i treningów.
Cenega: Opowiedz nam o Beautiful Game Studios.
DR: Pracujemy w północnym Londynie. Jest nas nieco ponad 30. Zespół koderów składa się z 18 osób, w sumie przepracowaliśmy w branży gier komputerowych ponad 170 lat i wydaliśmy ponad 90 gier związanych z piłką nożną. Mamy tu byłych pracowników BBC i byłego półprofesjonalnego piłkarza z kwalifikacjami trenerskimi na poziomie Premiership.
Cenega: Kiedy gra zostanie wydana?
DR: Jesienią 2004.
Cenega: Kiedy dostępna będzie wersja demonstracyjna?
DR: We wrześniu 2004.
Cenega: Jak myślisz, dlaczego seria „Championship Manager” jest tak udana?
DR: Ponieważ CM jest dokładnym i realistycznym menedżerem piłkarskim. CM5 zapewnia to wszystko, co było dobre w poprzednich wersjach, a dodatkowo nie nudzi graczy powolną rozgrywką. Wygląda na to, że firmy produkujące herbatę do „robienia sobie w przerwie na przeliczanie wyników” mogą zbankrutować.
Cenega: Z którego elementu gry jesteś najbardziej zadowolony?
DR: Z szybkości działania – naprawdę, w tej chwili gra działa naprawdę szybko. A przecież planujemy jeszcze ją zoptymalizować.