Znaleźć wyjście z jaskini | Jaskinia | Zaginiona historia Tale of Hero poradnik Zaginiona historia: Tale of Hero
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Znaleźć wyjście z jaskini
Przed zrobieniem sobie krzywdy Olafa uchroniła skóra zasłaniająca wylot szybu. Spadając, mężczyzna zerwał ją i szczęśliwie wylądował na niej. Tak fortunny przedmiot należałoby mieć przy sobie, toteż Olaf podnosi skórę oraz leżącą obok niej urwaną linę .
Następnie zabiera się za zbadanie głazu po lewej, najprawdopodobniej zasłaniającego wyjście z pieczary (zbliżenie). Dostrzega, że ziemia wokół głazu jest wzruszona od jego przesuwania - zatem potwór musi używać go jako drzwi. Niestety Olafowi na pewno nie uda się odsunąć tak wielgachnego kamienia gołymi rękoma. Próbuje obwiązać głaz liną, ale stoi on za blisko skały.
W tej sytuacji Olaf maszeruje w głąb podziemi, do kolejnej pieczary (w prawo). I przekonuje się, że potworem, z którym ma się zmierzyć, jest Dolsimian - solidne monstrum, na szczęście zażywające właśnie drzemki. Nasz bohater wykorzystuje to do rozejrzenia się po jaskini. Zaraz za wejściem (po lewej) lokalizuje klatkę ze skradzionymi z wioski kurczakami i prosięciem.
Następnie przechodzi w stronę posągu (mniej więcej w centrum ekranu). Podnosi kamień spod stojącej po prawej lampy. Z rusztowania przy posągu zdejmuje chochlę . Zabiera też leżącą pod rusztowaniem dynię .
Powróciwszy do części jaskini z legowiskiem potwora, przygląda się dwóm klatkom (w centrum), szczególnie mniejszej z nich (zbliżenie), przy której stoją dwie wazy. Ta po prawej jest pusta, ta z lewej zakorkowana. Korek nie daje się wyjąć ręką, ale po wbiciu weń noża, można go bez problemu wyciągnąć (ciągnąc z nóż w korku). Okazuje się, że waza pełna jest całkiem niezłego wina.
Olaf nabiera go chochlą, jednak ta ujawnia niemiłą usterkę, jest nieco dziurawa. Wino powoli z niej wycieka. W tej sytuacji mężczyzna przecina nożem dynię (w ekwipunku) i otrzymuje w ten sposób sporą miskę . Szybciutko przelewa do niej (w ekwipunku) wino z chochli.
Warto też rzucić okiem na ową mniejszą z klatek (na lewo od waz) - po pierwsze leży na niej skóra , która może okazać się przydatna, po drugie klatka powiązana jest sznurkami (z prawej strony). Przeciąwszy je wszystkie (4 wiązania), mężczyzna od razu wiąże je ze sobą, otrzymawszy mocny sznurek . Równocześnie od klatki odpada pręt , który nasz bohater także zabiera.
Na koniec Olaf ogląda usytuowany po prawej stół (zbliżenie) i zabiera zeń widelec . I wraca do pierwszej jaskini, gdzie na wzruszoną ziemię pod głazem wylewa wino z dyniowej miski. Głaz odsuwa się nieco i teraz można obwiązać go liną, pociągnąwszy za którą, mężczyzna otwiera sobie wyjście z jaskini. (Drugim sposobem jest odwalenie głazu kijem).