Otworzyć skrzynkę; Zdobyć grudkę śmiechoplujki | Głębiny oceanu poradnik Zaginiona historia: Tale of Hero
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Otworzyć skrzynkę; Zdobyć grudkę śmiechoplujki
Wyszedłszy na zewnątrz, nasz bohater kieruje się w dalszą część oceanu (znak zapytania w dole ekranu). Trafia do miejsca, skąd może udać się w lewo lub w prawo, a pomiędzy tymi drogami znajdują się kamienne budowle z rafy koralowej ze szczeliną (przejście) z prawej strony.
Wpłynąwszy tam, Olaf znajduje wewnątrz rafy nieźle zachowaną drewnianą skrzynkę (znak zapytania po lewej). Na lewo od niej leży kamień , który mężczyzna podnosi, po czym zabiera się za badanie skrzynki (zbliżenie). Okazuje się, że jest ona zamknięta na kłódkę, której niestety nie udaje się rozwalić kamieniem. Olaf na razie pozostawia skrzynię na miejscu (kliknij ją po wyjściu ze zbliżenia), jednak zapamiętuje jej położenie.
Wypłynąwszy z rafy, na niewielkiej płaskiej skałce przed nią (zbliżenie), odkrywa zabawne stworzenie - chichoczące, kiedy podrażnia się jego nibynóżki i chowające je, jeśli dotknie się ich w odpowiedniej kolejności. Doprowadziwszy do tego, że żyjątko chowa je wszystkie (zagadka jest losowa - trzeba zapamiętywać kolejność klikania na poszczególne wypustki, w razie pomyłki zabawa zaczyna się od nowa), Olaf ma okazję zobaczyć, jak stworzenie wypluwa fioletową grudkę , którą mężczyzna szybciutko przechwytuje (jeśli nie zdążysz złapać grudki, rozpocznij igraszki ze śmiechoplujką od początku).
Podbudowany tym małym sukcesem nasz bohater powraca do świątyni, gdzie przygląda się rysom widocznym na posadzce przed otwartą bramą. Wpada na genialny pomysł otwarcia skrzyni przy pomocy bramy (kliknij wizerunkiem skrzynki na owych rysach) i ulokowawszy ją w newralgicznym miejscu, wchodzi do świątyni, gdzie przekręca klucz w panelu (zbliżenie), zamykając drzwi. To wystarczy, by rozwalić skrzynkę na tyle, że można z jej wnętrza (zbliżenie) wydostać puchar (w dole ekranu) i błyszczący przedmiot (obok starych ubrań), będący świętym symbolem .