Dostać się do chaty | Lodowa Kraina | Zaginiona historia Tale of Hero poradnik Zaginiona historia: Tale of Hero
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Dostać się do chaty
Zgodnie z zapowiedzią Pripogali Olaf ląduje pośrodku wioski Devów. Wioska jest opustoszała, o czym nasz bohater przekonuje się, sprawdzając kolejno chaty. Tylko z komina jednej z nich (tej najbardziej po lewej) unosi się dym, jednak to z kolei domostwo jest zamknięte (zbliżenie). Na skórzanych drzwiach wisi kościana kłódka z dziurka, niestety, nie ma jej czym otworzyć. Olaf zabiera więc stojącą z lewej strony drzwi łopatę i podchodzi do chat po prawej, pomiędzy którymi stoją dwa znaki.
Z wnęki w tym po lewej (kliknij go 2x) mężczyzna wyjmuje lampę . Pomiędzy owym znakiem a chatą na lewo od niego zalega zaspa śnieżna. Nasz bohater rozkopuje ją łopatą i odkrywa pod nią koryto zrobione w wydrążonej kości (zbliżenie).
Pośrodku owego koryta dostrzega twardą warstwę, która okazuje się solą . Olaf zeskrobuje ją nożem i odkłada z prawej strony koryta, po czym uznaje za przydatną i zabiera.
Wreszcie maszeruje ku widocznemu w oddali pęknięciu w wysokiej lodowej ścianie. Po drodze, w stercie śniegu po prawej dostrzega wrak okrętu. Jego zainteresowanie wzbudza wystający spod lodu róg salingu, który być może okazałby się przydatny, ale jest przymarznięty do skały. Nasz bohater próbuje potraktować lód solą, ale ma jej za mało, by dała radę rozpuścić tak solidną warstwę.
Przez pęknięcie w ścianie Olaf przedostaje się dalej i lodową drogą maszeruje przed siebie. U podnóża lodowych skał po lewej dostrzega norkę, z której łypie na niego dwoje oczu. To kotka z małymi, pogłaskanie której okazuje się nie najlepszym pomysłem. Nasz bohater wraca na drogę, która doprowadza go (w dół ekranu) pod wbudowany w lodową ścianę kamienny portal, na drzwiach którego widnieje dziwny symbol.
Przy ziemi, na lewo od portalu znajduje się dźwignia z kości, która jest zamarznięta i nie można jej poruszyć. Olaf posypuje ją solą zeskrobaną z koryta i po chwili dźwignia nadaje się do użytku (zbliżenie). Przesunąwszy ją trzykrotnie, mężczyźnie udaje się otworzyć kamienne drzwi w portalu.
Wchodzi do niedużego pomieszczenia, w którym na wprost wejścia mieszczą się duże drzwi, prowadzące na podwoje Krugella, jednak brak jakiegokolwiek punktu zaczepienia, sugerującego, jak je otworzyć. Natomiast w ścianie obok znajdują się małe drzwi (zbliżenie). W owych drzwiczkach zainstalowana jest klamka.
Przekręciwszy ją do pozycji pionowej, Olaf otwiera drzwiczki, które okazują się należeć do małej windy towarowej, którą Devowie dostarczają zapewne dary dla Krugella. Z prawej strony szybu widnieje otwór, w którym ewidentnie brak wajchy do zawiadywania windą. Natomiast od wewnętrznej strony otwartych drzwiczek od windy wystaje bolec zabezpieczający klamkę. Wyjąwszy go, po zamknięciu drzwiczek Olaf może bez problemu zabrać klamkę , przytwierdzoną z ich drugiej strony.