Wydostać się ze świątyni | Głębiny oceanu | Zaginiona historia Tale of Hero poradnik Zaginiona historia: Tale of Hero
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Wydostać się ze świątyni
Zgodnie z obietnicą Pripogali Olaf może swobodnie poruszać się pod wodą. Rozgląda się więc po świątyni - przy jednej ze ścian (na wprost) widnieje coś w rodzaju ołtarza z tajemniczym symbolem, a na prawo od tegoż ołtarza świecący na zielono kamień (zbliżenie). Niestety, nie można oderwać go od postumentu, do którego jest przymocowany ani gołymi rękoma, ani przy pomocy noża, mimo że nasz bohater ma na to wielką ochotę - kamień ten mógłby przecież świetnie posłużyć mu za latarkę.
Mężczyzna przypatruje się więc owemu (znak zapytania) domniemanemu ołtarzowi. Podpływa wyżej i przekonuje się, że znajduje się tam posąg dziwacznej istoty oraz coś w rodzaju szklanej kapliczki. Na obręczy posągu widnieje okienko (zbliżenie), zawartość którego bada Olaf.
Jest to wyryty na tabliczce obrazek przedstawiający Tytana i jakąś drugą podmorską istotę. Przyglądając się tabliczce, Olaf próbuje odczytać "zapisaną" na niej historię. Pod okienkiem z tabliczką dostrzega białe koło, poruszywszy nim z prawej strony, mężczyzna przywołuje następną tabliczkę, a po niej jeszcze jedną - z dalszym ciągiem historii (analogicznie, klikając z lewej strony koła, można cofnąć obrazki do początku). Kolejnej tabliczki niestety brak - najwyraźniej została wyłamana, jeszcze jeden ruch kołem w prawo i Olaf odkrywa skrytkę, z której wyjmuje dziwaczny klucz .
Teraz bada szklaną kapliczkę w kształcie ostrosłupa (tuż za posążkiem) i domyśla się, że spoczywał w niej jakiś artefakt. W końcu spływa na dół i kieruje się w prawo, pod bramę świątyni. Ta niestety pozbawiona jest klamki, ale z jej prawej strony znajduje się panel (w dole), a w nim (zbliżenie) otwór idealnie pasujący do znalezionego przed chwilą klucza. Przekręciwszy go, Olaf może opuścić świątynię przez otwartą bramę.