Odzyskać Vamoriańską Więź | Lodowa Kraina | Zaginiona historia Tale of Hero poradnik Zaginiona historia: Tale of Hero
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Odzyskać Vamoriańską Więź
Ostatecznie Olaf rozmawia się z olbrzymem, który w skrócie opisuje mu sytuację. Dowiaduje się, że Erea jest czarodziejką i pomagała Tytanowi zniszczyć potężny artefakt o nazwie Vamoriańska Więź. Teraz artefakt znajduje się w niepowołanych rękach, a Olaf, Krugell i Erea muszą powstrzymać osobę, która go ukradła. Zgodnie z poleceniem olbrzyma mężczyzna udaje się do sterowni windy, ulokowanej w pomieszczeniu za otworem w lodowych ustach wielkiej płaskorzeźby twarzy Krugella. W odbiciu widocznym w ścianie na wprost może obserwować, co dzieje się w salce z windą towarową. Próbuje dźwignią po prawej zamknąć drzwi w kamiennym portalu, by złodziej artefaktu nie mógł opuścić siedziby Krugella. Niestety - zamiar ten udaremnia tkwiący nadal w owych drzwiach róg salingu.
Z wiadomością o tym drobnym problemie Olaf powraca do Krugella. W tej sytuacji olbrzym wskazuje naszemu bohaterowi skrót do wioski, dzięki któremu mężczyzna powinien dotrzeć tam przed osobą, którą obaj próbują dopaść. Nasz bohater kieruje się zatem ku tajnemu przejściu (po lewej), a znalazłszy się w wiosce, maszeruje do pęknięcia. Dotarłszy do kamiennego portalu, wyjmuje blokujący drzwi róg salingu (wystarczy kliknąć kursor "Wejdź"), co automatycznie powoduje zamknięcie obojga drzwi - w samą porę, bowiem złodziej artefaktu, właśnie zdążył dobiec do salki z windą i zostać w niej uwięziony.
Niestety, najwyraźniej nie na długo, bo oto drzwi w portalu zaczynają rozżarzać się magicznym blaskiem i najprawdopodobniej za chwilę zostanie w nich wypalony otwór, przez który złodziej będzie mógł dać dyla. Olaf nie ma zbyt wiele czasu, zanim pobiegnie do Krugella zdać mu relację z aktualnej sytuacji, musi jakoś ostudzić rozgrzane drzwi. Okazuje się, że dobrze działa na nie Boski Oddech, jednak mężczyzna nie może przecież stać przed drzwiami i trzymać go w nieskończoność. Pasowałoby zawiesić na czymś artefakt, by mógł oddziaływać na drzwi, podczas gdy Olaf poleci naradzić się z Krugellem.
W tym celu nasz bohater próbuje wyżłobić w lodzie pod drzwiami otwór nożem, ale lód jest zbyt twardy. Najpierw więc Olaf rozżarza nóż do białości na rozgrzanych drzwiach, po czym bez problemu robi nim dziurę w lodzie. Następnie wtyka w nią leżący obok róg salingu , a do niego przy pomocy skórzanych pasków (otrzymanych z pocięcia nożem kawałka śmierdzącego futra) przywiązuje Boski Oddech (wystarczy, mając w ekwipunku pocięte na paski futro, kliknąć Boskim Oddechem na róg salingu).
Teraz może biec do Krugella, czyli z powrotem do wioski Devów, a tam w lewo do tajnego przejścia. Ustaliwszy z olbrzymem plan działania, Olaf kieruje się do sterowni, gdzie do skrzynki z wybuchowymi kryształami wkłada (w ekwipunku) eliksir Pripogali. Następnie zabiera z windy pusty koszyk, a wstawia tam spreparowany przed chwilą ładunek wybuchowy. I pociąga za dźwignię.
Tu okazuje się, że coś blokuje windę i nie można posłać wybuchowej skrzynki na dół. Olaf powraca do Krugella, informuje go o kolejnym problemie, po czym idzie do głównego holu (kursor w dole ekranu). Zabiera stamtąd leżącą przy kolcach maczugę olbrzyma i powraca do sterowni, gdzie lokuje maczugę w windzie (automatycznie zabierając skrzynkę z kryształami). Teraz udaje się do Tytana i prosi go, by przy pomocy maczugi wyczarował magiczne kolce. Gdy tak się staje, Olaf - powróciwszy do sterowni i wyjąwszy z szybu maczugę - lokalizuje w windzie spory otwór, zrobiony lodowym kolcem i o to właśnie mu chodziło. Przez ów otwór zrzuca na dół ładunek wybuchowy.
Po chwili może na własne oczy sprawdzić, co stało się w salce z windą. Biegnie więc tam przez tajne przejście i pękniecie. Otwiera dźwignią (zbliżenie) drzwi w kamiennym portalu i zabiera leżący na ziemi amulet (Vamoriańska Więź), o który było tyle huku i zachodu. Po czym tą samą trasą, którą tu dotarł, powraca do Krugella. Po burzliwej rozmowie z udziałem Erei ostatecznie wyjaśnia sprawy z Tytanem, po czym na jego polecenie maszeruje po schodach do pomieszczenia, w którym wcześniej znalazł zamrożoną księżniczkę. Podnosi z posadzki kryształ i kieruje się do wyjścia, a następnie na dół. I to by było na tyle w kwestii przygód naszego bohatera. Oby udało mu się powrócić z Lodowej Krainy, zanim Alia wpadnie w bardzo zły humor...