Zdobyć źródło światła | Głębiny oceanu | Zaginiona historia Tale of Hero poradnik Zaginiona historia: Tale of Hero
Ostatnia aktualizacja: 7 października 2019
Zdobyć źródło światła
Opuściwszy jaskinię, nasz bohater kieruje się teraz w głąb rowu (na wprost), gdzie ku swemu zdziwieniu odnajduje duże stojące zwierciadło. Jednak jest ono za ciężkie, by można było zabrać je ze sobą. Trzeba wymyślić na to jakiś sposób. Mniej więcej na wprost lustra, przy skale rośnie dziwaczna trawa, w której coś leży. Ponieważ trawa parzy jak ogień, o czym Olaf przekonuje się boleśnie, próbując zabrać ów przedmiot, mężczyzna zdobywa go za pośrednictwem rękawicy. To mała metalowa szkatułka , po otwarciu której (PPM w ekwipunku), nasz bohater staje się właścicielem szczypiec . I wreszcie płynie w górę, by powrócić na rozstaje, a stamtąd do świątyni, gdzie przy pomocy szczypiec wyciąga świecący kamień (zbliżenie) z podestu.
Teraz na podwodnych rozstajach Olaf decyduje się płynąć w prawo (do masywu górskiego) i dociera do skały porośniętej podwodnymi pnączami . Odcina nożem jedno z nich i orientuje się, że za pnączami jest jakiś otwór. Pozbywa się więc reszty morskich lian przy pomocy noża i po chwili może wpłynąć w szczelinę. Niestety, udanie się w głąb korytarza nie jest możliwe, w pieczarze jest zdecydowanie za ciemno. Tu przydaje się świecący kamień, którego blask ujawnia, że w jaskini rozpościera się dziwna, jakby szklana pajęczyna. W jej lewym dolnym rogu znajduje się przejście, przez które można przeczołgać się dalej. Niestety, w momencie, kiedy Olaf próbuje to zrobić, z otworu w skale po lewej wyskakuje elektryczny węgorz i pożera zdobytą wcześniej przez mężczyznę grudkę śmiechoplujki.