Wezwanie pomocy (1) | Kampania poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Wezwanie pomocy
Legenda :
1) Nadajnik.
2) Obóz Eldarów.
3) Drugi obóz Eldarów.
4). Punkt z zaopatrzeniem.
5) Baza wroga.
6) Pajęczy Trakt.
7) Półka ze skrzyniami.
Drugi dzień kampanii rozpoczynasz można rzecz standartowo, czyli od przebywania na orbicie planety na pokładzie krążownika. Posłuchaj co do powiedzenia ma Thaddeus, który ujawni, że na Aurelii mieliśmy do czynienia z żołnierzami Rodu Vandis. Zauważ ponadto, że skład na następną misję został już ustalony, nie ma możliwości jego zmiany
Przygotuj się do kolejnej bitwy manipulując w panelu kontroli postaci zebranymi przedmiotami oraz przydzielając punkty umiejętności. Z odprawy dowiesz się, że na Twoje wsparcie czeka już Kronikarz Krwawych Kruków - Jonah Orion, który dość nieoczekiwanie zetknął się na planecie z rasą Eldarów. Z danych wywiadowczych wynika, że powinieneś przygotować się na starcia pancerne, co jest o tyle kłopotliwe, że Twój sprzęt na obecnym etapie jest raczej dość ograniczony. Na szczęście pojazdów w armii wroga nie będzie zbyt dużo, raptem kilka.
[#8] - Pancerny czołg w napadzie
Nowe postaci to nastawiony na kontakt Thaddeus oraz Drednot Davian Thule. Ten pierwszy dysponuje podobnie jak startowy Dowódca Zakonny skokiem szturmowym, choć u niego jest to raczej atut, można by powiedzieć - wrodzony. Na uwagę zasługują również jego pociski termiczne, które powodują duże zniszczenia w powłokach pojazdów. Kapitan Davian Thule to zaś krocząca maszyna do zabijania, zdolna np. do wyprowadzenia potężnej serii z działka. Kompetencje nowych bohaterów będziesz miał okazję przetestować już na samym początku zadania.
Chwilę po tym jak wyląduje kapsuła desantowa, dostaniesz się w wir walki, którego pierwszą ofiarą został już sierżant Endymion. Eldarzy dysponują regularną piechotą oraz wielgachnym Władcą Upiorów, którego dobrze jest załatwić już na wstępie (bombki Thaddeusa). Zlikwiduj także jak najszybciej generatory Osnowy, wzmacniające pobliskich antagonistów. Następnie podejdź do docelowej radiostacji [1], co niestety doprowadzi do kolejnej wymiany ciosów. Po przejęciu nad nią kontroli, otoczą Cię bowiem legiony Eldarów z antygrawitacyjnym czołgiem na czele [#8]. Walcz wytrwale i wypatruj na horyzoncie psionika Jonaha, jako że z jego pomocą będzie już zdecydowanie łatwiej. Po interwencji zostanie on z Tobą kosztem Drednota. Zapoznaj się ze zdolnościami Kronikarza, który potrafi np. podleczyć wybranego bohatera (klikając nawet na jego portret).
[#9] - W takim razie śmierć nadejdzie z nieba
Sprawa wygląda teraz tak, że Eldarzy na drugim końcu mapy założyli sobie obóz z Pajęczym Traktem, dzięki czemu są w stanie przenosić w ten rejon niezliczone rzesze wojowników. Trzeba oczywiście położyć temu kres, przy czym jak łatwo się domyślić, droga do celu nie będzie usłana różami, a grupkami wszelkiej maści wrogów. Na pierwszy ogień pójdą łowcy, którzy pilnują pobliskiej ścieżki na trudno dostępnych wzniesieniach. Zgodnie z poradą programu, posłuż się więc skokiem szturmowym, by dopaść przeciwnika [#9].
[#10] - Niegościnni Eldarzy
Kolejny punkt oporu to dość dobrze zorganizowany przyczółek [#10] [2] , cechujący się znacznym zróżnicowaniem obrońców (np. działko szurikenowe). Ukształtowanie terenu sprzyja Eldarom więc jeszcze raz posłuż się plecakiem odrzutowym, by przykładowo wytępić problematycznych strzelców stojących na zboczu. Poza tym jak najszybciej zdewastuj postawiony tam generator Osnowy.