Kara za grzechy | Kampania poradnik Warhammer 40,000: Dawn of War II - Chaos Rising
Ostatnia aktualizacja: 1 sierpnia 2016
Kara za grzechy
Legenda :
1) Bazy wroga.
2) Zabarykadowane przejście.
3) Radiostacja komunikacyjna.
4) Główna brama.
5) Martellus/inny zdrajca.
Na wstępie wyjaśnijmy sobie może, że przed misją poznasz zdrajcę w swoich szeregach, ale kto to będzie, zależy już od Twoich wcześniejszych dokonań. Jeśli podążałeś ścieżką prawości, wrednym kolaborantem okaże się Martellus. W przeciwnym razie za wywrotowca robił będzie bohater z największym zapasem splugawienia, ewentualnie zostanie on wytypowany na drodze losowania. Zdrajca opuści pokład Pomsty kiedy tylko znajdziesz się na orbicie Aurelii. Pójdziemy jego śladem.
[#80] - Kosmiczni Marines Chaosu biegną z wieściami
Misja troszeczkę podobna jest poprzedniej. Znowu chodzi o zabawę w kotka i myszkę z jednostkami patrolującymi obszar mapy, choć tym razem możesz je bez problemu atakować. Sprawy mają się tak, że grupki zwiadowcze Czarnego Legionu, które widzisz na mapie w formie czerwonych punktów, owszem biją się z Tobą, ale jeśli nie zostaną błyskawicznie zgładzone, wykonują odwrót pędząc do swojej bazy [#80]. To automatycznie oznaczać będzie większą mobilizację tychże posterunków. Atakuj więc z werwą, bo wątpię czy skorzystasz z drugiej możliwości, czyli unikania agresorów.
[#81] - Centrum dystrybucji zła
Oba pomniejsze obozowiska Czarnego Legionu [1] wyposażone są w kaplice sprowadzające jednostki oraz generatory pola [#81] Ich likwidacja okaże się bardziej niż wskazana głównie kiedy nieprzyjacielskie dowództwo wreszcie pojmie, że w sektorze pojawił się wróg i zacznie ochoczo korzystać z tych portali. Spodziewaj się wówczas systematycznych najazdów demonów [#82].
Na mapie poza wskazanymi grupkami patrolu, stacjonują również i inne oddziały, które już nie uciekają w popłochu. W szczególności zmagać się będziesz z piechotą (np. czarnoksiężnicy) ale też i Drednotami oraz kilkoma tankami. Ponadto wokół aż roi się od wieżyczek wszelkiego kalibru, których zgęstnienie wzrasta wraz ze zbliżaniem się do kwatery zdrajcy. Ich eliminacja z wykorzystaniem materiałów wybuchowych będzie więc bardzo żmudna i wymagająca stałego uzupełniania zapasów.
[#82] - Krwiopuszcze i Krwiognot - to standard na jaki się przygotuj
Powinieneś również wiedzieć, że kiedy zbliżysz się do głównego przejścia prowadzącego do twierdzy [2] , zostanie ono zablokowane. Do środka dostaniesz się wybraną boczną ścieżką, co wymaga likwidacji przynajmniej jednej satelickiej bazy
Ciekawostką jest lokacja nr [3] , do której dostaniesz się tylko z wykorzystaniem teleportu lub plecaka rakietowego. Poza gromadami Heretyków i innych Pustoszycieli, w niezwykle znajomym miejscu spotkasz tam też dwa Drednoty Chaosu [#83]. Obie machiny kroczące wyróżnia jednak olbrzymia wytrzymałość, przez co ich pokonanie okaże się naprawdę nie lada wyczynem. Nagrodą jest możliwość opanowania radiostacji komunikacyjnej.
[#83] - Przerośnięty Drednot oblegany przez bohaterów
Bastion, w którym przesiaduje Martellus lub inny wiarołomca, najsilniej chroniony jest od frontu [4] . Sam zresztą zobaczysz, że przed tamtejszą bramą stoi chyba z pół armii Czarnego Legionu, a do tego są jeszcze bunkry i oczywiście wieżyczki [#84]. Jeśli masz wątpliwości, czy jest sens napadać lokację, wybierz jakieś ościenne przejście do zdrajcy.
[#84] - A może tak zrzucić jakąś bombkę z nieba?
Martellus [5] wyjedzie Ci na przywitanie w znacznie zmodyfikowanym Predatorze Chaosu [#85] , tak więc na pewno przydałby się tu jakiś sprzęt przeciwpancerny. Oprócz tego, że pojazd charakteryzuje się zwiększoną żywotnością i potężną siłą ognia, potrafi też poruszać się z niebanalną prędkością. Funkcją nagłego przyspieszenia zbrojmistrz rusza na przeciwnika, z zamiarem jego rozjechania. To bardzo niebezpieczny manewr. Ty jednak staraj się robić swoje, cały czas go atakuj i bez ustanku korzystaj z gadżetów i talentów. Nasz niedawny kamrat po pewnym czasie zacznie przywoływać z okolicy jednostki Chaosu oraz korzystać z ostrzału artyleryjskiego.
Ewentualny inny zdrajca spróbuje Cię powalić wykorzystując moc, z jaką jest zwykle kojarzony.
[#85] - Musisz działać szybko, nim zostaniesz zdominowany