Bossowie (2) | Przeciwnicy w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
GIGANT Z KOKONU Poziom: 15. Finałowa Walka Opis: Olbrzym bez skóry, wyglądający jak wielka mumia-kot. Spokrewniony prawdopodobnie z gargulcami, które podobnie, jak on wykluwają się z kokonów. | |
Walka z Gigantem z kokonu wiąże się z ciągłym uciekaniem spod jego ogromnych łapsk. Nie ma z nimi żartów - jeśli uderzą cię tuż przy krawędzi areny, spadniesz wprost do lawy. | |
Niekiedy boss zamiast uderzyć łapie cię i połyka. Znajdując się w jego trzewiach szybko tracisz energię, dlatego klawiszami kierunkowymi (lewo-prawo) staraj się stamtąd wyrwać. | |
Aby się z nim rozprawić, doprowadź go najpierw do szału (zapełnij czerwony wskaźnik w prawym górnym rogu ekranu). Gdy zaatakuje cię w szale (zwolnione tempo), wykonaj, trzymając go na muszce unik. Obserwuj teraz, jak szare celowniki zbiegają się w jeden - czerwony - i wtedy strzel. | |
Oszołomiony gigant zamiast w ciebie, uderzy łapą w arenę, wbijając w nią pazur. Nie będzie mógł jej przez jakiś czas wyrwać, a ty wykorzystaj ten czas do strzelania w łapę z pazurem wszystkim (pomarańczowa obwódka w miejscu, gdzie trzeba strzelać), co masz pod ręką. Jeśli nie możesz uchwycić łapy w automatycznym celowniku, przełącz się na ręczny. | |
W tym czasie każda woja kula zabiera Gigantowi z kokonu wiele energii. Po wyrwaniu pazura z areny potwór ponownie ruszy na ciebie, a ty powtórz manewry z doprowadzeniem go do szału, unikami i strzelaniem w łapę. Być może już za drugim razem ostrzał wbitego szpona przyniesie efekt - odstrzelisz potworowi rękę. Jeśli ci się to uda, to samo zrób z jego drugą ręką. | |
Po odstrzeleniu obu łap ustaw się przy krawędzi przepaści i gdy stwór rzuci się na ciebie, uskocz w bok. Potwór z kokonu wpadnie w przepaść, ale nie do końca. Trzyma się jeszcze ostatkiem sił krawędzi areny. Podejmij szybką decyzję i puść mu serię w dłoń - puści się krawędzi i wpadnie do lawy. |
NATLA Poziom: 15. Finałowa Walka Opis: Ognisty demon, potrafiący latać, miotać energetycznymi pociskami i i ciąć na plasterki ogromnymi szponami. W niczym już nie przypomina kobiety, która wynajęła cię do tej roboty. | |
Natla jest bardzo trudnym, niezwykle silnym bossem. Potyczka z nią składa się z kilku etapów. W pierwszym demon atakuje cię z góry, miotając seriami pocisków. Postaraj się zbliżyć do niej, złap ją w celownik i unikając kul strzelaj. | |
Po kilku, może kilkunastu celnych strzałach strącisz demona na ziemię. Radość ze zwycięstwa jest jednak przedwczesna - Natla czuje się nadal dobrze, choć już nie może latać. Zaczyna się drugi etap walki, w którym atakuje cię seriami pocisków. | |
Aby ją uciszyć na zawsze, doprowadź ją do furii (zapełniając ostrzałem czerwony wskaźnik w prawym górnym rogu ekranu). Gdy podbiegnie do ciebie i zaatakuje cię w amoku (zwolnione tempo), złap ją w celownik i wykonaj unik. Poczekaj, aż dwa szare celowniczki zbiegną się w jeden czerwony - wtedy strzelaj. | |
Jeśli dobrze trafisz, Natka zatrzyma się oszołomiona. Masz ją na widelcu - ładuj w nią wszystkim, czym popadnie, bo w tym momencie traci najwięcej energii. Uważaj - Natla nosi tak długie szpony, że nawet poprawny unik i strzał nie gwarantują dorwania się do niej. | |
Najlepszym sposobem na celny strzał jest wybicie się w chwili zwolnienia tempa nie do tyłu, ani na boki, ale wprzód, wprost na demona. Wtedy o dziwo, zazwyczaj nie zdąża cię zahaczyć ostrzami. | |
Po szczęśliwym wypruciu z Natli całej energii czeka cię już ostatni etap potyczki. Wciskając klawisze kierunkowe zgodnie ze strzałkami wyświetlanymi na ekranie sprawisz, że Natka przegra tą walkę definitywnie i zginie. |