12. Sanktuarium Dziecięcia (2) | Egipt w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Korytarz doprowadzi cię do rozpadliny w podłodze z dwoma miażdżącymi wrotami. Musisz przebyć ją skacząc najpierw na drążek przed tobą, potem na poprzeczkę, i w końcu na podłogę po drugiej stronie dziury. Obliczaj czas przeskakiwania z uwzględnieniem nie tylko ruchu wrót, ale także zachowania drążka - ten co chwila to wysuwa się, to chowa w ścianę. | |
Po ominięciu pułapki dojdziesz korytarzem do dużej, zalanej wodą sali. Obróć się w prawo, zlokalizuj w ścianie obok dwa występy i przeskocz po nich na umiejscowioną za nimi drabinę. Zejdź po niej w dół a kiedy się skończy, przeskocz na jej sąsiadkę po prawej stronie. | |
Odszukaj wzrokiem w ścianie po lewej występy i wybij się w ich stronę. Złapiesz się wyższego, opadnij na niższy, po czym daj susa w lewo na ciemną, podłużną, rzeźbioną płytę z zagłębieniami. Pod twoim ciężarem płyta opadnie w dół, a uruchomiony tym sposobem mechanizm wysunie z wody pierwszą z czterech zatopionych w sali kolumn. Jednocześnie, nad kratą w dole komnaty, wysunie się ze ściany malutka platforma. | |
Wskocz do wody. Podpłyń do półki z opuszczoną kratą i wejdź na brzeg. Zwróć się na lewo, w stronę wystającego z wody wierzchołka słupa. Wskocz na ów wierzchołek i wybij się z niego na wprost na występ w ścianie, a następnie podskocz łapiąc się jego sąsiada powyżej. | |
Zwróć się w lewo, po czym daj susa na kolejną z rzeźbionych, podłużnych płyt. Gdy złapiesz się krawędzi płyty, zacznie ona opadać. Ne czekając, aż wpadniesz z nią do wody, podskakuj łapiąc się jej kolejnych krawędzi i tym sposobem wywinduj się jak najwyżej. Po osiągnięciu górnej części płyty wybij się z niej w prawo - powinnaś złapać się występu, położonego kilka metrów nad lustrem wody. | |
Skocz do tyłu na drążek, a z drążka na platformę nad kratą. Wybij się z platformy w przód na kolejny drążek i dalej z niego na wprost, na występ. Zwróć się w prawo i przeskocz na podłużną, rzeźbioną płytę. Gdy zaczniesz z nią opadać, podskakuj do góry łapiąc się kolejnych jej elementów i tym sposobem wywinduj się jak najwyżej. Po całkowitym opadnięciu w dół płyty zostanie uruchomiony mechanizm, który wysunie z wody drugą z czterech zatopionych w sali kolumn. Jednocześnie ze ściany nad kratą wysunie się kolejny odcinek platformy. | |
Wskocz do wody. Podpłyń do półki z opuszczoną kratą, wejdź na brzeg. Zwróć się na lewo w stronę wystającej z wody końcówki słupa. Wskocz na ów wierzchołek słupa i z niego wybij się na wprost na występ w ścianie. Podskocz następnie łapiąc się jego sąsiada powyżej. Powtórz teraz manewr z przeskokiem na płytę po lewej, szybkim przemieszczeniem w górę i wybiciem na wyższy występ po prawej. | |
Poczekaj, aż płyta wróci na swoje miejsce, po czym przeskocz na nią z powrotem. Teraz szybko przedostań się do góry w najwyżej położoną jej część i wybij na lewo na występ w ścianie. Z niego wykonaj skok ponownie w lewo na następną rzeźbioną, podłużną płytę. Gdy zaczniesz opadać, ulokuj się w maksymalnie górnej części płyty i poczekaj. Po całkowitym opadnięciu płyty w dół nastąpi wysunięcie się z wody trzeciej zatopionej kolumny. Jednocześnie platforma nad kratą wydłuży się o kolejny kawałek. | |
Wskocz do wody. Podpłyń do półki z opuszczoną kratą, wejdź na brzeg. Zwróć się na lewo w stronę wystającej z wody końcówki słupa. Wskocz na ów wierzchołek słupa i z niego wybij się na wprost na występ w ścianie. Podskocz następnie łapiąc się jego sąsiada powyżej. Wybij się na płytę po lewej, podąż szybko w jej górne partie i... nigdzie nie skacz. Pozwól mechanizmowi opaść z tobą na dół. W efekcie spowodujesz wysunięcie się z wody ostatniej, czwartej kolumny i domknięcie przejścia nad kratą. | |
Wisząc na płycie tuż nad lustrem wody wybij się do tyłu na świeżo wypiętrzoną kolumnę. Skacząc po występach w niej dostań się pod wierzchołek, obejdź go, a następnie przeskocz na platformę ciągnącą się wzdłuż środka sali. Udaj się w stronę zamkniętych jeszcze na razie wrót i daj susa na kolumnę w głębi po lewej. Złap się krawędzi szczytu kolumny. | |
Przejdź, trzymając się krawędzi szczytu kolumny, na jej sąsiadujący ze ścianą bok i przeskocz na wystającą z muru niewielką platformę. Z platformy wybij się na występ po prawej, a następnie skieruj się do góry osiągając dwie kolejne krawędzie. Wisząc na najwyższym występie, przejdź na rękach na jego prawy koniec i wybij się do tyłu na drabinę, zlokalizowaną w prostopadłej ścianie. Wdrap się po drabinie na górę, po czym przeskocz na jej sąsiadkę po lewej. | |
Wyjdź na sam szczyt drabiny. Daj susa na dwa kolejne występy po prawej, po czym przeskocz na podłogę. Podąż schodami na prawo w dół do mechanizmu z dźwignią. Przełącz dźwignię - z sufitu opuści się kolumna, która po zetknięciu się z promieniami słońca posłuży za lustro. Odbite promienie uderzą w kolumny na dole i spowodują otwarcie się ozdobnych wrót w ścianie. | |
Udaj się do świeżo otwartych drzwi. Najszybszą drogą jest po prostu zeskoczenie na dół do wody. Podpłyń pod półkę z kratą, wyjdź na brzeg i sposobem, który dobrze już znasz (wierzchołek słupa, występ, rzeźbiona płyta, kolumna) wydostań się na platformę ciągnącą się wzdłuż środka sali. Idź na jej koniec, po czym skocz wprost w otwarte wrota. | |
Wrota zatrzasną się za tobą z hukiem. Zabij atakującego cię kota-mumię (uważaj na jego upierdliwe, świetliste kule), a następnie podejdź do ołtarza i zabierz Ankh. Wrota otworzą się na nowo, ponadto na dole, w zatopionej sali podniesie się krata. |