11. Obelisk Khamoon (2) | Egipt w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Wdrap się na poziom podłogi, przeskocz na drążek po lewej i dalej z niego na wprost na dużą połać podłogi. Obok, w ścianie znajduje się wyjście z sali. Zerknij za jeden z filarów - znajdziesz tam dużą apteczkę. Wyjdź z komnaty i skieruj się w górę korytarza. Uważaj - czai się tam kot-mumia. | |
Zbliż się na skraj zawaliska w podłodze. Zeskocz na dno zagłębienia, przejdź kawałek i zabierz naboje do strzelby. Wróć na początek rozpadliny, wydostań się po drabinie na podłogę. Przeskocz teraz na wystający opodal ze ściany drążek, z niego na kolejny i dalej na mechanizm ze skarabeuszem. Z tej pozycji wybij się do góry łapiąc występu nad głową. Wszystkie skoki musisz wykonać szybko, płynnie, bo zarówno drążki, jak i mechanizm ze skarabeuszem opadają w dół pod wpływem ciężaru, uniemożliwiając celne skoki. Z występu przeskocz na podłogę po lewej i pobiegnij schodami w górę korytarza. | |
Po ominięciu ruchomych, miażdżących wrót - najpierw podwójnych, a potem pojedynczych - dotrzesz do znanego ci dziedzińca z obeliskiem Khamoona. Na tym piętrze jeszcze nie byłaś. | |
Zwróć się na prawo od framugi bramy, zaobserwuj ułożenie występów w najbliższej ścianie. Wybij się teraz w stronę owych występów i przeskakując z jednego na drugi, osiągnij dolny, najbardziej od ciebie oddalony. Z niego daj susa do tyłu na drążek i dalej na taras z mechanizmem. Opuść dźwignię mechanizmu - spowodujesz podniesienie się kraty naprzeciw i co ważne, opuszczenie się drugiego z kamiennych mostków, prowadzących do obelisku. | |
Wróć do bramy, którą tu się dostałaś i tym razem skieruj się na prawo od niej, w stronę wejścia z podniesioną kratą. Ponownie przeskakuj po występach, uważając na osłabione, popękane odcinki. Gdy podczas przechodzenia usłyszysz trzask, to natychmiast zawróć na "zdrowy" kawałek występu. Nawet, jeśli obluzowany kamień oberwie się i runie w przepaść, możesz nad wyrwą po nim przeskoczyć. Po dotarciu do podniesionej kraty przejdź pod nią i zanurz się w korytarz. | |
Za załomem natkniesz się na nową pułapkę - dwie ostre, poziome tarcze obracające się z dużą prędkością. Zauważ, że co jakiś czas któraś z nich chowa się na chwilę w ścianie. Wykorzystaj ten moment i przemknij obok nich. Kawałek dalej jest analogiczna sytuacja, z tym, że brakuje podłogi, za to na wysokości tarcz rozwieszona jest poprzeczka. W momencie, gdy tarcze skierują się w stronę ściany, wybij się na poprzeczkę i natychmiast przeskocz z niej dalej, na posadzkę przed tobą. | |
Korytarz zaprowadzi cię do dużej komnaty. Stoisz wysoko nad posadzką sali, więc aby dostać się na dół, wejdź na pochyły, kamienny blok po lewej. Zsuniesz się na butach na samo dno pomieszczenia. Zabij kota-mumię, po czym rozglądnij się trochę wokół. Zabierz z podłogi naboje do strzelby, a z niszy za kolumną małą apteczkę. Wdrap się też do wnęk nad podłogą. W jednej znajdziesz następną małą apteczkę, w drugiej - mechanizm z dźwignią. | |
Opuść dźwignię mechanizmu - spowodujesz po pierwsze: podniesienie się tuż obok krat blokujących przejścia do dwóch lokacji; po drugie: przekształcenie się pochylni, po której tu zjechałaś, w wielkie kamienne bloki. Bloki utworzyły gigantyczne schody, prowadzące pod sufit komnaty, ale na razie nie myśl o wędrówce do góry. | |
Skieruj uwagę na uwolnione od krat lokacje, znajdujące się niedaleko ciebie. Wejdź do pierwszej - w środku znajdziesz kamienny, rzeźbiony blok. Wysuń go z ciasnego lokum do dużej sali, po czym zaglądnij jeszcze raz do jego niszy. Zabierz małą apteczkę, która była dotychczas za blokiem ukryta. Skieruj się teraz do drugiej z uwolnionych od krat lokacji. Ta nie jest tak mała jak jej poprzedniczka, lecz tworzy długi korytarz. Zagłęb się w niego. | |
Za pierwszym załomem w lewo miń pojedyncze, miażdżące wrota i zatrzymaj się tuż za nimi. Stoisz na skraju przepaści, z której wystają trzy, ustawione w jednym rzędzie słupy. Po nich przedostaniesz się na drugą stronę rozpadliny. Problemem SA jedynie czyhające na ciebie pułapki: obracające się tarcze w ścianach na wysokości drugiego słupa i ruchome, miażdżące drzwi - na wysokości trzeciego. | |
Wskocz na wierzchołek pierwszego słupa - tu ci nic nie grozi, więc stojąc na nim, zaplanuj akcję. Wyczuj moment, kiedy tarcze zaczynają wsuwać się w ścianę i przeskocz na środkową kolumnę. Masz ok. trzy sekundy na podjęcie dalszych działań. Daj susa na trzecią kolumnę w momencie, gdy zamknięte wrota właśnie zaczynają się otwierać i po osiągnięciu wierzchołka słupa natychmiast wybij się w przód na posadzkę. Uff, udało się! Ruszaj w dalszą drogę. | |
Zbliżasz się powoli do końca korytarza. U jego wylotu podnieś z podłogi małą apteczkę, po czym wyjdź na dziedziniec z obeliskiem. Zwróć się w prawo, przeskocz na najbliższy drążek, z niego na następny, a z tego z kolei wybij się na podłogę przed tobą. Przeszukaj najbliższą okolicę: zbierz małą apteczkę i naboje do strzelby. | |
Ustaw się przy ścianie po drugiej stronie dziedzińca. Wybij się teraz na wystające ze ściany dwa drążki i wykorzystując je, dostań się na platformę z opuszczonym niedawno przez ciebie mostkiem. Zabierz małą apteczkę, dojdź mostkiem do obelisku i zabierz Ankh Izydy. | |
Opuść dziedziniec wychodząc wyjściem za twoimi plecami. Korytarz skręca w prawo. Uważaj na obracające się tarcze w ścianach. Trudność w ich przebyciu może polegać na tym, że oprócz wystawania z muru, poruszają się dodatkowo wzdłuż korytarza. Najlepiej ustaw się przy jednej ze ścian korytarza tak, by zagrożenie stwarzała tylko jedna tarcza. Gdy narzędzie zbliży się do ciebie, spróbuj przetoczyć się pod nim. Powinno się udać, a jeśli nawet nie do końca, zaliczysz jedynie niewielkie draśnięcie. |