02. Górskie Jaskinie | Peru w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
02. Górskie Jaskinie
Pobiegnij przed siebie skalnym korytarzem. Gdy wbiegniesz na wielką kamienną płytę, uruchomisz śmiercionośne strzałki w ścianach tuż przed tobą. Możesz je wyłączyć przełączając dwie dźwignie, zlokalizowane po lewej i po prawej stronie korytarza tuż przed strzałkami. Musisz tylko umiejętnie przeskakiwać z krawędzi na krawędź, by się do nich dostać. | |
Jeśli nie chce ci się bawić z przełączaniem dźwigni, po prostu przebiegnij prędko przez niebezpieczny obszar, najlepiej się nie zatrzymując. Powinnaś oberwać nie więcej niż jeden raz, możesz zastosować dla bezpieczeństwa przewrót w przód. Dalej korytarz skręca lekko po łuku w prawo dotrzesz do dużej pieczary. Wbiegnij na schody na wprost, po czym obiegnij naokoło jaskinię skacząc nad wyrwami w pomostach i półkach skalnych. | |
Gdy dobiegniesz do murowanej ściany, daj susa na występy w niej. Przejdź na rękach w lewo za załomy muru i opuść się w dół, na stały grunt. Idź przed siebie w głąb korytarza. | |
Zaatakują cię trzy nietoperze. Zestrzel je używając pistoletów. Korytarz się rozwidla. Skieruj się w lewą odnogę, zakończoną kamiennym murem po prawej. Aby się na niego wspiąć, wejdź na podwyższenie terenu przed nim i stamtąd się wybij. Wejdź na mur, po lewej stronie znajdziesz dużą apteczkę. Wróć się teraz do rozwidlenia dróg i wejdź w drugi korytarz, ten, z którego wcześniej wyleciały nietoperze. | |
W miejscu, gdzie przez dziurę w suficie pada śnieg skręć w lewo. Strąć nietoperze i dotrzyj do następnej skalnej komnaty. Stań przy krawędzi półki, po czym zsuń się na butach po pochyłej ścianie na sam dół jaskini. Załatw kolejne nietoperze, a następnie udaj się w stronę widniejących niedaleko w dole rzeźbionych wrót. Tuż obok nich jest dźwignia. Przełącz ją, przejdź przez otwarte wrota. | |
Zejdź po schodach i przejdź przez kamienny portal. Jesteś w wielkiej pieczarze o dnie w kształcie areny, poprzecinanej drewnianymi pomostami. Zeskocz na samo dno pieczary i odstrzel dwa szalejące tam wilki, po czym przeszukaj wnęki skalne zlokalizowane w ścianach naokoło areny. W jednej z nich, tej, nad którą wisi most, znajdziesz małą apteczkę. | |
Wskocz po wielkim głazie na kamienną platformę, ciągnącą się wokół areny i skieruj w lewo. Wskocz na półkę powyżej a następnie zwróć w lewo i wejdź na drewniany most wiszący. Niestety, konstrukcja się zawali a ty znowu spadniesz na dno areny. Nie przejmuj się, podejdź do urwanego kawałka mostu i po prostu skocz na niego, łapiąc się desek. Po dwukrotnym wysileniu muskuł dotrzesz na szczyt. | |
Udaj się w prawo i skacząc po dwóch krawędziach osiągnij piętro wyżej, ale nie wchodź na ten poziom. Zwisając z jego krawędzi przesuń się na prawo, po czym wybij do tyłu, łapiąc się kolumny za plecami. Przejdź za załom i podskocz do góry, sięgając krawędzi powyżej. Stąd kolejny sus do tyłu i zaliczona kolejna kolumna. Stąd już tylko szybkie hop na widniejącą w ścianie wnękę i oto masz kolejną małą apteczkę. Zsuń się na dół, przebiegnij obok strzępów mostka i ponownie wdrap na poziom powyżej, tym razem stań już pewnie na nim nogami. | |
Wejdź na kolejny wiszący most po prawej. Za nim skręć w lewo, wdrap się na poziom powyżej. Przejdź obok czterech kolumn, osiągnęłaś punkt kontrolny. Skocz teraz na linę wiszącą nad rozpadliną, obróć się w lewo, rozbujaj solidnie i daj susa we wnękę z widniejącą w niej dużą apteczką. Wróć z powrotem na linę i tym razem przeskocz na drugą stronę komnaty, tam, gdzie znajdują się następne cztery kolumny. Za jedną z nich ukryta jest duża apteczka. | |
Zejdź łagodnym zejściem w dół, a po przejściu kawałka dużymi schodami do góry. Po prawej stronie wyjdziesz na kolejną wyrwę w podłożu, która trzeba będzie przebyć. Zlokalizuj wystającą z lewej ściany poprzeczkę i skocz na nią. Zrób na niej salto mortale i przeskocz na drugą stronę wyrwy. Pobiegnij dalej, wespnij się na wyższy poziom i kawałek dalej skręć w lewo. | |
Znalazłaś się w wielkiej komnacie. Musisz przebiec kawałek drogi wśród śmigających strzałek do wrót znajdujących się naprzeciwko. Nie zapomnij o przewrotach. Gdy dotrzesz do drzwi, wciśnij na rzeźbiony kafel u ich stóp. Belka odblokowująca wrota tylko lekko drgnie, a więc nie tędy droga. Żeby otworzyć wrota, będziesz musiała opuścić na dół dwie duże przeciwwagi. Jest to robota na czas, więc skoncentruj się. | |
Zwróć się w lewo i sforsuj wysoką ścianę przeskakując w górę z krawędzi na krawędź. Gdy znajdziesz się na górze, skieruj się na lewo w stronę widocznego opodal niewielkiego wejścia. Zabij wałęsającego się tam wilka i przejdź przez wejście. Na samym końcu następnego pomieszczenia zwróć się w lewo i zlokalizuj trzy poprzeczki wystające ze ściany po prawej. Wiesz, co masz robić. Zalicz je wszystkie po kolei, a wylądujesz po drugiej stronie komnaty. Rozpraw się z grasującymi tam wilkami i biegnij górą w stronę uszkodzonych wrót. | |
Na samym końcu komnaty w prawej ścianie tkwią dwie krawędzie. Skocz na nie, po czym wybij się do tyłu na poprzeczkę. Przesuniesz się wraz z nią o 90 stopni. Uważaj, bo od następnej akcji liczy się każda sekunda. Teraz skocz z poprzeczki na wprost na ścianę na kamienno-drewnianą przeciwwagę. Zjedziesz z nią w dół. Pobiegnij do krawędzi piętra przy wrotach i zsuń się na poziom posadzki poniżej, korzystając z występów. Udaj się prędko ponownie na lewo od wrót i sforsuj wysoką ścianę, przeskakując w górę z krawędzi na krawędź. | |
Gdy znajdziesz się na górze, skocz na ścianę na wprost, złap się krawędzi, podskocz wyżej na kolejną, po czym przejdź na prawo za załom muru. Dojdź do końca i z tej pozycji wybij się w prawo. Złapiesz się wielkiej kamienno-drewnianej przeciwwagi i opadniesz w dół wraz z nią. Teraz szybciutko wróć na dół pod same wrota i wciśnij kamienną płytę u ich stóp. Wrota powinny się otworzyć. | |
Jeśli po wrota ani drgnęły oznacza to, że byłaś zbyt wolna i przeciwwagi wróciły na swoje stare miejsce. Musisz powtórzyć całą operację otwierania drzwi od nowa, tylko szybciej. Po poprawnym wykonaniu całej operacji wyjdź przez wrota z sali. |