12. Sanktuarium Dziecięcia (1) | Egipt w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
12. Sanktuarium Dziecięcia
Wejdź przez otwarte wrota do sanktuarium. Gdy wejdziesz na schody, pojawią się dwa koty-mumie. Zlikwiduj je i kontynuuj wspinaczkę po schodach. U ich szczytu znajduje się komnata z czterema kolumnami. Najpierw przeszukaj komnatę. Znajdziesz małą apteczkę i naboje do strzelby. Następnie zajmij się tajemniczymi kolumnami. | |
Przed tobą trudna do rozgryzienia łamigłówka. Zerknij na malowidła na otaczających cię ścianach, a potem spójrz na obrazy na kolumnach. Są takie same, prawda? Twoje zadanie polega na tym, by obracając kolumny ustawić je w odpowiednim ułożeniu: mają być zwrócone do siebie identycznymi parami malowideł - tymi samymi, które widnieją na sąsiadujących z nimi ścianach. | |
Teoretycznie sprawa wydaję się banalna, ale niestety, nie jest tak prosto. Każde obrócenie którejś z kolumn powoduje automatyczne obrócenie sąsiadek po obu jej stronach. Musisz najpierw dokładnie się zastanowić, zanim zaczniesz działać. Nie ma tutaj prostej recepty na rozwiązanie, a czas poświęcony rozwikłaniu zagadki jest uzależniony od umiejętności logicznego myślenia, zdolności przewidywania, jak również odrobiny szczęścia. | |
Kiedy uda ci się w końcu ustawić kolumny w odpowiednich pozycjach, aktywujesz mechanizm unoszący w górę płytę, tkwiącą dotychczas w podłodze. Płyta okaże się wierzchołkiem kwadratowej kolumny, która po wypiętrzeniu umożliwi ci wspinaczkę po swoich ścianach. Wskocz na występ w owej kolumnie, a następnie wdrap się na jej szczyt. Przeskocz z kolumny na występy w kominie nad tobą, po czym pnąc się w górę dojdź do drabiny. Wyjdź po niej na wyższe piętro i podąż korytarzem. | |
Dojdź do rozpadliny. Oprócz dziury w podłodze problemem jest dwoje ruchomych, miażdżących wrót. Ustaw się przy krawędzi przepaści i w odpowiednim momencie (wrota zaczynają się rozsuwać) wybij się przed siebie na kwadratową platformę. Z niej od razu daj susa na występ w murze po lewej, po czym podskocz łapiąc się jego sąsiada powyżej. Wybij się na prawo na mechanizm ze skarabeuszem i nie czekając, aż opadnie, odbij do tyłu na identycznego skarabeusza w przeciwległej ścianie. Podskocz szybko do góry łapiąc się występu nad twoją głową. | |
Teraz zwróć się w lewo, wyczekaj, aż tkwiące tuż obok miażdżące wrota otworzą się i przeskocz na występ za nimi. Teraz tylko jeden sus na podłogę opodal i możesz iść dalej. Pułapka została za tobą. | |
Po wyjściu z korytarza znajdziesz się na tyłach ogromnej lokacji, w której centralne miejsce zajmuje wielki, kamienny Sfinks. Idź do drabiny po lewej stronie i zejdź nią na dół. Zbierz leżące niedaleko naboje do strzelby i amunicję do pistoletów kal. 50, po czym skieruj się na czoło komnaty, przed oblicze Sfinksa. | |
Zabij pałętające się szczury i zerknij na drzwi, prowadzące do środka Sfinksa. Aby je otworzyć, potrzebować będziesz dwóch przedmiotów-kluczy. Ruszaj więc na ich poszukiwania. Podejdź do ściany z drabiną, znajdującą się dokładnie naprzeciw czoła Sfinksa i wdrap się po niej do góry. | |
Ze szczytu drabiny wybij się w prawo na występ, przejdź nim do końca. Przeskocz na znajdujący się obok drążek, z niego na sąsiada po prawej i dalej na resztki schodów za drążkiem. Znajduje się tam drabina w skale, wejdź po niej na wyższy poziom. Przeszukaj półki skalne po lewej i zabierz naboje do strzelby oraz dużą apteczkę. | |
Skieruj się teraz na prawo od drabiny. Gdy dobiegniesz do krawędzi skalnej półki, przeskocz na dwa występy w ścianie obok. Z wyższego daj susa na półkę na prawo. Zwróć się następnie w stronę środka sali i zerknij na najbliższą kolumnę. Poprzecinana jest głębokimi szczelinami, które mogą ci posłużyć za podporę. | |
Wybij się na kolumnę łapiąc się krawędzi jednej ze szczelin. Podążaj w górę, przeskakując na kolejne krawędzie. Gdy osiągniesz najwyższą, przesuń się po niej w prawo do miejsca, gdzie nad tobą, w głowicy kolumny tkwi spora wyrwa. Podskocz, złap się jej i wyjdź na szczyt kolumny. Przejdź z niej na podłogę. | |
Zaatakują cię dwa latające gargulce. Uważaj na nie: są szybkie, strzelają ognistymi kulami i szarpią pazurami. Najgorsze jednak jest to, że mogą cię zrzucić z góry na poziom zerowy posadzki, a wtedy klops. W czasie walki bądź cały czas w ruchu i stosuj uniki. | |
Po zabiciu stworów zlokalizuj wysoko nad głową obręcz, wybij się w jej stronę i zaczep o nią linką. Rozbujaj się, a następnie przeskocz wprost na głowę Sfinksa. Znajdziesz tam nową broń - pistolety maszynowe. | |
Wróć teraz tą samą drogą do miejsca, gdzie stoczyłaś walkę z gargulcami. Pobiegnij na koniec podłogi i przeskocz na drążek za nią. Wybij się następnie mocno na kamienny okap przed tobą. Opuść się na dół do wejścia, ale zanim w nie wejdziesz, przełącz dźwignię mechanizmu na prawo od wejścia - opodal uniesie się kawałek kamiennej posadzki umożliwiając ci dojście do Sfinksa. Wejdź teraz w bramę. |