07. Koloseum (1) | Grecja w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
07. Koloseum
Idź przed siebie korytarzem, polując na atakujące cię szczury. Po pokonaniu paru zakrętów dojdziesz do zrujnowanej komnaty. Skocz na duży kamień na lewo od wejścia i wybij się z niego na kamienną półkę, również po lewej. Złap się jej krawędzi i wyjdź na górę. Ze szczytu półki daj susa na głowicę kolumny, stojącej przy drzwiach. Wdrap się na nią i zabierz małą apteczkę. | |
Wróć z powrotem na dół na półkę i przeskocz na prawo na jej sąsiadkę, przylegającą do ściany. Z niej oddaj skok w prawo na ukos, na półkę podpieraną przez kolumny. Wdrap się na jej szczyt, zabij szczura i przejdź na jej drugi koniec. Opuść się na niższy poziom. Tuż pod tobą jest oczko wodne, ale zanim do niego skoczysz, przeskocz nad nim i wdrap się na stojące z tyłu kamienne półki. Znajdziesz tam amunicję do pistoletów kal. 50. | |
Wróć teraz do oczka, wskocz do wody i zanurkuj. Uważaj, żeby się nie zgubić, bo się utopisz. Popłyń w lewo, dalej jeszcze raz w lewo, przepłyń przez częściowo przyblokowaną kamiennym blokiem bramę i za nią skręć w prawo. Wypłyń na powierzchnię. | |
Znajdujesz się w podziemnej komnacie. Wyjdź na brzeg, zabij nietoperze i szczury. Rozglądnij się - wokoło znajdują się okratowane klatki ze szkieletami w środku. Wskocz na najmniejszą klatkę, wybij się z niej na występ tuż obok w ścianie. Przeskakuj teraz z występu na występ w prawo, finalnie dając susa na dużą klatkę w rogu sali. Zabierz dużą apteczkę i zeskocz na posadzkę. | |
Udaj się do najmniejszej klatki, wdrap się na nią ponownie i wybij na najbliższy występ w ścianie. Tym razem zamiast w prawo, powędruj w lewo. Przeskocz na krawędź pobliskiego okapu, rozciągającego się nad oczkiem. Obejdź okapem oczko, daj susa na występ po lewej, a z niego wybij się do tyłu na wąski słup za twoimi plecami. Wdrap się na jego szczyt i oddaj skok na stojącą opodal dużą klatkę. | |
Zlokalizuj drewniany płot za klatką i przeskocz nad nim. Znalazłaś się w części komnaty dotychczas dla ciebie niedostępnej. Skręć w lewo, a następnie podąż korytarzem na prawo. Droga pnie się w górę i kończy wyjściem na arenę. | |
Zaatakuje cię wróg dotychczas nieznany - dwa wielkie goryle. Są silne i szybkie, na dodatek rzucają w ciebie z daleka wielkimi kamieniami. Kilka strzałów ze strzelby powinno je uciszyć. Po walce obejdź wkoło arenę, znajdziesz w piachu naboje do strzelby. | |
Podejdź do sterty kamieni i pogruchotanych kolumn tuż przy murze areny, wejdź na nie i wybij się w stronę muru okalającego arenę. Powinnaś złapać się krawędzi muru w najniżej położonej jego części. Podciągnij się i wejdź na trybuny. Przespaceruj się w stronę trybuny głównej - z murka okalającego arenę tuż przy niej zabierz naboje do strzelby. | |
Teraz udaj się do górnej części trybun. Zestrzel krążące tam nietoperze i spójrz na kolumny. Jedna z nich poprzecinana jest pęknięciami i szczelinami, które mogą posłużyć ci jako oparcie dla rąk. Oddaj skok na najniższe pęknięcie, po czym wybij się do góry łapiąc się szczeliny powyżej. Przesuń się kawałek w bok tak, by mieć za plecami płaski wierzchołek sąsiadującej z kolumną skały i przeskocz na nią. Stąd jeszcze jeden sus na sąsiednią skałę, by zebrać małą apteczkę i możesz zjechać na nogach po pochyłości między trybuny. | |
Wskocz na płaską skałę blisko budynku areny, a następnie przeskocz z niej na taras. Wejdź do środka budynku i skieruj się na lewo. Po paru krokach zauważysz w murze kratę i obok zamek. Droga za krata prowadzi na balkon, ale klucza na razie nie posiadasz, więc skręć w lewo i wyjdź na taras. Znajdziesz tam dźwignię, przełącz ją. Pod tobą, w murze areny otworzą się drzwi. | |
Zeskocz na arenę, zaatakuje cię stadko goryli i lwów. Po naszpikowaniu ich ołowiem zbiegnij na dół nowo otwartym wyjściem. W pewnym momencie korytarz rozwidla się. Zauważ, że po lewej stronie, w sąsiednim pomieszczeniu stoi klatka z kluczem na wierzchołku. Nie doskoczysz tak wysoko, musisz dotrzeć do niego w inny sposób. |