14. Wielka Piramida (1) | Zaginione Miasto w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
14. Wielka Piramida
Podąż korytarzem w dół piramidy. Za załomem w lewo podnieś leżącą amunicję do pistoletów maszynowych. Po minięciu kolejnych zakrętów dotrzesz do dużej, rozświetlonej blaskiem lawy sali z tajemniczymi napisami na ścianach i wielkimi kokonami. Zaraz początku komnaty, w lewej ścianie znajdują się wrota, teraz jednak zamknięte. Udaj się więc na drugi koniec sali. Po prawej stronie, pod ścianą znajdziesz amunicję do pistoletów maszynowych. | |
Wejdź do drugiej, wypełnionej lawą sali. Wysoko w górze zauważysz Natlę, jak bawi się twoimi artefaktami. Po połączeniu trzech części Dziecięcia w jedną całość wierzchołek wzgórza, górującego nad wyspą eksploduje. W jego miejsce wypiętrzyła się wielka, starożytna piramida. | |
Wróć do poprzedniej komnaty. Zaatakują cię dwa koty-mumie i gargulec. Po ich eksterminacji przejdź na początek sali, tam, gdzie wcześniej znajdowały się zamknięte wrota. Teraz są otwarte - wejdź w nie. Wdrap się po drabinie do góry i wyjdź na wyższy poziom. | |
Będąc na piętrze zawróć w stronę dużej sali z tajemniczymi napisami i kokonami. Znajdziesz się na jej wyższym poziomie. Zabij atakujące cię gargulce i przeszukaj okolicę - powinnaś znaleźć dwie duże apteczki i amunicję do pistoletów maszynowych. Opuść następnie salę wyjściem po jej drugiej stronie. | |
Długi korytarz zawiedzie cię do kolejnej komnaty. Stojąc na tarasie podnieś naboje do strzelby, amunicję do pistoletów maszynowych oraz dużą apteczkę. | |
Zlokalizuj i strzel kilkakrotnie w duży przycisk w ścianie po prawej. Każdym strzałem zapalasz jeden znaczek wokół niego, a żeby go aktywować, musisz zapalić wszystkie. Gdy uda ci się go w końcu włączyć, spowoduje wysunięcie się z muru tuż nad nim obręczy. Uważaj - nie masz wiele czasu, bo za kilkanaście sekund obręcz znowu się schowa w ścianie. | |
Zaatakuje cię latający gargulec. Po zabiciu go aktywuj ponownie przycisk (obręcz podczas walki zdążyła się już pewnie schować) i gdy obręcz wysunie się ponownie ze ściany, daj susa z prawego naroża tarasu na szczelinę w kolumnie w rogu sali. Wisząc na kolumnie zwróć się w lewo, po czym wybij w stronę obręczy zaczepiając o nią linką. Po przebiegnięciu po murze na przeciwległą część komnaty przeskocz na występ w kolumnie w rogu sali. Z dolnego występu wybij się na górny, przejdź nim w lewo i daj susa na platformę za tobą. | |
Wdrap się na platformę. Odnajdź wzrokiem następny przycisk i aktywuj go strzałami. Zabij atakującego gargulca, po czym ponownie włącz przycisk - tuż nad nim, ze ściany wysunie obręcz. Przeskocz błyskawicznie na kolumnę w rogu, po czym z wyższego w niej występu daj susa na obręcz rzucając w nią linką. Przebiegnij po ścianie i osiągnij kolumnę w drugim końcu komnaty. Z dolnej szczeliny wybij się na wyższą, a po przejściu na lewo za załom wyskocz na najwyższą. Teraz tylko skok do tyłu i już stoisz na kolejnej platformie. | |
Teraz będzie bardzo trudny odcinek do przebycia. Na początku standardowo: ostrzelaj przycisk, zabij gargulce i ponownie aktywuj guzik. Tym razem wysuwają się czasowo ze ściany nie jedna, a dwie obręcze i na dodatek jeszcze komplet drążków. Skocz szybko w stronę kolumny w rogu. Wpadniesz w wyrwę z pochyłym zjazdem, od razu więc odbij się z niej do tyłu na drążek. Z drążka przeskocz na prawo na drugi - wyższy, obróć się w przeciwną stronę i daj susa na krawędź w narożnej kolumnie. | |
To dopiero 1/3 drogi, a czasu mało. Przesuń się na lewo kolumny, wybij na tkwiący obok drążek oraz dalej przed siebie, na obręcz w ścianie. Zaczep o nią linką, przeleć na drugą stronę sali i wybij się od razu na lewo na obręcz w kolejnej, prostopadłej ścianie. Złap linką drugą z obręczy i po przebiegnięciu na przeciwległy koniec komnaty osiągnij kolumnę w rogu. Uff, udało się! Teraz już na spokojnie podskocz do góry łapiąc się szczeliny powyżej, przesuń po niej na lewo i daj susa do tyłu na platformę. | |
Przed tobą kolejna ściana do zaliczenia. Ostrzelaj przycisk, zabij dwa gargulce i ponownie go aktywuj. Wysunie się kilka drążków ze ściany. Skocz migiem w róg sali na pochylnię, wybij się z niej na lewo na drążek, a z niego na wprost na drugą pochylnię. Nie czekając, aż zjedziesz w przepaść, oddaj skok na drążek po lewej i z niego na kolumnę w rogu, łapiąc się krawędzi szczeliny. Podskocz do góry na sąsiednią krawędź, obejdź kolumnę na lewo i wybij się do tyłu na platformę, wejdź na nią. | |
Jesteś zmęczona? Spokojnie, jeszcze tylko jeden wysiłek i ta przeklęta sala zostanie za tobą. Puść seryjkę w przycisk w murze, zabij dwa gargulce i ponownie go aktywuj. Wybij się teraz szybko w narożnik sali na pochylnię, a z niej wzdłuż ściany na obręcz. Zaczep o nią linką, przeholuj się na drugi koniec komnaty i daj susa na drugą pochylnię. Oddaj skok na lewo w stronę następnej obręczy, rzuć w nią linką i osiągnij kolejny róg sali ze zbawczą kolumną.. | |
Trzymając się krawędzi szczeliny w kolumnie podskocz, złap się wyżej położonej krawędzi. Przejdź nią w lewo, po czym wybij się do tyłu na taras. Zabierz z tarasu małą apteczkę i naboje do pistoletów maszynowych, po czym opuść salę wyjściem obok | |
Udaj się w głąb korytarza. Po pewnym czasie natkniesz się na trzy pary miażdżących wrót. Otwierają i zamykają się regularnie, jedna po drugiej, więc łatwo je przejdziesz. Drugą napotkaną pułapką jest rząd strzelających ognistymi kulkami działek w ścianach oraz potrójne, miażdżące drzwi za nimi. Oberwanie kulką zabiera niewiele energii, poza tym działka nie strzelają ciągłymi seriami, więc martw się przede wszystkim miażdżącymi drzwiami. |