11. Obelisk Khamoon (3) | Egipt w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Po minięciu zabójczych tarcz dobiegnij do kolejnej przepaści. Przed tobą samotny stojący słup i miażdżące wrota, umieszczone na wysokości owego słupa. W momencie, gdy wrota z pozycji zamkniętej zaczynają się otwierać, przeskocz na wierzchołek słupa i od razu wybij się z niego wprzód na podłogę. Skręć korytarzem na lewo. | |
Następnym przystankiem jest wielka, szeroka i głęboka komnata. Od wejścia skieruj się na lewo, stąpając po blokach tworzących schody dojdź pod ścianę. Złap się występu z lewej, wskocz na jego sąsiada powyżej i wybij się do tyłu na mechanizm ze złotym uchem. Gdy uruchomisz mechanizm, spowodujesz z jednej strony wysunięcie się paru przydatnych platform z muru, ale z drugiej - włączenie zabójczych tarcz w ścianach. | |
Puść złote ucho mechanizmu i opadnij na kamienny blok pod spodem. Zlokalizuj platformę poniżej, znajdującą się pod sąsiednim schodkiem, a następnie opuść się na nią. Schodź coraz niżej, niekiedy zjeżdżając na butach po pochyłościach, aż dotrzesz na dno lokacji. Zabij trzy koty-mumie, po czym, pnąc się po występach, osiągnij niewysoko położone wyjście z sali. Znajduje się tuż pod tym wejściem, którym tu dotarłaś. Wyjdź przez nie i udaj się przed siebie korytarzem. | |
Za załomem w prawo trafisz na odcinek korytarza z czterema ruchomymi, poziomo tnącymi tarczami, ułożonymi w dwóch rzędach. Trudno je przebyć bez uszczerbku na zdrowiu. Dobrym sposobem jest przebiegnięcie środkiem tak, by w odpowiednim momencie przetoczyć się pod górnymi tarczami i od razu wybić w górę przeskakując nad dolnymi. Trudna to sztuka, pewnie któreś z ostrzy i tak cię zahaczy, ale rany nie powinny być duże. | |
W dalszej części korytarza czeka na ciebie kolejna, o wiele trudniejsza pułapka. Przed tobą rozpadlina z trzema słupami i trzema miażdżącymi wrotami, na dodatek wszystko to okraszone jest obracającymi się tarczami w krawędziach przepaści. Całość wygląda makabrycznie, ale nie jest tak źle. Trzeba tylko wybić się na pierwszy słup w dobrym momencie (gdy najbliższe, miażdżące drzwi zaczynają się rozsuwać) i nie zatrzymywać się aż do osiągnięcia przeciwległej krawędzi rozpadliny. Ruchy wszystkich wrót są tak zsynchronizowane, że powinnaś przejść płynnie przez całą salę. | |
Pamiętaj: zatrzymanie się choćby na chwilę na którymś ze słupów oznacza śmierć. Gdy dotrzesz do drugiej strony przepaści i osiągniesz występ poniżej poziomu podłogi, przesuń się na jego lewy lub prawy koniec. Nad tobą wędruje obrotowe ostrze, wyczekaj, aż się oddali w bok i szybkim podskokiem dosięgnij posadzki. Wdrap się na nią. Udaj się w dalszą drogę. Korytarz zresztą zaraz się kończy. | |
Dotarłaś do dziedzińca z obeliskiem. Niestety, możesz się tylko na niego popatrzeć, bowiem oddziela cię od dziedzińca ogromna krata. Nie krata jest jednak najważniejsza, a mechanizm z dźwignią w ścianie. Przełącz dźwignię - opuści się trzeci z kamiennych mostów prowadzących do obelisku. Wracaj teraz do dużej sali, w której stoczyłaś walkę z trzema kotami-mumiami. | |
Po dotarciu do sali opuść się na sam dół i skieruj na ukos w lewo do kamiennej półki w rogu komnaty. Wskocz po dwóch występach na nią i zwróć się twarzą w stronę ściany z otworem wejściowym do sali. Zlokalizuj obręcz, znajdującą się gdzieś nad twoją głową. Daj susa wzdłuż ściany rzucając linką w obręcz i dosięgnij półkę po przeciwnej stronie komnaty. Wyjdź po występach na górę, aż staniesz u progu wejścia na salę. | |
Przejdź ponownie do mechanizmu ze złotym uchem. Opuść się z ucha na występ pod nim, po czym przeskocz na jego sąsiada po prawej, uważając na obracające się ostrza w ścianach. Poczekaj, aż wirująca tarcza odsunie się na lewo i błyskawicznie wskocz na występ nad tobą. Teraz jak najszybciej przejdź na rękach na prawo i za załomem opuść się na podłogę. | |
Kiedy ścigające cię ostrze ponownie oddali się na bezpieczną odległość, skocz z powrotem na występ, potem na jego sąsiada powyżej, a następnie odbij do tyłu na kamienną platformę. Stań na niej, obróć się w prawo i zlokalizuj wysoko nad głową obręcz. Wybij się w stronę obręczy zaczepiając o nią linką. Przebiegnij na drugą stronę sali i wyląduj na półce w kącie komnaty. Zabierz dużą apteczkę i naboje do strzelby. | |
Opuść się z półki na niższy poziom. Uważaj: obok, w niewielkim korytarzu czai się kot-mumia. Twoja trasa nie wiedzie jednak przez ten korytarz, a w dół, na kolejną półkę pod spodem. Zwieś się teraz z jej krawędzi i przejdź na prawo. | |
Obserwuj śmigające obok ostrza. Gdy odsuną się na bezpieczną odległość, przeskocz na prawo na występ. Przejdź na rękach kawałek ponownie w prawo, opuść się na półkę poniżej, a z niej już opadnij bezpośrednio na dno komnaty. Znanym ci sposobem wydostań się na górę do otworu wejściowego do sali i wróć korytarzem do dziedzińca z obeliskiem. | |
Zwróć się na lewo od wyjścia na dziedziniec. Przeskocz poprzez jeden, a następnie kolejny drążek na podłogę po lewej stronie placu. Wejdź na opuszczony niedawno dźwignią mostek. Podejdź do obelisku i zabierz Skarabeusza Ozyrysa. | |
Wejdź w korytarz za tobą i udaj się do znanej ci już wielkiej sali, w której wcześniej już byłaś. Zsuwałaś się wtedy na butach po pochylniach, przełączałaś na dole komnaty mechanizm i wyciągałaś kamienny, rzeźbiony blok z niszy. I właśnie obok bloku stoisz. Podsuń go pod wylot owej wnęki, w której kiedyś tkwił, a następnie wskocz na niego. |