09. Grobowiec Tihocana (2) | Grecja w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Musisz wrócić teraz na samą górę komnaty. Zlokalizuj po tej samej, co mechanizm obrotowy stronie sali wąski kawałek mostka, biegnący pochyło w górę. Wejdź na niego i zauważ, że kończy się przy kolumnie z występami. Wybij się i złap występów, po czym pnij się po nich do góry. Drugim przejdź na lewo za załom, a następnie przeskocz na poprzeczkę rozwieszoną pomiędzy kolumną a murem komnaty. Z poprzeczki daj susa na kamienną półkę w ścianie. | |
Stojąc na półce zwróć się na prawo, w stronę muru i wskocz na występy. Pnij się po nich do góry, a gdy już wyżej nie dasz rady wyjść, obróć się twarzą w stronę kolumny, na której wisi poprzeczka. Wybij się mocno w jej stronę i złap tkwiącego w niej występu. Jeszcze dwukrotnie daj susa do góry na kolejne krawędzie, a staniesz w końcu na murowanym mostku na najwyższym poziomie sali. | |
Przejdź do wnęki w ścianie z mechanizmem obrotowym. Złap drążek i obróć mechanizm - sprawisz, że komnata napełni się wodą. Wskocz do wody i popłyń w stronę platformy w głębi sali. Znajdziesz na niej amunicję do pistoletów maszynowych. Zanurkuj i z wnęki w murze po prawej zabierz magazynek do pistoletów kal. 50. Kawałek dalej, pod lustrem wody, tuż przy prostopadłej ścianie znajdziesz również naboje do strzelby. | |
Dość tego zbierania, podpłyń do tratwy i wdrap się na nią. Przeskocz na mostek pod ścianą, gdzie znajduje się nisza z rzeźbionymi głowami, plującymi wodą. Rzuć i zaczep linkę o obręcz w tratwie, a następnie przeciągnij ją w miejsce, z którego będziesz mogła przeskoczyć w ową niszę z głowami. | |
Gdy ustawisz tratwę, daj susa na nią i dalej na niszę z rzeźbionymi głowami. Wskocz do oczka pod rzeźbami i zanurkuj. Po chwili bardzo szybki nurt zaniesie cię do podziemnej komnaty. | |
Wyjdź na brzeg i zabierz naboje do strzelby, po czym wracaj do wody. Odnajdź podwodny tunel, zanurkuj i popłyń nim. Dotrzesz do wielkiej podziemnej sali z grobowcem Tihocana w głębi. Zanim się jednak do niego udasz, zanurkuj dokładnie naprzeciw wrót wejściowych do budynku. Pod wodą odkryjesz korytarz, popłyń nim. Droga biegnie najpierw poziomo, a potem w górę. Dopłyniesz do podziemnej pieczary z mechanizmem z dźwignią. Przełącz dźwignię, a otworzysz wrota wejściowe do grobowca. | |
Wracaj teraz na powierzchnię. Wyjdź na brzeg i wejdź przez otwarte wrota do grobowca. Zbliż się do Dziecięcia Tihocana i zabierz je. Niestety, krótko się nim nacieszysz. Pojawia się Dupont i trzymając cię na muszce, zabiera ci artefakt. | |
Postanawiasz nie oddać zdobyczy bez walki. Zaczyna się potyczka z Pierzem, w trakcie której musisz w odpowiednim momencie (kiedy na ekranie pojawi się strzałka) wciskać klawisze kierunkowe. Jeśli nie pomylisz się, strzały Duponta będą chybiać. W końcu łysy zrezygnuje z walki i ucieknie z grobowca. Daleko jednak nie zajdzie. | |
Na zewnątrz budowli dwie rzeźby Centaurów , tkwiące dotychczas nieruchomo przy wejściu, ożyją. Zabiją Duponta w mgnieniu oka, po czym skierują się w twoją stronę. Unikaj ich kopyt oraz ognistych i zielonych, zamieniających w kamień kul. Musisz je pokonać pojedynczo - z jednym w danym momencie walcz, unikając jednocześnie ataków drugiego. Przy pomocy kul doprowadź Centaura do szału, a kiedy zaatakuje cię w amoku, uskocz klawiszem uniku i sprzedaj mu kulkę. Gdy stanie na chwilę oszołomiony, rzuć linką w chroniącą go tarczę i wyrwij mu ją z łap. To samo zrób z jego kompanem. | |
Ponownie doprowadź Centaura do szału - tym razem będzie chciał zamienić cię w kamień. Podnieś szybko leżącą na ziemi tarczę i zasłoń się ją. Promień odbije się od metalu i porazi adwersarza. W tym momencie jest podatny na rany - wal do niego ze wszystkiego najmocniejszego, co masz tylko w arsenale. Tym sposobem pokonasz oba Centaury . Więcej szczegółów na temat walki zawarte jest w rozdziale Bossowie . |
Outro
Po walce podnosisz leżące Dziecię Tihocana. Po połączeniu go z Dziecięciem Qualopeca doznajesz dziwnych halucynacji. Wydaje ci się, że lecisz gdzieś w przestrzeni. Pojawiają się obrazy: widzisz dwóch bogów Atlantydy, oskarżających trzeciego o zdradę. Po chwili majaki znikają, a ty budzisz się obok ciał Duponta i Centaurów. Chowasz artefakty do plecaka. Brakuje jeszcze jednego... |