10. Świątynia Khamoon (2) | Egipt w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Wróć na początek komnaty. Uważaj, z otwartych przez ciebie komórek wyskoczą lwy. Zastrzel zwierzaki i zaglądnij do nisz. W jednej z nich znajdziesz małą apteczkę. Idź teraz z powrotem do mechanizmu z dźwignią - zauważ, że dźwignia wróciła na swoje miejsce. | |
Wróć teraz do dźwigni i zauważ, że powróciła w pierwotne położenie. Opuść ją jeszcze raz i błyskawicznie pobiegnij na początek sali. Po lewej stronie, przy pierwszym z brzegu posągu znajduje się niewielki kamienny blok. Wskocz na niego i od razu wybij się na rzeźbę obok. Przeskocz z niej teraz na środkowy posąg, potem na środkowy po przeciwnej stronie sali i dalej na ostatni, po tej samej stronie. Całą akcję musisz wykonać błyskawicznie, zanim posągi zdążą wrócić na swoje miejsca. | |
Zlokalizuj teraz obręcz w ścianie nad twoją głową, wybij się w jej stronę i zaczep o nią linkę. Przebiegnij po murze na występ w ścianie naprzeciwko. Opuść się na krawędź poniżej, przejdź nią maksymalnie w prawo i wybij się w stronę otwartych wrót. Powinnaś dosięgnąć kraty z wyrzeźbionym skarabeuszem. Nie czekaj, aż krata opadnie na dół, tylko od razu wybij się od góry, łapiąc występu nad wejściem. | |
Przesuń się w prawo i przeskocz na następny występ, omijając ubytek w krawędzi. Przejdź na rękach za załom, a następnie zatrzymaj się na wysokości otworu korytarza nad tobą. Wdrap się na poziom podłogi, po czym udaj się w głąb korytarza. | |
Za załomem na lewo trafisz na obniżenie poziomu podłogi. Zjedź na butach po pochylni na dół zapadliska. Zabij kilka kręcących pod nogami szczurów i przeszukaj najbliższe otoczenie - znajdziesz małą apteczkę. Na dole odszukaj kamienny, rzeźbiony blok, stoi tuż obok pochylni. Wysuń blok ze ściany i przepchaj go pod gruzowisko pod drugiej stronie zapadliska. Wyskocz na blok, a z niego na kamienną posadzkę nad tobą. Wyjdź na nią i pobiegnij korytarzem w prawo. | |
Dojdź do kolejnego zapadliska. Zjedź na butach na dno rozpadliny i zabierz naboje do strzelby. Wróć do miejsca, w którym zsunęłaś się na dół. Wskocz na występ w ścianie po prawej i na jeszcze jeden, zlokalizowany wyżej. Ustaw się pod drążkiem, co rusz to wysuwającym, to chowającym się w ścianę. Wybij się i złap go w chwili, gdy się akurat wysunie. Obróć się w stronę znajdującej się nieco w głębi poprzeczki szybciutko na nią przeskocz. | |
Ustaw się na jej środku, rozbujaj, a następnie daj susa na wprost na mechanizm ze skarabeuszem. Nie czekaj, aż opadnie w dół, tylko wybij się szybko do góry łapiąc krawędzi posadzki. Wyjdź na poziom podłogi i udaj się w dalszą drogę korytarzem. | |
Za zakrętem w lewo dojdziesz do obszernego dziedzińca z posągiem zielonego bożka. Zanim zsuniesz się na dół na płyty dziedzińca, rozglądnij się uważnie. Powinnaś zauważyć wielkiego krokodyla, czającego się w niszy tuż pod tobą. Lepiej nie ryzykuj konfrontacji z nim "twarzą w twarz", lecz zastosuj fortel. Zwieś się z krawędzi wylotu korytarza i przespaceruj na rękach wzdłuż ściany, a wywabisz gada na wolne pole. Wdrap się teraz z powrotem na poziom korytarza, wyceluj w krokodyla z giwery i spokojnie go rozwal. | |
Po walce opuść się śmiało na dziedziniec, a następnie wejdź w niszę, z której wypełzł krokodyl. Znajdziesz w niej małą apteczkę. Wróć na plac i bądź czujna, bowiem gdzieś w pobliżu czai się jeszcze jeden gad. Gdy wypełznie, zabij go i udaj się w głąb dziedzińca. Na jego samym końcu, na lewo od basenu, pod filarkami znajduje się w ścianie niewielka komora. Wskocz do niej i zabierz małą apteczkę oraz naboje do strzelby. | |
Skieruj teraz kroki w stronę basenu. Wejdź do wody i zanurkuj. Zlokalizuj w dnie otwór, a następnie wpłyń do niego. Zauważysz na dole mechanizm z dźwignią - przełącz ją, a otworzysz kratę w podwodnym tunelu. Popłyń tam natychmiast, bo krata się po pewnym czasie samoczynnie zamyka. Po minięciu przeszkody wypłyń na powierzchnię. | |
Znajdujesz się w dużej komnacie. Trochę tu zabawisz, ale zanim rozpoczniesz eksplorację, zanurkuj ponownie w wodzie. Pomyszkuj po dnie, w jednym z narożników sali znajdziesz dużą apteczkę. Wypłyń teraz na górę i wydostań się z wody na długi pomost, unoszący się na jej powierzchni. Stań twarzą do mechanizmu ze skarabeuszem w pobliskiej ścianie, po czym wybij się na niego. Natychmiast, zanim skarabeusz opadnie w dół, podskocz łapiąc się występu w murze nad tobą. | |
Z występu przeskocz na pomost po prawej i błyskawicznie się niego wdrap. Pośpiech jest wskazany, bowiem platformy, po których się poruszasz są ruchome i po nastąpieniu chowają się w ścianie. Pobiegnij szybko na drugą stronę komnaty, przesadzając po drodze przepaść między platformami. Zlokalizuj występ w murze i złap się go. | |
Przeskocz z występu na sąsiada po lewej, przesuń się na jego koniec i wybij do tyłu na ruchomą platformę. Puść się biegiem w stronę mechanizmu ze skarabeuszem, podbiegnij i wskocz na niego. Odbij od razu do góry na występ nad twoją głową, a następnie w prawo na krawędź podłogi galerii, prowadzącej do innego pomieszczenia. Wdrap się na poziom podłogi i wyjdź z komnaty. |