12. Sanktuarium Dziecięcia (3) | Egipt w Tomb Raider Anniversary poradnik Tomb Raider: Anniversary
Ostatnia aktualizacja: 5 sierpnia 2019
Wyjdź z komnaty, zeskocz z platformy do wody, po czym podpłyń pod otwarte przed chwilą przejście. Wyjdź na brzeg, przejdź pod kratą i zagłęb się w korytarz. Po kilku zakrętach dojdziesz do wielkiej sali ze Sfinksem. Pojawi się centaur - na jego świetliste kule i wierzganie kopytami odpowiedz ogniem. Po potyczce udaj się przed oblicze Sfinksa. | |
Skieruj się ponownie do ściany z drabiną, naprzeciw schodów. Wdrap się po drabinie do góry i tym razem zamiast w prawo, przeskocz na występ w lewo. Przejdź po nim na rękach do końca, po czym wybij się ponownie w lewo. Opadniesz na resztkę schodów. Przeskocz stąd na większy kawałek schodów po lewej. Wbiegnij po nich na górę i daj susa na kamienne bloki przed tobą. Z najwyższego zjedź na butach po pochyłej ścianie i przed końcem pochyłości wybij się w przód na krawędź posadzki. Wdrap się na nią i udaj się drogą na ukos, pod górę. | |
Droga nagle urywa się i nie możesz dalej iść. Obróć się w lewo, w stronę najbliższej ci kolumny. Zlokalizuj pęknięcia w niej, po czym skocz w jej stronę łapiąc się krawędzi jednej ze szczelin. Teraz dwukrotnie wybij się w górę na wyżej położone występy i obejdź kolumnę tak, by móc przeskoczyć na jej sąsiadkę. Uczyń to. | |
Przebywając na środkowej kolumnie rób dokładnie to, co na poprzedniej: pnij się po występach w górę i okrążaj ją. Po ustawieniu się na wprost ostatniej w rzędzie kolumny przeskocz na nią. Ponownie dąż w górę. Po dotarciu do najwyżej położonego występu przejdź nim do miejsca, z którego będziesz mogła oddać skok na występ w skalnej ścianie obok. Gdy go osiągniesz, teraz jeszcze trzy susy do góry i już stoisz na posadzce, nad kolumnami. | |
Zabij atakujące cię gargulce, po czym pobiegnij na drugi koniec podłogi i daj susa na drążek. Przeskocz z niego na sąsiada i dalej na występ w ścianie. Przesuń się na lewo za kolejne dwa załomy, a następnie wybij na podłogę za tobą. Przejdź na jej koniec i opuść się na dół, na poziom z mechanizmem z dźwignią. Przełącz dźwignię - tuż obok podniesie się kawał podłogi, umożliwiając ci szybkie dotarcie do Sfinksa. Ale ty masz inne plany. | |
Wejdź w bramę za plecami. Idź korytarzem aż za skrętem w lewo dojdziesz do dwóch miażdżących bloków, przedzielonych rozpadliną. Musisz wyczuć moment, kiedy zaczynają się rozsuwać i przebiec między nimi, przeskakując przez dziurę. To jest jeszcze w miarę łatwa pułapka. | |
Kawałek dalej jest już o wiele, wiele trudniej. Przed tobą trzy miażdżące bloki i trzy przedzielające je dziury. Tutaj naprawdę przekonasz się, ile wart jest twój refleks. Musisz wręcz idealnie "wstrzelić się" w moment rozsuwania się pierwszego bloku, by nie zostać zmiażdżonym przez ostatni. W czasie przechodzenia pułapki nie zatrzymuj się nawet na moment, a dziury przeskakuj krótkimi susami. Po szczęśliwym przebyciu bloków udaj się w dalszą drogę. | |
Dotrzesz w końcu do dużej sali, zalanej w dolnej części wodą. Zauważ, że wygląda ona niemal identycznie, jak komnata, w której wysuwałaś kolumny z wody i rozszczepiałaś światło. Co więcej, tutaj musisz zrobić dokładnie to samo. Po wejściu do pomieszczenia zwróć się w lewo, po czym przeskocz najpierw na jeden z występów, potem drugi, a na końcu na drabinę. Opuść się teraz po niej i po kolejnych drabinach (są w sumie cztery) na dół, a następnie wskocz do wody i zanurkuj - z dna zabierz małą apteczkę. | |
Wyjdź na brzeg w pobliżu drabin. Stań na ciemnym odłamku bloku i wybij się na rzeźbioną płytę tuż obok. Gdy zaczniesz z nią opadać, podskakuj łapiąc się kolejnych krawędzi płyty i ulokuj się w maksymalnie górnej części płyty. Następnie pozwól mechanizmowi opaść z tobą w dół - spowodujesz wysunięcie się z wody pierwszej z czterech zatopionych kolumn. Jednocześnie ze ściany nad kratą wysunie się platforma. | |
Wskocz na występ w świeżo wysuniętej z wody kolumnie. Wybijaj się teraz po występach do góry, aż złapiesz się krawędzi wierzchołka kolumny. Przeskocz z niej na ścianę z opuszczoną przed chwilą płytą i osiągnij niewielką platformę, tuż nad mechanizmem. Z platformy daj susa na występ po lewej oraz dalej na drabinę. | |
Wykonaj teraz szybką akcję przebycia czterech kolejnych drążków po lewej. Dlaczego szybką? Ano dlatego, że drążki po dotknięciu opadają natychmiast w dół uniemożliwiając oddanie precyzyjnego skoku. Musisz je więc pokonać szybko, płynnie, bez zatrzymań. Z ostatniego drążka wybij się na wprost na występ w ścianie. | |
Będąc po drugiej stronie sali opuść się na występ poniżej i przeskocz na lewo na rzeźbioną, ciemną płytę. Gdy zaczniesz opadać, podskakuj do góry łapiąc się kolejnych jej krawędzi i tym sposobem wywinduj się jak najwyżej. Po całkowitym opadnięciu w dół płyty zostanie uruchomiony mechanizm, który wysunie z wody drugą z czterech zatopionych w sali kolumn. Jednocześnie ze ściany nad kratą wysunie się kolejny odcinek platformy. | |
Wskocz do wody, dopłyń do platformy z ciemnym odłamkiem bloku, wyjdź na brzeg. Wskocz na występ w wysuniętej z wody kolumnie. Wybijaj się teraz po występach do góry, aż złapiesz się krawędzi wierzchołka kolumny. Przeskocz z niej na ścianę z opuszczoną płytą i osiągnij niewielką platformę, tuż nad mechanizmem. Z platformy daj susa na występ po prawej. | |
Przeskocz teraz na prawo na rzeźbioną, ciemną płytę. Gdy zaczniesz z nią opadać, ulokuj się w maksymalnie górnej części mechanizmu i poczekaj. Po całkowitym opadnięciu płyty w dół nastąpi wysunięcie się z wody trzeciej zatopionej kolumny. Jednocześnie platforma nad kratą wydłuży się o kolejny kawałek. |