[Misja 12 Strata Furnance] Przesyłka | The Thing poradnik The Thing
Ostatnia aktualizacja: 8 października 2019
1. Uciekaj.
Jesteś w windzie wraz z inżynierem. Dla jego dobra nie bierz go na razie ze sobą. Wyjdź do pomieszczenia i od razu staw czoła Walkerowi biegającemu z lewej. Zmiękcz go karabinem i dokończ dzieło miotaczem ognia. Wtedy podejdź do zepsutej puszki zasilającej [#114] , którą znajdziesz na wprost i z prawej patrząc od windy.
Korzystając z przełącznika otwórz wielkie wrota i przejdź do rozległej, wyłożonej skrzyniami sali. Zauważysz krążące w dole oddziały - skorzystaj ze schodów [#115] na wprost wrót i rozpraw się z wrogimi siłami. Gdy okolica będzie czysta, zajrzyj do niewielkiej klitki ukrytej na prawo od schodów. Znajdziesz tam miotacz ognia oraz kilka apteczek.
Wróć następnie na górę i po inżyniera. Zaprowadź go do dużej sali, ale nie schodź w dół po schodach tylko skręć w lewo na kładkę okalającą salę. Tam nakaż mu naprawić kolejną puszkę zasilającą. [#116] Gdy to wykona, skorzystaj z przełącznika by otworzyć wejście do pokoiku z wielkim stołem pośrodku.
W środku znajdziesz rannego medyka - pomóż mu podając apteczkę oraz jakąś broń. Zabierz ze skrzyni karabin snajperski i naboje do niego z pudełka leżącego na szafie. W komputerze stojącym na stole nie znajdziesz nic wartego zainteresowania, ale za to urządzenie sterujące [#117] działkiem wydaje się bardzo przydatne. Po prostu rozejrzyj się po sali, a gdy zza skrzyń zaczną wychodzić żołnierze, rozwalaj ich po kolei.
Każ medykowi iść za Wami i z całą ekipą ruszaj po schodach w dół. Przejdź do części z wielkim piecem. Gdy będziesz chciał otworzyć wrota przy pomocy ponumerowanych przełączników [#118] , zza pieca wyskoczy kilka kreatur - zajmij się nimi. Otwórz wrota w opisanej na nich kolejności i szybko zdejmij wojaków, którzy pojawią się w korytarzu.
Drzwi z prawej zaprowadzą Cię do sporych rozmiarów szybu wentylacyjnego [#119] . Uważaj na tunele - z jednego wyskoczy wroga kreatura. Na samym dole czeka Cię niespodzianka w postaci miny - strzel w nią z daleka, by zdetonować ładunek. Za drzwiami znajduje się ogromny i ciemny tunel. Gdy do niego wjedziesz, od razu udaj się na prawo!
Z lewej czeka na Ciebie spora grupa wrogich żołnierzy. Znajdziesz się w uliczce bez wyjścia - strzel w wybuchowe beczki umieszczone dookoła przyczepy [#120] , by zabić wszystkie wrogie kreatury znajdujące się w okolicy. Na lewej ścianie znajdziesz puszkę zasilającą - napraw ją by przywrócić zasilanie i tym samym oświetlić tunel.
W okolicy aż roi się od wrogich wojaków. Pozbieraj z pudełek leżących dookoła granaty (szczególnie te biało-czerwone) i każ pozostać towarzyszom na miejscu, sam zaś udaj się w stronę widzianych przed sekundą przeciwników. Chowając się za skrzyniami [#121] , rzuć kilka granatów w ich stronę.
Uważaj na chowającego się po lewej Walkera. Gdy pierwsza linia obrony będzie już czysta, wejdź do niewielkiej wnęki z maszyną [#122] sterującą działkiem, umieszczoną z prawej strony. Zapamiętaj to miejsce, trzeba będzie do niego wrócić! Przełączywszy się na działko, przyjrzyj się dobrze okolicznym skrzyniom - zza jednej będzie wystawać część ciała wrogiego żołnierza.
Strzel w nią, by wykurzyć drugą linię obrony. Część załatw działkiem, resztę z bliska. Zaopatrz się, korzystając ze skrzynek z nabojami [#123] umieszczonych w okolicy zakrętu, po czym wróć po swoich towarzyszy. Każ inżynierowi naprawić puszkę zasilającą, umieszczoną przy wielkich wrotach. Skorzystaj z dźwigni, by je otworzyć.
Zaraz zaatakuje Cię kilka nieprzyjaźnie nastawionych stworzeń. Warto zająć się osobiście wielkimi skrzyniami [#124] , gdyż chowające się w nich Walkery wyskoczą i zajmą się Twoimi pomocnikami prędzej czy później. Zdejmij także człowieka stojącego na kładce - okaże się być potworem. Gdy sala będzie bezpieczna, wyjdź po schodach na górę.
W pomieszczeniu sterującym [#125] znajdziesz [Punkt zapisu gry] , naboje do karabinu snajperskiego oraz uszkodzoną puszkę zasilającą. Napraw ją, by otworzyć jedno z wrót w głównej sali. Zejdź na dół i przejdź przez owe wrota - zobaczysz drugiego bossa. Niestety, pomocnicy nie pomogą Ci w tej walce, a do łatwych ona z pewnością nie należy.
Najlepszym sposobem na pokonanie kreatury jest zarzucenie jej granatami. Dobrze wycelowane (najlepiej wersje "High-Explosive") zranią bestię aż do czerwonego stanu. Miotać zaś najlepiej jest z miejsca przy wrotach [#126] , skąd, przełączając się w tryb pierwszej osoby, przerzucisz nad nisko umieszczoną skrzynią ładunek aż pod samego potwora.
Gdy zauważysz, iż jego stan jest krytyczny (czerwony kolor celownika) napraw puszkę zasilającą (na prawo od miejsca, skąd rzucasz). Musisz przebiec obok potwora, do umieszczonego po drugiej stronie sali przełącznika. Użycie go porazi potwora prądem [#127] , co Ty wykorzystaj na serie z miotacza ognia. I tak dopóty aż nie padnie.
Wtedy będziesz mógł podejść do dźwigni umieszczonej za martwym już bossem i otworzyć drugie wrota w głównej sali. Wróć do niej i przejdź do nowo otwartego pomieszczenia. Zaopatrz się w naboje leżące na szafie po lewej, po czym skorzystaj z dźwigni [#128] umieszczonej centralnie na ścianie z prawej od wejścia.
Okaże się, że w dużej skrzyni znajduje się bomba, która zaraz wybuchnie. Biegnij szybko do głównej sali, z niej przez wielkie wrota do tunelu i tam skręć w lewo do wnęki z maszyną kontrolującą działko. Wejdź do windy [#129] , którą przed chwilą otworzyłeś, by zakończyć misję i samotnie uciec przed wybuchem.