Inicjacja | Rozdział 1 | The Technomancer poradnik The Technomancer
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
Grę rozpoczynasz od stworzenia swojej postaci - nie nadajesz jej imienia, wygląd modyfikujesz jedynie z wybranej palety. Później przychodzi pora na wybranie talentów i atrybutów. Warto z tego względu już od początku myśleć, w jakim kierunku chcesz szkolić twoją postać, choć przez dość długi początek gry nie ma to aż takiego znaczenia - klasy wyznaczają style walki, a pomiędzy tymi możesz swobodnie się przełączać w trakcie gry, o czym przekonasz się podejmując się treningu walki, do którego możesz przystąpić opcjonalnie. Szczegóły co do wyboru dostępnych punktów kreujących twoją postać, znajdziesz w rozdziale Talenty i atrybuty. Po zakończeniu samouczka powinieneś zdobyć 4-5 poziom, dzięki którym będziesz mógł przydzielić po jednym punkcie do obu drzewek.
Zaraz po rozpoczęciu gry ujrzysz Warsztat. Służy on do ulepszania twoich broni i pancerza. Do ulepszeń wymagane są materiały, jak skóra czy metal, które odnajdziesz w świecie gry, będziesz mógł później zakupić lub możesz rozebrać znalezione, a nieprzydatne ci przedmioty na części. Kwestia ulepszeń ponownie nieco porusza temat wyboru klasy: każda klasa posiada własną broń/elementy, dlatego oczywistym będzie ulepszanie tego wyposażenia, którego chcesz używać najczęściej. Lecz ponownie - w początkowych zadaniach możesz tylko założyć, którą klasą chcesz grać, bez podejmowania ostatecznej decyzji.
W Sali treningowej poznasz techniki walki trzema klasami: Strażnik (Guardian), Łotrzyk (Rogue) i Wojownik (Fighter).
Strażnik - pierwszy z wymienionych skupia się na silnym ataku, postać jest jednak wolna, lecz posiada tarczę do obrony. Kiepsko wykonuje uniki i nie jest dobrym rozwiązaniem na walkę z dynamicznymi bossami i dużymi grupami jednostek.
Łotrzyk jest postacią dynamiczną, skierowaną na atak i uniki. Lekka broń nie zadaje wielu obrażeń, lecz jest szybka, a dodatkowo możesz dobijać przeciwników atakiem z broni palnej, która może także być zmieniana i ulepszana.
Wojownik wyposażony jest w laskę, świetnie radzi sobie z grupami wrogów, ale nie może blokować ataków. W sile ataku dorównuje Strażnikowi, lecz jest znacznie bardziej dynamiczny.
Umiejętności Technomantów związane z władaniem elektrycznością nie są skierowane na żadną klasę: początkowe umiejętności, czyli atak błyskawicami oraz naelektryzowanie broni mogą być użyte w każdej klasie. Podczas treningu, gdy będziesz musiał użyć błyskawic, wybierz ikonę z menu szybkiego wyboru i przypisz do niej dowolny klawisz skrótu, a później zaatakuj nią przeciwnika, by kontynuować samouczek.
Wyruszysz na pierwszą misję wraz ze swoim mistrzem. Ilość jego zdrowia pokazana jest po lewej stronie ekranu - jednakże nie może on zginąć (jak i żaden inny towarzysz). Pierwszych przeciwników pokonasz kilkoma ciosami. Dobrym sposobem jest używanie dwóch/trzech ataków, a następnie uniku/odepchnięcia tarczą (zależnie od klasy) i powtarzanie tej kombinacji. Wrogów przeszukuj, by znaleźć interesujące przedmioty, możesz je także odnaleźć w podświetlonych skrzyniach oraz kupkach na ziemi czy wyschniętych trupach.
Drugą rzecz, jaką możesz pozyskać z pokonanych przeciwników to Serum - jest to waluta na Marsie. Jednakże, pozyskanie Serum z pokonanego przeciwnika powoduje uśmiercenie (bez tego są jedynie nokautowani, ale już nie wstają w twojej obecności). Zabójstwa wpływają na poziom twojej Karmy, a od niej zaś zależy to, jak jesteś postrzegany, szczególnie przez swoich towarzyszy. Pobieranie Serum z potworów nie wpływa na Karmę.
Po przedostaniu się do schronu typ przeciwników ulegnie zmianę - tym razem będziesz walczył z potworami. Te giną od 1-3 ciosów i nie atakują zbyt chętnie, nie zbierzesz jednak z nich przedmiotów, co najwyżej Serum. Dobrze sprawuje się tu umiejętność błyskawic - jako, że strzał błyskawicą jest podwójny, bohater panuje nad nią - jeśli przeciwnik zginie od pierwszego strzału, drugi wycelowany jest w innego przeciwnika. Przejdź przez schron, aż zeskoczysz na okrągłą arenę, gdzie pokonasz ostatnich kilka potworów...
Na koniec pierwszego zadania czeka cię walka z bossem. Kluczem do zwycięstwa jest uderzanie w jego serce. Warto zwracać uwagę, że najczęściej po ataku, potwór wyprowadza kontrę przed siebie - więc jeśli atakujesz serce bronią ręczną, wykonuj szybki unik. Lepszym pomysłem jest jednak pojedyncze użycie błyskawicy/pistoletu i po kontrataku potwora szybkie podejście i wykonanie kolejnych 2-3 ataków. W następnej kolejności boss będzie wykonywał atak obszarowy przed którym musisz wykonać unik (co jest nieco utrudnione grając Strażnikiem). W międzyczasie pojawiać się będą także małe potworki, z którymi walczyłeś wcześniej - nie musisz się nimi mocno przejmować, atak obszarowy bossa zmiecie także i je.
Szybkim sposobem na wygraną jest wykorzystanie laski i "combo", czyli ataku obszarowego. Wystrzel w serce błyskawicę, poczekaj na bliski atak wroga, doskocz do bossa i atakuj kombinacją obszarową, po czym oddal się, by przeczekać kolejny atak. Nie zapominaj także o poziomie zdrowia, które możesz uzupełniać przypisując klawisz skrótu przedmiotowi z ekwipunku oraz wcześniejszym naelektryzowaniu swojej broni.