Bezpieczna przystań | Rozdział 3 | The Technomancer poradnik The Technomancer
Na zadanie Bezpieczna przystań składają się tylko dwa pod-zadania: Eskorta na pustyni oraz Poradnik dla młodych narodów.
Ostatnia aktualizacja: 6 września 2019
W serii zadań Bezpieczna przystań w rozdziale III znajdują się tylko dwa zadania. Eskorta na pustyni pozwoli ci wejść do Doliny mutantów, dlatego wykonaj to zadanie w pierwszej kolejności. Drugie zadanie Poradnik dla młodych narodów rozpoczniesz automatycznie po pierwszym zadaniu. Uważnie sprawdzaj wybory po zakończonej walce z Cainem, gdyż możesz wtedy stracić Phobosa z drużyny.
Eskorta na pustyni (Escort in the desert)
Nagrody za wykonanie zadania: 2000 PD, +1 rep. Mutanci
Sposób odblokowania: po zakończeniu zadania głównego Pod groźbą (Under threat)
Cele zadania:
- Udaj się do kanionu (Enter the canyon)
- Zaprowadź mutanty do doliny (Escort the mutants to the valley)
- Wróć do Doliny mutantów (Return to Mutant Valley)

Strażnik przed bramą do Doliny mutantów nie zechce cię wpuścić do środka. Musisz udać się do Kanionu, gdzie grupa mutantów czeka na eskortę - ciebie. Gdy tylko do nich się zbliżysz zostaniecie zaatakowani przez ropuchę (podobną jak w zadaniu pobocznym Zoologia). Musisz uważać na jej silne ataki dystansowe: językiem i jadem oraz na jad sączący się z odwłoku. Tył bestii jest najbardziej podatny na obrażenia, więc możesz próbować zaryzykować zatrucie odwdzięczając się potężnym atakiem lub strzelając z bezpiecznej odległości. Wszelkie czary technomanty również dają radę, choć nie mają 100% skuteczności.
Po walce eskortuj mutantów kawałek dalej eliminując mniejsze i niegroźne już potworki na drodze. Później wróć do Doliny mutantów, a brama stać będzie dla ciebie otworem.
Poradnik dla młodych narodów (A guide for a young nation)
Nagrody za wykonanie zadania: +1 rep. Mutanci, 2000 PD
Sposób odblokowania: po zakończeniu zadania głównego Eskorta na pustyni (Escort in the desert)
Cele zadania:
- Walcz z oddziałami Caina (Fight Cain's troops)
- Powstrzymaj Caina (Stop Cain)
- Weź udział w wyborze przywódcy Doliny Mutantów (Take part in the selection of a leader for Mutant Valley)

Po pomyślnej eskorcie mutantów w poprzednim zadaniu uzyskasz teraz wstęp do miasta. Musisz jednak w pierwszej kolejności pozbyć się zbuntowanych mutantów podążając za mutantem Szlamem (Scum). Będą to dwie grupy na twojej drodze liczące 4-5 mutantów. Na koniec w trzeciej grupie znajdziesz także bossa - Caina.

Okaże się, że drzwi na plac są zamknięte, dlatego przejdź innym wejściem do którego zaprowadzi cię Szlam. Przy walce z Cainem najpierw pozbądź się jego ochrony, gdyż główny przeciwnik ma zbyt dużo zdrowia, by atakować wyłącznie jego i nie zginąć od obrażeń zadawanych przez jego pomocników.
Po zakończonej walce możesz:
- Aresztować Caina - otrzymasz +2 Karmy;
- Zabić Caina - -1 Karma.
W obydwu przypadkach i tak otrzymasz jego wyposażenie: buty, buławę oraz spodnie Caina.

Finalnie musisz dokonać wyboru przywódcy dla Doliny Mutantów - Szlam lub Phobos. Nie ma to prawie żadnego znaczenia poza informacją w zakończeniu oraz faktem, że jeśli Phobos zostanie przywódcą odłączy się od drużyny.