Scotland - Skarb | Rozdział 5 Sherlock Holmes Przebudzenie poradnik Sherlock Holmes: Przebudzenie
Ostatnia aktualizacja: 20 września 2019
[Rozdział 5] Scotland - Skarb
Podejdź do znajdującego się tu urządzenia (#1). Przed Tobą kolejna łamigłówka. Na początek wciśnij oczywiście klawisz akcji (#2), tak aby gra mogła załadować nowy ekran. Twoim zadaniem będzie dopasowanie znaków w taki sposób żeby zapaliły się wszystkie cztery lampki. Jest to banalnie proste. Poniżej podaję jednak pełne rozwiązanie.
Zacznij oczywiście od środkowego koła (tego największego). Za każdym razem musisz wciskać przycisk. Powinna zapalić się jedna lampka (#1). Teraz musisz zacząć obracać drugim od środka okręgiem (#2). Za każdym razem wciskaj przycisk żeby sprawdzić czy trafiłeś na dobry znaczek.
Jeśli wybrałeś dobry znak, zapali się druga lampka (#1). Możesz przejść do trzeciego (licząc od środka) rzędu (#2). Plan działania nie ulega żadnym zmianom. Za każdym razem musisz wciskać znajdujący się tu przycisk. Przy jednej z ikonek powinna zapalić się trzecia lampka.
Na koniec pozostał ci rząd znajdujący się na obrzeżu konstrukcji (#1). Nic więcej tu nie musisz zrobić. Odszukaj prawidłową ikonkę, a gra automatycznie zamknie ten ekran. Sherlock powinien też dodać od siebie krótki komentarz (#2).
Musisz tu jeszcze wykonać kilka innych czynności. Otwórz okno inwentarza i wybierz zdobyty wcześniej pasek. Przedmiot ten użyj na dolnym obiekcie konstrukcji (#1). Teraz podnieś znajdujący się obok kamień (Big stone; #2). Obiekt ten powinieneś od razu aktywować.
Rozbij kamieniem mechanizm, który blokował znajdującą się po prawej stronie ekranu dźwignię (#1). Możesz za nią teraz śmiało pociągnąć. Otworzy się wielka brama. Zanim jednak wyjdziesz z tego pomieszczenia, podnieś pasek, gdyż będzie ci on jeszcze potrzebny. Udaj się do dalszej części jaskiń (#2).
Wybierz teraz pochodnię z inwentarza. Będziesz musiał wrzucić ją do drugiej dziury po prawej stronie (#1). Dowiesz się, iż znajduje się tam przejście. Nie będziesz mógł jednak zeskoczyć. Uwaga! Błyskawicznie możesz sobie wytworzyć drugą pochodnię, mieszając ze sobą te same składniki (szmata + rum + kości + zapałki). Wybierz teraz z inwentarza pasek i użyj go na dużym głazie (#2). W rezultacie Sherlock zejdzie ostrożnie na dół. Ruszaj przed siebie.
Znajdziesz się w nieoświetlonej jaskini. W pierwszej kolejności będziesz musiał skierować się w lewo. Powinieneś tu odnaleźć drewnianą nogę (Wooden leg; #1). Uaktywnij od razu ten przedmiot, gdyż będzie ci on wkrótce potrzebny. Skieruj się do kolejnej bramy. Stań na lewej płycie. Nogę użyj natomiast na prawym przycisku (#2). W rezultacie będziesz mógł przejść dalej.
Znajdziesz się wreszcie w pomieszczeniu ze skarbem, który paradoksalnie nie będzie interesował sterowanej przez Ciebie postaci (#1). Podejdź bliżej. Jeśli chcesz, możesz wysłuchać dodatkowego komentarza, klikając na skarb. Ważniejsze jest jednak to żeby wziąć ze sobą szablę (Sabre; #2).