Pożyczki, reklama | Dodatkowe mechanizmy | Restaurant Empire poradnik Restaurant Empire
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
13. Pożyczki, reklama
Porozmawiajmy o pieniądzach :-) Ten punkt wyjaśni dwie sprawy: jak rozsądnie wydawać je na reklamę oraz co robić gdy zaczyna ich brakować a potrzebna jest określona suma na rozkręcenie biznesu.
Zacznijmy od reklamy. W grze istnieją cztery formy przekazu: czasopisma, codzienne gazety, radio oraz telewizja. Jeśli najedziesz kursorem na każdy z tych elementów pojawi się stosowna informacja mówiąca między innymi o efektywności działania. I to w zasadzie mogłoby wystarczyć, ja tylko trochę bardziej rozwinę ten temat.
Reklamy w czasopismach są raczej nieopłacalne, a to dlatego, że mało kto je ogląda i później nimi sugeruje. Jeśli już zamierzasz się nimi zainteresować to polecam zrobić to wyłącznie na samym początku zabawy gdy mało kto wie o istnieniu Twojej restauracji. Nie możesz szastać pieniążkami ponieważ masz pewnie bardzo napięty budżet.
Reklamy w gazetach codziennych są niewiele lepsze od tych z czasopism. Trzeba w nie więc włożyć trochę więcej pieniążków (aby ujrzeć wymierne efekty ich działania). Moim zdaniem z reklam w gazetach powinno się w ogóle zrezygnować. Jeśli masz mało pieniędzy to pozostań przy czasopismach.
Reklamy w radiu są zdecydowanie najbardziej opłacalne. Radio dociera do znacznie większej grupy odbiorców. O wiele ważniejsze jest jednak to, iż nie trzeba reklamować się przez kilka miesięcy pod rząd. Wystarczy 30 dni i od razu zauważysz efekty swojego działania.
Reklamy w telewizji są trochę mniej opłacalne. Na pewno są droższe od radia a zasięg ich działania jest tylko nieznacznie większy. Możesz się na nich skoncentrować, ale tylko wtedy gdy prowadzisz luksusowy biznes i zamierzasz zdobyć nowych klientów. Wtedy takie działanie jest jak najbardziej wskazane.
Powstaje oczywiste pytanie: ile posiadanych funduszy poświęcić na reklamy? Mam nadzieję, że odpowiedzi na to pytanie udzieli Ci poniższa tabelka.
Przekaz | Ile przeznaczyć | Przez ile miesięcy nadawać reklamy |
czasopisma | od 5 do 10 tysięcy dolarów | przez minimum dwa miesiące (bez przerwy) |
gazety | od 7 do 15 tysięcy dolarów | przez minimum dwa-trzy miesiące (bez przerwy) |
radio | od 10 do 25 tysięcy dolarów | miesiąc w zupełności wystarczy |
telewizja | od 20 do 40 tysięcy dolarów | miesiąc w zupełności wystarczy |
Niestety, każda z reklam oddziałuje wyłącznie na jedną restaurację. Musisz więc wybierać te, które przynoszą najmniejsze zyski (oczywiście tylko wtedy gdy posiadasz ich kilka).
Na koniec jeszcze kilka słów o pożyczkach. Nie są one absolutną koniecznością aczkolwiek możesz się nimi zainteresować. Jest to najbardziej opłacalne wtedy gdy masz zamiar rozbudować restaurację albo w wyniku złych działań interes w danym miesiącu przyniósł ogromne straty. Generalnie jednak jest tak, że można się bez nich spokojnie obejść :-)