Metody obcinania kosztów | Dodatkowe mechanizmy | Restaurant Empire poradnik Restaurant Empire
Ostatnia aktualizacja: 28 października 2019
14. Metody obcinania kosztów
Nie można podać jednej, sprawdzonej metody walki z kosztami. Jest to uzależnione od wielu czynników. Każda restauracja cechuje się czymś innym. Postanowiłem jednak zwrócić Twoją uwagę na kilka PROPOZYCJI. W ogromnej większości są to rozwiązania KRÓTKOTERMINOWE, które pozwalają przetrwać miesiąc, góra dwa. W przypadku rozpoczynania działalności jest to jednak bardzo przydatne, szczególnie w trakcie kampanii gdy trzeba sprostać określonym celom.
Tradycyjnie już posłużę się specjalną tabelą. Uwaga! W dziale "Kiedy wprowadzać" celowo nie podaję, że taki krok wiąże się z problemami z budżetem. Jest to bowiem oczywiste. Cięcia wprowadza się tylko wtedy gdy jest krucho z gotówką. Wskazuję za to moment wprowadzenia konkretnej metody.
Rodzaj metody | Na ile drastyczna | Kiedy wprowadzić | Jak długo utrzymywać |
obniżanie jakości potraw - do 5% | 2/5 | kiedy tylko widzisz, że klienci nie narzekają na jakość potraw możesz śmiało tego spróbować | aż klienci zaczną narzekać |
usuwanie dekoracji - do pięciu | 2/5 | kiedy masz pięć punktów przy Decoration a potrzebujesz dobrego wyniku na koniec miesiąca | bez ograniczeń |
obcinanie pensji pracownikom kuchennym | 3/5 | kiedy klienci nie skarżą się na czystość talerzy | tak jak wyżej |
obcinanie pensji naczelnikom lokalu | 3/5 | kiedy są oni w miarę zadowoleni ze swojej pracy (domyślnie mają morale na poziomie 55-60) | maksimum miesiąc - półtora miesiąca |
usuwanie sprzętów kuchennych (dodatkowych) | 3/5 | kiedy tylko widzisz, że klienci rzadko wybierają przepisy, do których są potrzebne | aż okażą się konieczne |
obcinanie pensji szefowi kuchni | 4/5 | kiedy jest w miarę zadowolony ze swojej pracy a brakuje Ci gotówki | maksimum miesiąc - półtora miesiaca |
obniżanie jakości potraw - od 5 do 10% | 4/5 | kiedy planujesz zgromadzić trochę więcej gotówki albo masz spore problemy z budżetem | maksimum półtora miesiąca |
usuwanie dekoracji - powyżej pięciu | 4/5 | kiedy masz poważne problemy na koniec miesiąca, powoduje to jednak spadek wsp. Decoration | maksimum dwa miesiące |
obcinanie pensji recepcjonistom | 5/5 | kiedy klienci nie narzekają na ich uprzejmość; niestety, zdarza się to niezwykle rzadko | MAKSIMUM miesiąc |
obcinanie pensji kelnerom | 5/5 | kiedy widzisz, że nie ma problemów z dostarczaniem posiłków | tak jak wyżej |
obniżanie jakości potraw - 10% i więcej | 5/5 | kiedy jesteś na skraju bankructwa albo nie masz odpowiednich składników | MAKSIMUM miesiąc |
usuwanie lamp, drzwi, stolików i innych niepotrzebnych przedmiotów | - | wyjątek: jest to uzależnione od aktualnej sytuacji; jeśli widzisz, że coś jest nieużywane (np. drzwi) możesz spróbować to usunąć | - |
Spośród wyżej wymienionych metod zdecydowanie polecam dwie: nieznaczne obniżanie jakości potraw oraz usuwanie NIEKTÓRYCH niepotrzebnych dekoracji. NIE spowoduje to spadku popularności restauracji (oczywiście jeśli zmiana jest nieznaczna!) a ty zaoszczędzisz nawet kilka tysięcy dolarów na koniec każdego miesiąca. Jeśli bowiem zerkniesz na bilans końcowy to z pewnością zauważysz, że składniki do potraw oraz koszty utrzymania sprzętów zabierają najwięcej zgromadzonych pieniążków.
Wszystkie te działania odnoszą skutki i pozwalają przetrwać najgorszy okres, ALE nie możesz przesadzić z ich nadużywaniem ponieważ jeszcze więcej stracisz - czy to poprzez obniżenie jakości lokalu czy utratę części stałej klienteli. Pamiętaj więc, aby zawsze obserwować skutki swoich działań i gdy tylko zacznie się dziać coś złego powrócić do poprzednich ustawień.