Uratowanie Rebecci | Piwnica ośrodka szkoleniowego | Resident Evil Zero HD poradnik Resident Evil Zero HD
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Uratowanie Rebecci
Począwszy od tego momentu będziesz grał Billym i wbrew temu co mógłbyś sądzić nie musisz ścigać się z czasem żeby za wszelką cenę jak najszybciej dotrzeć do Rebecci. Przygotuj sobie na wszelki wypadek strzelbę i na początek powróć do małej sali z maszyną do pisania (M3,2). Dość niespodziewanie pojawi się w niej zmutowana małpa. Możesz szybko przebiec obok małpy (nie będziesz musiał ponownie odwiedzać tego pokoju w dalszej części gry) lub ją zabić. W tym drugim przypadku jak najszybciej oddaj strzał lub serię strzałów ze strzelby, bo małpa jest bardzo zwinna. Po znalezieniu się w korytarzu gdzie wcześniej zabijałeś pająki rozważ zbadanie po drodze nowo odblokowanego pomieszczenia Monitor Room (M3,5). Są tam zombiaki, ale odnajdziesz też m.in. amunicję.
Musisz teraz kierować się w stronę badanej już wcześniej przeciwległej części piwnicy gdzie do niedawna przejścia blokowała gorąca para (zniknęła ona w momencie rozwiązania przez Rebeccę zagadki z ustawieniem odpowiedniego napięcia) (M2,15). Powróć w rezultacie do głównego holu ośrodka szkoleniowego (poziom 1F) (M2,3) i rozważ zapisanie gry przed wyruszeniem w dalszą podróż. Wybierz ponownie wschodnie drzwi prowadzące do jadalni (M2,13) i licz się z tym, że spotkasz w niej kilka nowych zombiaków (możesz je zabić lub im łatwo uciec).
Wybierz północne drzwi znajdujące się w głębi ekranu. Po skorzystaniu z nich znajdziesz się w znanym już wąskim korytarzu (M2,15). Wybierz jego lewą (zachodnią) odnogę, dzięki czemu dotrzesz do wspomnianego nowo odblokowanego przejścia, które pokazane zostało na dołączonym obrazku. Kontynuuj przemarsz aż dotrzesz do drzwi prowadzących do nowego obszaru piwnicy (poziom B2) (M3,6).
W nowym pomieszczeniu przebywają co najmniej dwie małpy i dobrze byłoby rozprawić się z nimi już teraz, bo w niedalekiej przyszłości będziesz tu zaliczał nową zagadkę. Najlepiej jest pozostać w okolicach miejsca startu i używać strzelby na nadbiegających potworach. Po wygranej bitwie zignoruj chwilowo posągi zwierząt i wyrusz dalej na zachód. Na końcu korytarza znajdują się nowe drzwi, ale nie otwieraj ich. Zamiast tego skręć w prawo i wybierz drzwi prowadzące do pomieszczenia z Rebeccą (M3,7). Gra wyświetli tu cut-scenkę z uratowania towarzyszki.