Początek współpracy z Billym | Pociąg Ecliptic Express | Resident Evil Zero HD poradnik Resident Evil Zero HD
Ostatnia aktualizacja: 7 sierpnia 2019
Początek współpracy z Billym
Po wyświetleniu filmiku otrzymasz dokument Player's Manual 2, który wyjaśnia zasady kontrolowania dwóch bohaterów (informacje na ten temat znajdują się w jednym z początkowych rozdziałów naszego poradnika). Od tego momentu możesz przełączać się na Billy'ego, ale lepiej będzie kontrolować w dalszym ciągu Rebeccę. Pozostań na górnym poziomie wagonu restauracyjnego i udaj się na jego koniec. Wejdź w interakcję z otwartą okiennicą i potwierdź chęć skorzystania z drabinki żeby dotrzeć na dach wagonu (M1,8). Po znalezieniu się na dachu przemieszczaj się w lewo i dotrzyj do miejsca, w którym widoczne są iskry. Obejrzyj skrzynkę i spróbuj podłączyć kabel zasilania, co doprowadzi do załączenia się nowej cut-scenki.
Wylądujesz w kuchni (M1,9), z której na chwilę obecną nie możesz wyjść. Zbadaj kuchnię przede wszystkim w celu odnalezienia nowego klucza Train Key (jeżeli masz już pełny inwentarz to zużyj lub wyrzuć z niego niepotrzebne chwilowo przedmioty). Z kluczem tym podejdź do zlokalizowanej w rogu pomieszczenia windy towarowej. Przywołaj windę, włóż do niej klucz i wyślij ją na dolny poziom wagonu restauracyjnego.
Wciśnij przycisk przełączenia się na drugą grywalną postać, dzięki czemu zaczniesz grać jako Billy. Zejdź na dolny poziom wagonu restauracyjnego i zainteresuj się srebrnymi drzwiami rozsuwanymi zlokalizowanymi na prawo od schodów. Po znalezieniu się w kuchni (M1,10) dwukrotnie skręć w prawo i dotrzyj do windy towarowej. Musisz odebrać klucz zesłany przez Rebeccę, a więc wejść w interakcję z windą.
Uwaga - Billy'ego wkrótce czeka spotkanie z pierwszym bossem gry. Jeśli planujesz zapisać stan gry jeszcze przed rozpoczęciem tego pojedynku to możesz również w taki sam sposób jak klucz zesłać na dół taśmy do zapisu będące najprawdopodobniej w posiadaniu Rebecci. Jeżeli tak właśnie się zachowałeś to w dalszej części gry ponownie zatrzymaj się w pomieszczeniu 201 żeby skorzystać z maszyny do pisania.
Musisz teraz ponownie przejść Billym przez cały pociąg, albowiem celem podróży jest wagon gdzie grając jako jeszcze jako Rebecca walczyłeś z psami-zombiakami. Omiń dwa zbadane już pomieszczenia (202 i 201) i zainteresuj się zignorowanymi wcześniej drzwiami do lewego pomieszczenia konduktora (Conductor) (M1,11). Możesz użyć klucza Train Key z kuchni żeby je otworzyć. W nowym pomieszczeniu do odnalezienia są przede wszystkim wisząca na ścianie mapa pociągu Train Map oraz leżący na ziemi dokument Note from Conductor. Oprócz tego w szafie znajduje się zamknięta walizka Briefcase z dwoma otworami, w których trzeba będzie później umieścić dwa przedmioty. Pozostań w tym pomieszczeniu i zlokalizuj czerwony przycisk przy drzwiach wyjściowych. Wciśnij go żeby zsunęła się drabina.
Po skorzystaniu z drabiny znajdziesz się w wagonie barowym (M1,12). Zignoruj chwilowo dźwięki dochodzące z dachu i wyrusz w stronę drzwi prowadzących do sąsiedniego wagonu (M1,13). W nowym wagonie zainteresuj się szpikulcem do lodu Ice Pick znajdującym się w dolnej części ekranu (powyższy obrazek). Wejdź następnie do bocznego pomieszczenia 101 (M1,14) i zbadaj je. Najważniejsze jest to żeby zabrać ze sobą strzelbę Hunting Gun oraz amunicję do niej. Strzelba zajmuje aż dwa sloty w inwentarzu, ale możesz pozostawić w tym pomieszczeniu zebrane wcześniej inne przedmioty, m.in. walizkę i szpikulec. Nowo pozyskaną strzelbę ustaw jako aktywną broń i powróć do wagonu barowego żeby przystąpić do pojedynku z pierwszym bossem.