Resident Evil Zero HD: Odblokowanie drzwi w obserwatorium
Aktualizacja:
Odblokowanie drzwi w obserwatorium
Na sam koniec wizyty w ośrodku szkoleniowym Umbrella będziesz musiał rozwiązać zagadkę w obserwatorium i do jej ukończenia potrzebne będą ci trzy kamienne tabliczki. Jedną z kamiennych tabliczek - Unity Tablet - znalazłeś niedawno w piwnicy (M3,8) (opis na stronie Piwnica ośrodka szkoleniowego - rozwiązanie zagadki z posągami zwierząt). Możesz ją sobie na razie gdzieś odłożyć (np. obok maszyny do pisania w głównym holu) i wyruszyć na poszukiwania dwóch pozostałych tabliczek.

Wybierz wschodnie drzwi na górnym piętrze głównego holu, a więc te prowadzące do wąskiego korytarza ze schodami (M2,11). Tu przejdź do wschodniego pomieszczenia, w którym w początkowej fazie eksploracji ośrodka szkoleniowego pokonałeś przerośnięte insekty i odnalazłeś granatnik (M2,12). Możesz tu użyć klucza Facility Key pozyskanego w piwnicy (obszar testowy z łowcami) i otworzyć drzwi w tym pomieszczeniu. Zanim zdecydujesz się na taki krok upewnij się, że Billy korzysta z granatnika i że broń ta wyposażona jest w granaty zapalające Napalm Grenades (jeśli nie posiadasz amunicji do tej broni to rozejrzyj się za nią w oczyszczonych już pomieszczeniach).

W nowym korytarzu (M2,27) za rogiem czai się zombiak-pijawka (leech zombie). Jako że korytarz jest bardzo wąski musisz pokonać tego potwora i do tego celu warto jest użyć właśnie granatnika z amunicją zapalającą. Po tym jak rozprawisz się z zombiakiem nie idź jeszcze dalej, tylko skorzystaj z lewych drzwi tuż obok miejsca startu (M2,28). Prowadzą one do południowego pomieszczenia Broadcast Room. Po wejściu do tego pokoju udaj się w stronę prawej części ekranu i pokonaj kolejnego zombiaka-pijawkę. Możesz już zbadać to pomieszczenie i pozyskać dzięki temu uchwyt imadła Vise Handle.

Powróć do korytarza i wznów przemarsz. Otwórz kolejne drzwi, które prowadzą do wschodniego baru (M2,29). Oprócz zapasów znajduje się tu fortepian. Spróbuj wejść w interakcję z fortepianem grając jako Rebecca, dzięki czemu zdobędziesz osiągnięcie / trofeum. Przełącz się następnie na Billy'ego i użyj fortepianu żeby odegrać prawidłową melodię. Doprowadzi to do odblokowania północnej skrytki. Rozkaż partnerowi żeby za Tobą nie podążał i przełącz się na Rebeccę. Wejdź nią do tajnego pomieszczenia, podejdź do urządzenia na ścianie i wymontuj z niego akumulator Battery. Wykonanie tej akcji doprowadzi do zamknięcia się wyjścia. Nie musisz jednak panikować, bo wystarczy przełączyć się na Billy'ego i ponownie skorzystać z fortepianu.

Wyjdź z baru i dotrzyj do kolejnych drzwi. Po znalezieniu się w małym korytarzu (M2,30) skręć w prawo i zbadaj północno-wschodnie pomieszczenie (M2,31). Pozbądź się okolicznych zombiaków i zlokalizuj pokazane na powyższym obrazku imadło. Wybierz postać, która posiada zdobyty wcześniej uchwyt Vise Handle i użyj go (akcja Use) na imadle. "Uwolnisz" w ten sposób drugą tabliczkę Obedience Tablet, którą należy oczywiście zabrać. Wyjdź z pomieszczenia i dotrzyj do zachodniego pomieszczenia (M2,32), które jest ostatnim niezbadanym. W pomieszczeniu tym do odnalezienia jest sporo środków leczniczych.

Musisz teraz powrócić do głównego holu (M2,3), przy czym zachowaj ostrożność, bo po wyjściu z pomieszczenia z medykamentami może napaść na was nowy zombiak-pijawka (leech zombie). Szybko użyj granatnika żeby zlikwidować tego potwora. Po znalezieniu się z powrotem w głównym holu rozważ zapisanie swoich postępów i zainteresuj się dużymi południowymi drzwiami ze zbrojami po bokach. Skorzystanie z tych drzwi sprawi, że wyjdziesz na zewnątrz budynku (M2,33). Udaj się w stronę prawej krawędzi ekranu gdzie odnajdziesz nieaktywną windę. Wybierz bohatera posiadającego akumulator Battery w inwentarzu, podejdź do slotu w ścianie i umieść w nim ten przedmiot.

Możesz już wejść w interakcję z mechanizmem sterowania windą i przywołać ją sobie. Zauważ, że wraz z windą przyjechała duża skrzynia. Podejdź do niej, wdrap się na nią, przejdź po niej i zejdź po drugiej stronie (powyższy obrazek). Obróć się teraz o 180 stopni i na początek wypchnij skrzynię z windy.

Zacznij teraz przepychać skrzynię w lewo, a następnie w stronę dolnej części ekranu. Docelowo skrzynia musi znaleźć się przy pokazanej na powyższym obrazku lewej kolumnie. Wdrap się na skrzynię i sprawdź co znajduje się na samym szczycie kolumny - będzie to ostatnia trzecia poszukiwana kamienna tabliczka Discipline Tablet.

Możemy już zająć się zagadką z obserwatorium. Jeśli chcesz możesz do obserwatorium docierać kilka razy z pojedynczymi tabliczkami lub postarać się zmieścić wszystkie trzy tabliczki w inwentarzu i odbyć tylko jedną podróż. Na początek wejdź ponownie do budynku (M2,3). Udaj się na wyższy poziom głównego holu i ponownie skorzystaj ze wschodnich drzwi prowadzących do wąskiego korytarza (M2,11). Wyjdź po schodach na poziom 3F gdzie wcześniej walczyłeś z bossem Centurion (ogromną stonogą) (M2,10). Teraz mogą tu przebywać przerośnięte insekty i możesz je pokonać (użyj strzelby lub granatnika) lub im uciec. Niezależnie jak się zachowasz wybierz północne drzwi ze zbrojami po bokach.

Skorzystanie z podwójnych drzwi pozwoli ci dotrzeć do obserwatorium (M2,34). Przejdź po górnym balkoniku i odszukaj drabinę prowadzącą na niższy poziom (M2,35). Tu zlokalizuj pulpit z trzema otworami. Musisz otwierać inwentarz i wybierać z niego kolejne posiadane tabliczki, które następne automatycznie będą umieszczane w prawidłowych slotach. Umieszczenie wszystkich trzech tabliczek doprowadzi do wyświetlenia scenki przerywnikowej. Powróć na górę i skorzystaj z drzwi żeby przenieść się do nowego obszaru - Laboratorium.
Komentarze czytelników
Zastanawiają mnie niektóre osiągnięcia. Czy w ramach jednego osiągnięcia kumulują się jego poszczególne składowe przy wielokrotnym przechodzeniu gry? Np. to dotyczące broni-jak mam połączyć jednocześnie zestaw custom do pistoletu dla obojga bohaterów skoro w grze jest tylko jeden taki upgrade? Druga sprawa to pliki,które zbiera się i czyta podczas gry: jeśli przy jednokrotnym przejściu czegoś zapomniałem to wystarczy, że przy kolejnym podniosę ten zapomniany czy muszę powtarzać to ze wszystkimi? Albo małe nietoperze w kościele... Mogę likwidację tych 16 sztuk "rozbić na raty"? Lub robienie roślinek, które nie jest zbyt trudne ale zastanawia mnie ta kwestia również, tak z ciekawości.
Najlepsza porada go RE Zero - Wejdź w Panel Sterowania -> Dodaj/Usuń programy -> Usuń.
Chcę dodać, że na Imitacje Marcusa (tu: zombie-pijawki) bardzo dobrze sprawdzają się koktajle Mołotowa i to właśnie w tym celu (choć działają też na inne bestie) porozmieszczano po lokacjach kanistry i butelki. Wystarczą 2-3 flaszki w trybie NORMAL i po temacie. Na Proto Tyranta zaś najprostsza (i najoszczędniejsza) metoda to walka w "zwarciu". Opieramy lufę o jego brzuch i w momencie gdy podnosi rękę do ciosu (a nie robi tego zbyt szybko) naciskamy spust. Nie dość,że powstrzymuje go to od uderzenia, to zadaje bardzo duże (z powodu dystansu) obrażenia nawet od strzelby.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
