Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem | Pociąg Ecliptic Express poradnik Resident Evil Zero HD
Ostatnia aktualizacja: 7 lutego 2017
Powstrzymanie pociągu przed wykolejeniem
Musisz na początek zadecydować kto zostanie w tym miejscu a kto wyruszy do konsoli sterowania hamulcami zlokalizowanej na tyłach pociągu - Billy'emu łatwiej będzie przebijać się przez zombiaki, ale wybierając Rebeccę obejrzysz po drodze jedną dodatkową cut-scenkę. Niezależnie kogo wybrałeś musisz się śpieszyć, bo na ekranie pojawił się licznik upływu czasu. Zabierz koniecznie leżącą u dołu ekranu kartę magnetyczną Magnetic Card i jeśli cierpisz na niedobór amunicji to możesz dodatkowo rozejrzeć się po kabinie za opakowaniami z amunicją do pistoletu.
Musisz przebiec przez cały pociąg, bo celem podróży jest balkonik na tyłach ostatniego wagonu gdzie wcześniej zdobyłeś wyrzutnię Hookshot (M1,16). Żołnierzy, którzy zginęli na niedawnej cut-scence możesz bezproblemowo ominąć, ale zombiaki z kolejnych wagonów należy już zabijać. Jeśli grasz Rebeccą to w jednym z wagonów załączy się krótki filmik ze spotkania z Edwardem, który przemienił się w zombiaka. Grając jako Billy nie obejrzysz tej cut-scenki, ale również będziesz musiał zabić Edwarda.
Podejdź do konsoli zamontowanej po przeciwnej stronie drzwi od uchwytu, z którego zabierałeś wcześniej Hookshota. Musisz tu otworzyć inwentarz, wybrać z niego kartę magnetyczną Magnetic Card i jej użyć (Use). Do rozwiązania będzie za chwilę pierwsza z dwóch zagadek.
Założenia zagadki nie są trudne. Na konsoli wyświetlana jest losowo generowana wartość i w naszym przypadku było to 67. Musisz wciskać przyciski na konsoli w taki sposób żeby suma dziesięciu cyfr zrównała się z prezentowaną wartością. Przykładowo, wartość 67 możesz uzyskać wciskając kolejno 9+9+9+9+9+9+9+2+1+1.
Po rozwiązaniu pierwszej zagadki zostaniesz przełączony na drugą grywalną postać, czyli na tę, która pozostała w kabinie maszynisty (M1,20). Podejdź do znajdującej się tu podobnej konsoli i wejdź z nią w interakcję (nie wymaga ona użycia karty magnetycznej). Druga zagadka jest bardzo podobna do pierwszej i jej jedynym utrudnieniem jest to, że nie możesz sprawdzać aktualnej wartości z uwagi na rozbity wyświetlacz. Wszystkie obliczenia musisz w rezultacie wykonywać samemu (w głowie lub na kartce). Tak jak w przypadku poprzedniej zagadki założeniem jest osiągnięcie identycznej wartości dzięki zsumowaniu dziesięciu cyfr. Wartość 81 z naszego przykładu możesz uzyskać wciskajac kolejno 9+9+9+9+9+9+9+9+5+4. Gra wyświetli teraz dłuższy filmik.