Ratchet & Clank: Zagadki Intruzera/Trespasser puzzle - lista, wszystkie zagadki poradnik Ratchet & Clank
Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2021
Na tej stronie poradnika do Ratchet & Clank znajdziesz opis wszystkich Zagadek Intruzera (Trespasser puzzle) dostępnych w grze. Za ich rozpracowanie otrzymasz trofeum Włamywacz (Safecracker). Bez ich rozwiązania nie uda ci się przejść gry, czy odblokować unikalnej broni RYNO.
Uwaga - pamiętaj, by nie korzystać z opcji autohakowania. Jeśli to zrobisz, nie będziesz w stanie zdobyć już trofeum i trzeba będzie rozpocząć grę od nowa, by zyskać do niego dostęp!
- Planeta Rilgar - Zagadka Intruzera #1
- Planeta Kerwan - Zagadka Intruzera #2
- Planeta Nebula G34 - Zagadka Intruzera #3
- Planeta Nebula G34 - Zagadka Intruzera #4
- Planeta Nebula G34 - Zagadka Intruzera #5
- Planeta Batalia - Zagadka Intruzera #6
- Planeta Batalia - Zagadka Intruzera #7
- Planeta Quartu - Zagadka Intruzera #8
- Planeta Quartu - Zagadka Intruzera #9
- Planeta Quartu - Zagadka Intruzera #10
- Planeta Pokitaru - Zagadka Intruzera #11
- Planeta Pokitaru - Zagadka Intruzera #12
- Deplanetizer - Zagadka Intruzera #13
- Deplanetizer - Zagadka Intruzera #14
- Deplanetizer - Zagadka Intruzera #15
- Deplanetizer - Zagadka Intruzera #16
Planeta Rilgar - Zagadka Intruzera #1
Na zagadkę tą trafisz zaraz po otrzymaniu Intruzera, gadżetu używanego do rozwiązywania tych zagadek.
Planeta Kerwan - Zagadka Intruzera #2
Zagadka ta znajduje się niedaleko od miejsca startu na planecie Kerwan, na południe od sklepu. Jest to dodatkowa zagadka - nie musisz rozwiązać jej, by ukończyć grę. Za nią kryje się jednak jedna z kart ŻUBR-a (RYNO), potrzebna do odblokowania sekretnej broni.
Jej prawidłowe rozwiązanie zobaczyć możesz na obrazku powyżej.
Planeta Nebula G34 - Zagadka Intruzera #3
Zagadka ta znajduje się na samym początku etapu. Musisz rozwiązać ją, by móc pchnąć historię do przodu.
Planeta Nebula G34 - Zagadka Intruzera #4
Zagadka ta znajduje się na trasie marszu podczas wykonywania zadań, jednak nie jest wymagana do ukończenia gry - będziesz po prostu mijać ją podczas wędrówki (udając się w przejście po lewej stronie, podczas gdy zagadka znajduje się na wprost). Warto ja jednak rozwiązać, gdyż po drugiej stronie znajduje się jedna z kart ŻUBR-a. Prawidłowy schemat ułożenia wiązek zobaczyć możesz na obrazku wyżej.
Planeta Nebula G34 - Zagadka Intruzera #5
Kolejna obowiązkowa zagadka - rozwiązując ją odblokujesz przejście do walki z bossem (Blargiańska Destruktobestia). Na obrazku powyżej zobaczyć możesz prawidłowe ustawienie laserów.
Planeta Batalia - Zagadka Intruzera #6
Zagadka ta znajduje się niedaleko miejsca startowego na tej planecie. Udaj się wzdłuż ulicy (ignorując rampę prowadzącą do góry). Po twojej lewej stronie znajdować się będzie terminal z Zagadką Intruzera - prawidłową kombinację zobaczyć możesz na obrazku powyżej.
Planeta Batalia - Zagadka Intruzera #7
Kolejna obowiązkowa zagadka. Znajdziesz ją przy baterii artylerii, na końcu jednego z głównych zadań - rozwiązanie jej wymagane jest, by wykorzystać wspomnianą artylerię. Prawidłowa kombinacja widoczna jest na obrazku powyżej.
Planeta Quartu - Zagadka Intruzera #8
Ta zagadka również jest obowiązkowa. Znajdziesz ją na końcu wędrówki przez halę produkcyjną, zanim jeszcze zdobędziesz paliwo do plecaka odrzutowego - uzupełnić je będziesz w stanie właśnie po jej rozwiązaniu. Prawidłowe ułożenie wiązek laserów zobaczyć możesz na obrazku powyżej.
Planeta Quartu - Zagadka Intruzera #9
Zagadkę tą rozwiązać można będzie po walce z bossem - Pani Zurkon. Ustaw się na środku platformy, na której walczyłeś z bossem i skieruj się na południowy-zachód, w stronę podświetlonego na pomarańczowo wejścia. Przy nim znajduje się terminal z Zagadką Intruzera - prawidłowa kombinacja widoczna jest na obrazku wyżej. Wewnątrz znajdziesz także Złotą Śrubkę.
Planeta Quartu - Zagadka Intruzera #10
Ostatnia Zagadka Intruzera na tej planecie również jest obowiązkowa. Znajdziesz ją po walce z bossem (Pani Zurkon), przy olbrzymiej bramie, przy której stoi twoja towarzyszka, Cora. Poprawna kombinacja widoczna jest na obrazku powyżej.
Planeta Pokitaru - Zagadka Intruzera #11
Zagadkę rozwiążesz w trakcie wykonywania jednego z pobocznych zadań na tej planecie - "Pozbądź się ameboidów z przepompowni". Prawidłowa kombinacja widoczna jest na obrazku powyżej.
Planeta Pokitaru - Zagadka Intruzera #12
Zagadka znajduje się tuż za tą opisaną wyżej (#11), w trakcie wykonywania zadania "Pozbądź się ameboidów z przepompowni". Trafisz na nią po wspięciu się na górę przy pomocy ruchomych kładek.
Deplanetizer - Zagadka Intruzera #13
Zagadka dostępna jest podczas pierwszej wizyty w tej lokacji. Znajdziesz ją w pomieszczeniu, w którym zlokalizowane są olbrzymie posągi (a także złoże Raritarium ustawione na wprost od wejścia.
Deplanetizer - Zagadka Intruzera #14
Ta zagadka również dostępna jest podczas pierwszej wizyty w lokacji. Zlokalizowana jest w pomieszczeniu przypominającym mostek - na bokach sali znajdują się atrapy planet.
Deplanetizer - Zagadka Intruzera #15
Zagadka dostępna podczas finałowej misji w tej lokacji. Jest ona obowiązkowa i musisz rozwiązać ją, by pchnąć fabułę naprzód. Znajdziesz ją na końcu zadania "Znajdź stabilizator grawitacyjny", w długim pomieszczeniu, w którym walczyć będziesz z ogromną grupą wrogów.
Deplanetizer - Zagadka Intruzera #16
Ostatnia w grze zagadka, której rozwiązanie aktywuje serię scen przerywnikowych, a po niej walkę z Kapitanem Qwarkiem - jest więc obowiązkowa.