Ratchet & Clank: Karty ŻUBR-a/RYNO holocard - lista, wszystkie holokarty poradnik Ratchet & Clank
Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2021
Na tej stronie poradnika do Ratchet & Clank znajdziesz lokalizację wszystkich Kart ŻUBR-a (RYNO holocard) dostępnych w grze. Za ich znalezienie otrzymasz broń - RYNO.
Karty ŻUBR-a (RYNO cards) to unikalne holokarty, których zdobycie nie daje żadnych bonusów dla kierowanej przez ciebie postaci. Jednakże, odnalezienie wszystkich 9 tych kart wymagane jest, by otrzymać nową, sekretną i ekstremalnie przegiętą broń - tytułowe RYNO. Broń dostaniesz od tego samego typka, od którego otrzymuje się gadżet Intruzer (Trespasser) - by się do niego dostać udaj się na planetę Rilgar i skorzystaj z "taksówki" obok statku.
Uwaga - gdy rozpoczniesz nową grę w trybie Wyzwań, broń RYNO zniknie z twojego wyposażenia. Nie trzeba na szczęście szukać kart od nowa - musisz po prostu dotrzeć do handlarza, który ponownie wręczy ci broń.
- Planeta Rilgar - karta RYNO I
- Planeta Rilgar - karta RYNO II
- Planeta Kerwan - karta Zodiac
- Planeta Nebula G34 - karta RYNO30
- Planeta Gaspar - karta Harbringer
- Planeta Batalia - karta RYNO IV
- Planeta Quartu - karta RYNO V
- Planeta Kalebo III - karta RYNO VI Protosuit
- Deplanetizer - karta RYNO VII
- Co zrobić z kartami ŻUBR-a?
Planeta Rilgar - karta RYNO I
Kartę tą zdobędziesz "przymusowo", zaraz po otrzymaniu gadżetu Intruzer i rozwiązaniu pierwszej Zagadki Intruzera. Nie da się tego pominąć.
Planeta Rilgar - karta RYNO II
By otrzymać tą kartę, musisz wygrać wyścig rangi złotej w wyścigach deskolotek na planecie Rilgar.
Planeta Kerwan - karta Zodiac
Karta ta znajduje się niedaleko od miejsca startu na planecie Kerwan, na południe od sklepu. Skryta jest za polem siłowym, które ściągnąć da się rozwiązując Zagadkę Intruzera - po szczegóły zajrzyj do rozdziału "Zagadki Intruzera".
Gdy rozwiążesz zagadkę, wejdź do środka małego pomieszczenia i zbierz upragnioną kartę.
Planeta Nebula G34 - karta RYNO30
Karta ta skryta jest za zamkniętą bramą, którą otwiera ukończenie Zagadki Intruzera, znajdującego się się na trasie marszu podczas wykonywania zadań, jednak sama zagadka nie jest potrzebna do ukończenia gry i mogłeś ją pominąć. Trafisz na nią podczas przemierzania wąskich korytarzy wypełnionych żabo-podobnymi stworami - na lewo prowadzić będzie przejście do dalszej części gry, na wprost znajdować się będzie owa zagadka. Schemat jej rozwiązania znajdziesz w rozdziale "Zagadki Intruzera".
Planeta Gaspar - karta Harbringer
Karta ta skryta jest z tyłu dużego budynku, którego lokalizację zobaczyć możesz na powyższym obrazku.
By się do niej dostać musisz wykorzystać plecak odrzutowy i po prostu oblecieć budynek dookoła.
Planeta Batalia - karta RYNO IV
Karta znajduje się niedaleko miejsca startowego na tej planecie. Udaj się wzdłuż ulicy (ignorując rampę prowadzącą do góry). Po twojej lewej stronie znajdować się będzie terminal z Zagadką Intruzera - prawidłową kombinację znajdziesz w rozdziale "Zagadki Intruzera". Rozwiąż zagadkę i wbiegnij do środka budynku, gdzie znajdziesz kartę i masę skrzyń.
Planeta Quartu - karta RYNO V
Na tą kartę natrafisz podczas przemierzania na piechotę (nie będziesz jeszcze mieć dostępu do paliwa do plecaka odrzutowego) fabryki na planecie Quartu, w miejscu, w którym znajduje się działko. Zasiądź za jego sterami i zniszcz pobliską bramę (tak jak na planecie Gaspar). Wewnątrz pomieszczenia, które udało ci się teraz otworzyć znajdziesz poszukiwaną kartę.
Planeta Kalebo III - karta RYNO VI Protosuit
Kartę tą otrzymasz za ukończenie wyścigu deskolotek na planecie Kalebo III w randze Złoty.
Deplanetizer - karta RYNO VII
Ostatnią kartę znajdziesz w miejscu, w którym trzeba aktywować mechanizm (przy pomocy Plecaka Odrzutowego), który następnie zdejmie pole siłowe, pozwalając ci dostać się do dalszej części pomieszczenia. Wybij wszystkich wrogów i udaj się w pobliże przejścia prowadzącego dalej (obok jest sklep). Stań na wprost tunelu, odwróć się w prawo i zlokalizuj dwie skrzynie (większą i mniejszą) stojące tam. Wdrap się po nich na górę, a następnie na wzniesienie, gdzie znajdziesz ostatnią kartę.
Co zrobić z kartami ŻUBR-a?
Gdy zbierzesz wszystkie 9 kart, udaj się na planetę Rilgar. Po wylądowaniu na planecie wskocz do jednej z taksówek, by udać się w pobliże podejrzanego typka, który dał ci na początku gry gadżet Intruzer (Trespasser).
Gdy ponownie z nim porozmawiasz rozpocznie się scena przerywnikowa. Podczas niej postać z którą rozmawiasz złoży dla ciebie unikalną broń - RYNO. Jest to połączenie miniguna i wyrzutni rakiet, a zarazem najmocniejsza broń w całej grze. Doskonale nadaje się do wykręcania kosmicznych wyników w trybie Wyzwań, a ulepszając ją nie będziesz praktycznie musiał zwracać uwagi do kogo i gdzie strzelasz, gdyż wszystko będzie ginąć w ciągu ułamka sekundy.