Ratchet & Clank: Planeta Aridia - solucja, opis przejścia, wszystkie zadania poradnik Ratchet & Clank
Ostatnia aktualizacja: 8 marca 2021
Na tej stronie poradnika do Ratchet & Clank znajdziesz opis zadań dostępnych na czwartej planecie - Planeta Aridia (Planet Aridia). Planeta Aridia to miejsce, w którym zyskasz dostęp do dwóch cennych gadżetów (z czego jeden wykorzystywany jest do mini-gry wyścigowej). Musisz odwiedzić tą planetę zanim wybierzesz się na piątą w kolejności - Rilgar - gdyż konieczne będzie uratowanie Skidda McMarxa.
Rzeczy do odblokowania:
- Deskolotka (Hoverboard) - gadżet otrzymywany za wykonanie zadania
- Hydrodyslokator (Hydrodisplacer) - gadżet do zebrania w trakcie wędrówki.
Zadania główne:
- Znajdź Skidda McMarxa
- Pomóż Skiddowi dostać się do jego statku
- Znajdź agenta Skidda
- Znajdź gadżet w Sportowej Mecie Skidda McMarxa
Znajdź Skidda McMarxa
Gdy wylądujesz na planecie, skieruj się na wprost od statku by porozmawiać ze Skiddem McMarxem. Podczas dość długiej rozmowy dowiesz się, iż potrzebuje on pomocy w dostaniu się do swojego statku - a ty musisz oczyścić do niego drogę. Zakończy to tym samym to bardzo krótkie zadanie.
Pomóż Skiddowi dostać się do jego statku
Twoim zadaniem jest pokonanie 100 piaskowych rekinów (Sandshark), które znajdują się w przejściu za Skiddem (zachodnia część mapy). Wrogowie są prości do pokonania (wystarczy jeden atak przy pomocy dowolnej broni), a najlepszą metodą do walki z nimi jest korzystanie z Protonowego Dudnika (Proton Drum) i Pirocytora (Pyrocitor).
Wyczyść wszystkich wrogów na ziemi, a gdy zostanie ci do pokonania kilkanaście rekinów, trzeba będzie dostać się na podwyższenie, skacząc po ścianach, gdzie czeka reszta przeciwników. Jeśli nie będziesz w stanie znaleźć tego miejsca, po krótkiej chwili na ekranie pokaże się znacznik, który cię tam nakieruje. Pozbądź się pozostałych rekinów, a załączy się scena przerywnikowa, a ty otrzymasz kolejny gadżet - Deskolotkę (Hoverboard), która pozwala brać udział w wyścigach deskolotek (Hoverboard racing). W wyścigu będzie można wziąć udział na kolejnej planecie (Rilgar).
Zanim jednak udasz się w dalszą drogę, będzie jeszcze możliwość zebrania kolejnej Złotej Śrubki, w miejscu w którym były piaskowe rekiny. Wróć do miejsca, w którym po raz pierwszy rozmawiałeś ze Skiddem i skieruj się w stronę wybitych już rekinów. Przeskocz przez bagno i biegnij przed siebie, cały czas trzymając się prawej strony.
Mniej więcej w połowie pasma gór zobaczysz poszukiwany skarb, jednak dojście do niego znajduje się kawałek dalej - kontynuuj więc wędrówkę wzdłuż prawej ściany. Przedostań się przez bagno, a następnie skręć w prawo i przeskocz przez kolejną pułapkę. Teraz wystarczy zwrócić się w prawo (patrz obrazek wyżej), a następnie cisnąć granatem w ścianę. Otworzy to przejście do Złotej Śrubki, a także kilku pudełek do zniszczenia.
Znajdź agenta Skidda
Wróć teraz w okolicę statku i uzupełnij amunicję i zdrowie w sklepie - pamiętaj też, by dokonać ulepszeń broni, gdyż na pewno wpadły ci jakieś kryształy Raritarium. Udaj się teraz drogą zlokalizowaną bezpośrednio za sklepem. Czeka cię tu starcie z kolejnymi piaskowymi rekinami, oraz z nowym typem przeciwnika. Wystrzeliwuje on pędzącą po ziemi ścianę ognia - by uniknąć trafienia wystarczy ją przeskoczyć, bądź po prostu odskoczyć do tyłu.
Nie ma tu nic konkretnego do zebrania, więc po prostu podążaj przed siebie, aż dotrzesz do windy. Gdy będziesz na górze, zignoruj na razie przejście z przepaścią zlokalizowane na wprost (lecz je zapamiętaj, gdyż niedługo tu wrócisz) i skręć w prawo. Musisz tutaj przejść po kilku wąskich, ruchomych kładkach, gdzie do pokonania będzie kilku wrogów z miotaczami ognia. Podążaj przed siebie do momentu dotarcia do kolejnej windy - tym razem zmierzającej na dół.
Poruszając się tutaj uważaj gdzie stąpasz, gdyż ponownie pojawia się tutaj bagno. Przeskocz przez nie, wyeliminuj rekiny i wroga na wzniesieniu, a następnie wdrap się na górę po ścianie z żółtymi strzałkami. Po jej drugiej stronie znajduje się kilku dodatkowych przeciwników, masa skrzynek do zniszczenia i holokarta do zebrania. Pozbieraj wszystko, a następnie wdrap się po żółtej ścianie na górę.
Po drugiej stronie rur znajduje się przeciwnik z miotaczem ognia - ostrzeliwuj go, gdy ten pojawi się na widoku, a następnie odskakuj na bok, by nie zostać trafionym. Gdy go pokonasz, udaj się na wprost i dostań się na wzniesienie po rurach na ścianie z żółtymi strzałkami, a później po kolejnych, zlokalizowanych obok.
Dotrzesz na powierzchnię, gdzie znajduje się poszukiwany agent Skidda. Rozpraw się ze wszystkimi przeciwnikami w okolicy, pozbieraj wyrzucone przez nich fanty, a następnie zbliż się do agenta, by aktywować scenkę. Gdy się zakończy wróć do przejścia z przepaścią, które wcześniej zignorowałeś - zignoruj pobliską rampę, gdyż potrzebne będą Magnebuty (Magneboots), by się tam dostać.
Znajdź gadżet w Sportowej Mecie Skidda McMarxa
Dostań się na drugą stronę za pomocą linki z hakiem, skieruj się na wprost, a następnie zeskocz na dół. Do zebrania jest tutaj złoże Raritarium. Zbierz kryształy i wróć na górę. Udaj się teraz w dalszą drogę, łapiąc się kolejnych punktów zaczepowych i zbierając po drodze skrzynki. W miejscu z ruchomą taśmą nie skacz na dół - czeka tam bagno. Przedostań się na drugą stronę za pomocą linki z hakiem.
Przeskakuj do kolejnych miejsc, aż trafisz do małego pomieszczenia z nowym gadżetem - Hydrodyslokator (Hydrodisplacer). Metodę działania poznasz już teraz - służy on do wyciągania wody ze zbiornika, albo do wpuszczania jej do zbiornika pustego. Podepnij się do rury obok i wyciągnij wodę z pomieszczenia, a następnie zeskocz na dół.
Przekręć mechanizm przy pomocy Omniklucza, lecz zanim udasz się do otwartego przejścia, wskocz do wody i zanurkuj. Znajdziesz tam kolejna Złota Śrubka. Wynurz się na powierzchnie i wejdź przez otwarte niedawno drzwi, a następnie ponownie skorzystaj z Hydrodyslokatora, by napełnić pustą przestrzeń wodą. Podążaj przed siebie i zjedź windą na dół, by trafić do znajomego ci pomieszczenia.
Wszystkie zadania na planecie zostały wykonane, więc nie pozostaje ci nic innego jak wrócić do statku i udać się na planetę Rilgar.